Λίγο μετά το Πάσχα, διαβάζαμε σε αρκετά σάιτ ότι τα νησιά αυτά είχαν αύξηση στις κρατήσεις και στην τουριστική κίνηση 193% σε σχέση με το Πάσχα του 2023. Δεν πέρασαν παρά 2 εβδομάδες και οι Σποράδες βρίσκονται στο έλεος ενός κράτους που αποφάσισε να διακόψει ένα από τα πιο βασικά δρομολόγια πλοίων προς αυτά και, πλέον, είναι πολύ πιθανό να υποστούν σημαντική οικονομική ζημιά από τη μείωση των τουριστών.

Η ακύρωση κράτησης έχει γίνει πια μόνιμη συζήτηση σε ξενοδόχους και ιδιοκτήτες καταλυμάτων στις Σποράδες, κατά βάση στη Σκόπελο και την Αλόννησο, που αντιμετωπίζουν το μεγαλύτερο πρόβλημα. Η Σκιάθος έχει το αεροδρόμιο και μπορεί να βολευτεί με αυτό κάπως, αν και κι αυτό δεν είναι πανάκεια, ενώ η Σκύρος έχει ένα δρομολόγιο από την Κύμη.

Το αεροδρόμιο στη Σκιάθο δεν είναι πανάκεια, διότι ο ξένος τουρίστας θα πρέπει να μπει σε διαδικασία να ταξιδέψει για το αεροδρόμιο της Αθήνας ή της Μακεδονίας και από εκεί να πάρει άλλη πτήση. Αλλά κάτι είναι κι αυτό. Σκόπελος και Αλόννησος καλούνται πια να ελπίζουν στην διάθεση των τουριστών, εγχώριων και ξένων, να πάνε στη Σκιάθο και να πάρουν από εκεί πλοίο για εκεί.

Ο λόγος; Η ακύρωση του δρομολογίου από τον Άγιο Κωνσταντίνο στη Φθιώτιδα, αφαίρεσε το πιο στρατηγικό δρομολόγιο για τα νησιά αυτά, που έχουν πλέον μόνο ένα από τον Βόλο. Παράλληλα, ακόμα δεν έχει αποφασιστεί αν θα υπάρξει δρομολόγιο από τη Θεσσαλονίκη, ένα δρομολόγιο επίσης πολύ σημαντικό, μιας και πολύς κόσμος από Βόρεια Ελλάδα επέλεγε αυτά τα 4 νησιά τα προηγούμενα καλοκαίρια. Χωρίς άμεση ανταπόκριση, η μόνη λύση είναι να πάνε οδικώς μέχρι τον Βόλο, μέχρι το λιμάνι και από εκεί να πάρουν το πλοίο για τα 4 νησιά.

Τι θα απογίνουν φέτος οι άνθρωποι σε αυτά τα νησιά;

Το πλήγμα δεν αφορά μόνο τους ανθρώπους που επιχειρούν στις Βόρειες Σποράδες, αλλά είναι και vice versa. Οι επιχειρηματίες πέριξ του λιμανιού στον Άγιο Κωνσταντίνο υπολόγιζαν στα έσοδα από τους τουρίστες που κάθονταν στα καφέ, στα εστιατόρια, που έμεναν ενδεχομένως ένα βράδυ εκεί, για να πάρουν το πλοίο για Σποράδες ή ερχόμενοι από Σποράδες να περάσουν ένα βράδυ κοντά στο λιμάνι.

Η εξήγηση που δόθηκε για την παύση του δρομολογίου προς τα νησιά αυτά σε μια περίοδο που το λιμάνι αναβαθμίστηκε κιόλας, είναι πως κάποιες καταγγελίες από επιχειρηματίες και κατοίκους κατά της ναυτιλιακής εταιρείας που διενεργούσε το δρομολόγιο, την ανάγκασαν να πάρει αυτή την απόφαση. Και προσφάτως, ο Υπουργός Ναυτιλίας, κ. Χρήστος Στυλιανίδης, δήλωσε ρητά πως δεν θα υπάρχουν δρομολόγια, δεν έχει προβλεφθεί δηλαδή από το υπουργείο μια εναλλακτική ή επίλυση του προβλήματος.

Με απλά λόγια, Σκόπελος και Αλόννησος, ως επί το πλείστον, Σκιάθος σε δεύτερο βαθμό και Σκύρος λιγότερο, θα έχουν οικονομική ζημιά ως και καταστροφή, αφού στα πρώτα δύο οι ακυρώσεις κρατήσεων λέγεται πως θα ξεπεράσουν το 50%.

Όπως είναι εύλογο, έχει υπάρξει κινητοποίηση, έχει υπάρξει και επιστολή του δημάρχου Αλοννήσου στον Κυριάκο Μητσοτάκη, αλλά φαίνεται πως το φετινό καλοκαίρι δύσκολα θα βρεθεί λύση στο πρόβλημα. Και οι άνθρωποι που ζουν από τον τουρισμό στα νησιά αυτά, θα υποστούν έναν αποκλεισμό, επί της ουσίας, χωρίς να φταίνε.