Σε βαριές κατηγορίες προχώρησε ο συνεργαζόμενος με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ βουλευτής Νίκος Νικολόπουλος. Σε ερώτηση που κατέθεσε ο ίδιος στις 05/07/2017, αποκαλύπτεται πως οι αρμόδιοι είχαν πλήρη εικόνα της κατάστασης και γνώριζαν με πλήρη λεπτομέρεια ότι τα συστήματα ασφαλείας των τρένων δεν λειτουργούν και γι’ αυτό συνέβη το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο, στο οποίο υπενθυμίζουμε ότι πέθαναν τρεις άνθρωποι.
Με ερώτησή του στη Βουλή ο Νίκος Νικολόπουλος αποδίδει βαρύτατες κατηγορίες και αναφέρεται σε «εθνικούς εργολάβους» που σχετίζονται με τον τότε γενικό γραμματέα του Υπουργείου Μεταφορών κ. Θάνο Βούρδα, κουμπάρο του υπουργού κ. Σπίρτζη. Παρόλα αυτά στην γραπτή απάντησή του ο υπουργός περιορίζεται σε τεχνικά θέματα και δεν αναφέρεται στην παράδοση του έργου από τους εργολάβους.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά: «Οι διάσπαρτες εργολαβίες, που δεν τελειώνουν ποτέ, έχουν μετατρέψει το δίκτυο σε ένα απέραντο εργοτάξιο και ακόμα και τα συστήματα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και τηλεποικοινωνιών που λειτουργούσαν επιτυχώς επί χρόνια έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας και τα τρένα κυκλοφορούν τυφλά, με ανταλλαγή τηλεγραφημάτων όπως την εποχή του Τρικούπη».
Ο βουλευτής τονίζει πως η τότε Κοινοπραξία «ΤOMHΣ» – ΑLSTOM TRANSPORT πίεζε με συνεχείς συμβάσεις ανεβάζοντας κατά πολλά εκατομμύρια το κόστος των έργων, εξέλιξη την οποία χρεώνει κατά βάση στον Θάνο Βούρδα, κουμπάρο και άνθρωπο της απολύτου εμπιστοσύνης του τότε υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Χρήστου Σπίρτζη.
Ο Θάνος Βούρδας υπηρέτησε ως διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ και βρέθηκε στη θέση του γενικού γραμματέα δύο μήνες πριν από το δυστύχημα στο Άδενδρο. Θέση που άφησε κενή με την παραίτησή της η τωρινή βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Πέτη Πέρκα.
Στην καταγγελία του ο βουλευτής αναφέρει ότι μόλις ανέλαβε γραμματέας Μεταφορών ο κ. Βούρδας, άλλαξε η στάση τόσο του ΟΣΕ όσο και της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης για τα συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα κι ενώ προηγουμένως ο ΟΣΕ απέρριπτε οποιαδήποτε εισήγηση του πρώτου όπου ζητούσε την αντικατάσταση των συστημάτων που λειτουργούσαν και όχι την ανάταξή τους, άλλαξαν τελείως στάση μόλις εκείνος κατέλαβε τη θέση του γενικού γραμματέα Μεταφορών. «Μήπως λοιπόν αυτό οφείλεται στη μετακίνηση του κου Βούρδα, ο οποίος ήταν εισηγητής της πρότασης, από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ στη θέση του γ.γ Μεταφορών και όσα αναφέρονται παραπάνω είναι στάχτη στα μάτια για να καλυφθεί έτσι η αλλαγή στάσης;».
Επιπλέον, ο βουλευτής ρωτούσε για την παράδοση του έργου σηματοδότησης- τηλεδιοίκησης στο τμήμα Πλατύ- Θεσσαλονίκη και επέμενε στο γιατί δεν λειτουργούσε στο δυστύχημα στο Άδενδρο.
«Έχετε αντιληφθεί, κύριε υπουργέ, ότι αν είχε εγκαίρως ολοκληρωθεί το Σεπτέμβριο του 2016 η σύμβαση 717 της ΕΡΓΟΣΕ δεν θα είχε συμβεί το τραγικό αυτό δυστύχημα, στο οποίο έχασαν τη ζωή τους 3 συνάνθρωποί μας;», αναρωτιόταν ο βουλευτής – και έκανε λόγο «για καταλήστευση του δημοσίου χρήματος στην οποία εμπλέκονταν όσοι διαχειρίστηκαν από πλευράς ΕΡΓΟΣΕ την αμαρτωλή αυτή σύμβαση».
Με το υπουργείο να ρίχνει την ευθύνη στον ΟΣΕ και να αναφέρει ότι «η θέση σε λειτουργία και η εκμετάλλευση αυτού δεν είναι αρμοδιότητας της ΕΡΓΟΣΕ».
Αναλυτικά η ερώτηση του Νίκου Νικολόπουλου: