«Έφυγε» από τη ζωή η Δέσποινα Γερουλάνου, όπως έγινε γνωστό την Τετάρτη (18/04), έχοντας συνδέσει άρρηκτα το όνομά της με το Μουσείο Μπενάκη. Συγκεκριμένα, νοσηλευόταν σε Μονάδα Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ) λόγω πνευμονολογικής ασθένειας. Μάλιστα, τον τελευταίο χρόνο, ήταν πρόεδρος του Δ.Σ. του οργανισμού «Ελευσίνα 2023 – Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης».
Όσον αφορά στην ανάμειξή της με το Μουσείο Μπενάκη, η Δέσποινα Γερουλάνου είχε δηλώσει σε σχετική συνέντευξή της: «Σε εμάς, η αισθητική καλλιεργήθηκε κι από τους δύο γονείς μας και απ’ τις δύο γιαγιάδες μας, η μία η Μπενάκη και η άλλη η Καλλιγά που ζούσε σε ένα κτήμα στην Αργυρούπολη και η οποία ήταν της χειροτεχνίας. Μας έμαθε πολλά, κεντήματα, μαγειρικές. Το δικό της όνομα πήρα, Δέσποινα».
Ακόμα, η ίδια είχε προσθέσει στη συνέντευξή της: «Η παράδοση υπήρχε, υπάρχει, ήταν πάντα μέσα στην νοοτροπία μας, σαν μια σκυτάλη πραγμάτων. Παράλληλα, υπήρχε και μια σύγχρονη ματιά και αυτό ήταν καλό και για τα πωλητήρια, αργότερα. Η παράδοση υπάρχει, αλλά γίνεται και έναυσμα για να πας παρακάτω, να δεις άλλα πράγματα, να δεις πώς περνάει μέσα απ’ τα σύγχρονα και όχι μόνον η ελληνική πια, αλλά η παγκόσμια. Παράλληλα, βλέπει κανείς και ανατροπές της παράδοσης, κάτι που προσωπικά μου αρέσει πολύ».
Ποια ήταν η Δέσποινα Γερουλάνου
Η Δέσποινα Γερουλάνου σπούδασε στη Φιλοσοφική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και στη Δραματική Σχολή του Ελληνικού Θεάτρου Τέχνης (Θέατρο Τέχνης) Κάρολος Κουν. Εργάστηκε στο θέατρο και τον κινηματογράφο από το 1983 έως το 1990.
Παρακολούθησε, επίσης, μαθήματα ζωγραφικής, γλυπτικής και κοσμημάτων στο Παρίσι και, το 1992, οργάνωσε την πρώτη της ατομική έκθεση κοσμημάτων στην Αθήνα. Ακολούθησαν περισσότερες ατομικές και ομαδικές εκθέσεις.
Από το 1994 ήταν διευθύντρια των Γκαλερί του Μουσείου Μπενάκη, αναδιοργανώνοντας το πρώτο πωλητήριο του Μουσείου και ιδρύοντας τέσσερις νέους χώρους για την προώθηση και υποστήριξη παραδοσιακών και σύγχρονων εφαρμοσμένων τεχνών και σχεδιασμού.
Επίσης, η Δέσποινα Γερουλάνου είχε επιμεληθεί διάφορες εκθέσεις και εκδηλώσεις σε αυτούς τους τομείς. Μεταξύ αυτών, είναι οι σειρές «Αναζητήσεις στην Ύλη» και «Η Βιτρίνα της Κριεζώτου 3», αναδεικνύοντας σημαντικούς εκπροσώπους των εφαρμοσμένων τεχνών και του design. Τέλος, διετέλεσε μέλος της Διοικητικής Επιτροπής του Μουσείου Μπενάκη, καθώς και εκπρόσωπος της Ελλάδας στο Πολιτιστικό Συμβούλιο του Michelangelo Foundation for Creativity and Craftsmanship.