Πολλά είναι ακόμη τα αναπάντητα ερωτήματα γύρω από την σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη με τους πραγματογνώμονες να καλούνται να δώσουν απαντήσεις αναλύοντας όλα τα δεδομένα.

Το βασικότερο ίσως είναι η εξήγηση για την πρόκληση της πυρκαγιάς στα πρώτα βαγόνια που είχε σαν αποτέλεσμα να δημιουργηθούν θερμοκρασίες ακόμα και 1.300 βαθμών κελσίου και να υπάρξουν άνθρωποι που εξαϋλώθηκαν, με την ταυτοποίησή των σορών τους να είναι μια ιδιαίτερα δυσχερής κατάσταση.

Ξεχωριστή σημασία έχουν οι αναφορές στο «μανιτάρι φωτάς» το οποίο «σηκώθηκε» μετά τη μοιραία σύγκρουση. «Το ‘μανιτάρι’ αυτό δεν είναι τίποτα άλλο από το από το περιβόητο ηλεκτρικό τόξο» δήλωσε ο δημοσιογράφος Κώστας Ντελέζος από τα «Νέα», εξηγώντας ότι σύμφωνα με μηχανολόγους – μηχανικούς του ΟΣΕ, το δίκτυο το οποίο τροφοδοτεί τα ηλεκτρικά τρένα με ρεύμα, φέρει γραμμές, οι οποίες είναι 25.000 βολτ.

«Όταν τα δύο τρένα οδηγήθηκαν σε σύγκρουση, το δίκτυο αυτό βραχυκύκλωσε. Εκεί υπήρξαν πολύ υψηλά φορτία και αυτό σχημάτισε ένα “τόξο φλόγας”» συμπλήρωσε ο δημοσιογράφος.

Οι θεωρίες συνωμοσίας για την ισραηλινή εταιρεία

Αναφερόμενος στο φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας, υποστήριξε ότι στο πρώτο και το δεύτερο βαγόνι ήταν σίδερα, σιτηρά και φρούτα. «Κάποιοι είδαν μέσα τα κοντέινερ μιας εταιρείας με έδρα το Ισραήλ και εκεί άρχισαν να πλέκονται τα σενάρια συνωμοσίας ότι ενδεχομένως είχε κάτι άλλο και είχαμε την έκρηξη».

«Μιλάμε ξεκάθαρα για ηλεκτρικό τόξο»

«Το εμπορικό τρένο έχει δύο και το επιβατικό έχει έναν κινητήρα. Μέσα στους κινητήρες αυτούς υπάρχουν μετασχηματιστές, οι οποίοι έχουν από δυόμισι τόνους λάδι ο καθένας. Αυτό το λάδι ψύχει το μετασχηματιστή την ώρα που δουλεύει με μεγάλα φορτία για να μην καίγεται. Με την έκρηξη έσπασαν οι μετασχηματιστές και το λάδι πήρε φωτιά, αλλά αυτό είναι το επόμενο στάδιο μετά το ηλεκτρικό τόξο» εξήγησε ο κ. Ντελέζος.

Περιγράφοντας την ακολουθία των δραματικών γεγονότων μετά την σύγκρουση των δύο τρένων διευκρίνισε ότι «η φωτιά εκδηλώθηκε αμέσως από το λάδι που είχαν οι κινητήρες. Στη συνέχεια πήραν φωτιά τα πλαστικά σημεία του βαγονιού (κουρτίνες, καθίσματα) και εκεί οφείλεται η πυρκαγιά στα πρώτα βαγόνια. Άρα, λοιπόν μιλάμε για ηλεκτρικό τόξο και όχι για οτιδήποτε άλλο».