Ολοκληρώθηκε μετά από αρκετές ώρες η απολογία του σταθμάρχη Λάρισας στην ανακρίτρια για την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη. Με σύμφωνη γνώμη ανακρίτριας και εισαγγελέα, κρίθηκε προφυλακιστέος. Ωστόσο δεν σταματούν οι αποκαλύψεις για το μοιραίο βράδυ που κόστισε τη ζωή 57 ανθρώπων. Ως γνωστόν ο σταθμάρχης δεν άλλαξε το κλειδί στη σιδηροδρομική γραμμή προκειμένου να μην πέσει το Intercity πάνω στην εμπορική αμαξοστοιχία. Όμως υπάρχει και άλλο ένα στοιχείο πριν τη σύγκρουση των τρένων που έδειχνε πως κάτι δεν πήγαινε καλά. Σύμφωνα με πληροφορίες από το MEGA, υπάρχει ένα τμήμα στη Θεσσαλονίκη, το Ρ6, το οποίο καταγράφει το πόσο ηλεκτρικό ρεύμα καταναλώνει η κάθε γραμμή. Έτσι σε κάποια φάση οι αρχές είδαν πολύ μεγάλη κατανάλωση ρεύματος, κατανάλωση που δε δικαιολογείται εάν στη γραμμή κινείται μόνο μια αμαξοστοιχία.

Επικοινώνησαν με τη σταθμάρχη των Νέων Πόρων για να δουν τι συμβαίνει. Εκείνη τους είπε πως γνωρίζει ότι υπάρχει μόνο η εμπορική αμαξοστοιχία η οποία κινείται στη γραμμή. Και πως να γνωρίζει κάτι άλλο αφού το σύστημα είναι «τυφλό» χωρίς σύγχρονο εξοπλισμό που να δείχνει ανά πάσα ώρα και στιγμή που είναι το κάθε τρένο και τι γίνεται με τις γραμμές. Στη συνέχεια επικοινώνησαν με τη Λάρισα και από εκεί και πέρα δεν υπάρχει ενημέρωση. Όλα αυτά συνέβησαν στο κρίσιμο 10 λεπτό πριν τη σύγκρουση.

Τι συμβαίνει με τον προηγούμενο σταθμάρχη

Όπως αναφέρουν πληροφορίες, ο προηγούμενος της βάρδιας, στον οποίο ο 59χρονος σταθμάρχης προσπαθεί να επιρρίψει ευθύνες ότι τον άφησε μόνο του και έφυγε νωρίτερα, έληγε η βάρδιά του στις 10.00 και έμεινε μέχρι τις 10.30, υπέγραψε με τον 59χρονο προφυλακισθέντα σταθμάρχη το πρωτόκολλο παράδοσης-παραλαβής, και μετά αποχώρησε.

Καταγγελία για πάρτυ στον σταθμό της Λάρισας

Απίστευτη καταγγελία από τον δικηγόρο Γιώργο Μπαρτζώκη, που έχει αναλάβει την υπόθεση πολυτραυματία από το δυστύχημα στα Τέμπη. Όπως καταγγέλλει ο κoς Μπαρτζώκης μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό του ΣΚΑΪ χθες το βράδυ έλαβε μια πληροφορία από κατοίκους της Λάρισας. Κάτοικοι της περιοχής που βρίσκεται κοντά στον ΟΣΕ στη Λάρισα, είπαν πως το τραγικό εκείνο βράδυ στήθηκε στο σταθμαρχείο γιορτή, με μουσικές.

Όπως ανέφερε ο κος Μπαρτζώκης: «Μου ήρθε μια πληροφορία από κατοίκους της περιοχής του ΟΣΕ Λάρισας, εκεί που βρίσκεται ο σταθμός. Μου είπαν πως την ώρα του ατυχήματος ακούγονταν τραγούδια και χαρές μέσα από το σταθμαρχείο της Λάρισας. Σαν πάρτι… Αυτό έγινε μετά τις 11 το βράδυ, μετά την αναχώρηση των τρένων. Μόλις έφυγε το τρένο από τη Λάρισα άρχισαν μουσικές».

Βίντεο ντοκουμέντο αποκαλύπτει τα λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία

Βίντεο ντοκουμέντο από κάμερα κλειστού κυκλώματος δείχνει το μοιραίο intercity 62 και τον προαστιακό του Βόλου να κινούνται στο ίδιο ρεύμα, αποκαλύπτοντας τα λάθη που οδήγησαν στην τραγωδία, αλλά και ότι ο 59χρονος σταθμάρχης δεν γύρισε ποτέ το κλειδί στη σωστή θέση.

  • Στις 19:22, η μοιραία αμαξοστοιχία intercity 62 αναχώρησε για τη Θεσσαλονίκη, πέρασε τα Οινόφυτα, το Σχηματάρι και μέχρι τον Γοργοπόταμο όλα είναι κανονικά.
  • Στις 21:40, λόγω πτώσης καλωδίου η αμαξοστοιχία παρέμεινε ακινητοποιημένη για 48 λεπτά στον σταθμό Παλαιοφάρσαλου.
  • Στις 22:28 αναχώρησε και πάλι και στις 23:04, η αμαξοστοιχία αναχώρησε από τη Λάρισα.

Η εμπορική αμαξοστοιχία ξεκίνησε στις 19:50 με προορισμό την Αθήνα, πέρασε το Πλατύ, την Κατερίνη, τα Τέμπη και τον Πλαταμώνα. Για 17 λεπτά οι δύο αμαξοστοιχίες κινήθηκαν μετωπικά στην ίδια γραμμή μέχρι που συγκρούστηκαν.