Στην απόφασή της να κλείσει τη χειμερινή βάση του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», με την αποδέσμευση 2 αεροσκαφών, προχωρά η Ryanair.
H εταιρεία, η οποία ζητά ελκυστικότερες χρεώσεις και κίνητρα για τη χειμερινή περίοδο, θα διεξάγει στην Αθήνα μόλις 10 από 29 δρομολόγια, μειώνοντας τη διαθέσιμη χωρητικότητα κατά σχεδόν 60%.
Η ιρλανδική εταιρεία, κλείνοντας τη βάση της Αθήνας από τις 29 Οκτωβρίου έως τα τέλη Μαρτίου, υποστηρίζει ότι το αεροδρόμιο της Αθήνας και η Fraport Greece δεν προσφέρουν ισχυρά κίνητρά για την τόνωση της επιβατικής κίνησης τη χειμερινή περίοδο και για την ανάπτυξη του τουρισμού εκτός περιόδων αιχμής.
«Σε μια εποχή που άλλες κυβερνήσεις και αεροδρόμια μειώνουν τις χρεώσεις και εισάγουν προγράμματα ανάκαμψης του τουρισμού, η ελληνική κυβέρνηση συνεχίζει να εφαρμόζει υψηλές χρεώσεις, καθιστώντας τα ελληνικά τέλη πρόσβασης μη ανταγωνιστικά», δήλωσε στο Capital.gr, ο CEO της εταιρείας, Eddie Wilson.
«Ενώ φέτος το χειμώνα θα αναπτυχθούμε στην Πορτογαλία 21%, στην Ιταλία 19% και στην Ισπανία 17%, στην Ελλάδα η προσφερόμενη χωρητικότητα θα μειωθεί 40%», σχολίασε ο κ. Wilson, υποστηρίζοντας ότι η Ryanair, εάν και έχει υποβάλει αρκετές προτάσεις στην ελληνική κυβέρνηση, από τον Νοέμβριο του 2021, στις οποίες δεσμεύεται για διπλασιασμό της επιβατικής κίνησης σε διάστημα 5 ετών, στα 10 εκατ. επιβάτες ετησίως, εντούτοις δεν έλαβε καμία απάντηση.
«Η Ελλάδα είναι ένας θαυμάσιος και κορυφαίος ταξιδιωτικός προορισμός, με εξαιρετικές επιδόσεις το καλοκαίρι, με αποτέλεσμα πολλά αεροδρόμια να είναι κορεσμένα και να υπάρχει έλλειψη χρονοθυρίδων. Ωστόσο, για την ανάπτυξη της χειμερινής περιόδου κρίνεται, μεταξύ άλλων, αναγκαία η υιοθέτηση κινήτρων, ώστε η Ελλάδα και η Αθήνα να μην είναι εποχικός προορισμός», σχολίασε ο κ. Wilson.
«Η Ryanair αναπτύσσεται σημαντικά στην Ευρώπη. Με περισσότερες από 150 παραδόσεις νέων αεροσκαφών τα επόμενα 4 χρόνια, είναι σε θέση να προσφέρει ταχεία άνοδο επιβατών, βελτιώνοντας τη συνδεσιμότητα και την προσβασιμότητα που απαιτείται για την τόνωση της ελληνικής τουριστικής αγοράς καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους», συμπλήρωσε ο CEO της εταιρείας.
H Ryanair μειώνει κατά 40% τη διαθέσιμη χωρητικότητα στην Ελλάδα το χειμώνα
Όπως προαναφέρθηκε, τη χειμερινή περίοδο η Ryanair θα διεξάγει 10 δρομολόγια από την Αθήνα, τα οποία θα είναι σε Δουβλίνο, Λονδίνο, Βρυξέλλες, Μιλάνο, Μπολόνια, Ρώμη (Φιουμιτσίνο), Βουδαπέστη, Κατοβίτσε, Βιέννη και Μάλτα, μη σταθμεύοντας πλέον κανένα αεροσκάφος στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος έναντι 2 πέρσι και 4 το 2019.
Επίσης, η εταιρεία θα διεξάγει δρομολόγια και / από τα Χανιά και από και προς τη Θεσσαλονίκη, την οποία διατηρεί ως βάση.
Συνοψίζοντας, στελέχη της ιρλανδικής εταιρείας, η οποία υπολογίζεται ότι κατέχει την 3η θέση στην Ελλάδα σε μερίδιο αγοράς (7%), πίσω από AEGEAN (38%) και SKY express (15%), τόνιζαν ότι, ενώ άλλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια και κυβερνήσεις στην Πορτογαλία, την Κροατία και την Ιρλανδία έχουν μειώσει τα αεροπορικά τέλη και έχουν εφαρμόσει με επιτυχία προγράμματα ανάκαμψης του τουρισμού τη χειμερινή περίοδο, το αεροδρόμιο της Αθήνας και γενικότερα, η ελληνική κυβέρνηση διατήρησαν τις μη ανταγωνιστικές αερολιμενικές χρεώσεις.
“Η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να αντιμετωπίσει την εποχικότητα του τουριστικού προϊόντος της, καθώς τα ελληνικά νησιά στερούνται συνδεσιμότητας κατά τη διάρκεια του χειμώνα (-45% έναντι του καλοκαιριού). Μάλιστα, oι tour operators αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 5% της χειμερινής κίνησης των ελληνικών αεροδρομίων, επομένως η απώλεια της χωρητικότητας της μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας της Ευρώπης είναι επιζήμια για την ελληνική οικονομία”, ανέφεραν ενδεικτικά.