Συγκεκριμένα, σε απολογία καλούνται, την Παρασκευή (17/03), ο προϊστάμενος επιθεώρησης και οι δύο σταθμάρχες της απογευματινής βάρδιας στον σταθμό Λάρισας από τον ειδικό εφέτη ανακριτή, οι οποίοι ήδη διώκονται ποινικά με βαρύτατες κατηγορίες για την τραγωδία στα Τέμπη.
Μάλιστα, κατά πάσα πιθανότητα οι τρεις θα ζητήσουν προθεσμία για να απολογηθούν προκειμένου να ενημερωθούν οι δικηγόροι τους.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, έγινε γνωστό ότι το έγγραφο που είχε σβηστεί με μπλάνκο – ένα θέμα που είχε προκύψει από την απολογία του 59χρονου προφυλακισμένου σταθμάρχη, ο οποίος υποστήριξε ότι στο έγγραφο παράδοσης και παραλαβής των βαρδιών είναι σβησμένη μια ώρα – έχει δοθεί στα εγκληματολογικά εργαστήρια για να βρεθεί τι υπάρχει γραμμένο από κάτω.
Ειδικότερα, σύμφωνα με όσα υποστήριξε ο προφυλακισμένος σταθμάρχης στην απολογία του, εκ των υστέρων έγινε διόρθωση στο έγγραφο παράδοσης και παραλαβής ως προς τις ώρες. Πρόκειται, με άλλοα λόγια, για την τελευταία σελίδα από το βιβλίο βαρδιών στο σταθμαρχείο της Λάρισας, πριν από τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη, στο οποίο ως ώρα αναχώρησης αναφέρεται η 10:30 μ.μ..
Έρχονται νέες διώξεις, έρευνα σε βάθος 15ετίας
Στο μεταξύ, ενδελεχής και πολυεπίπεδη προβλέπεται η δικαστική έρευνα για το σιδηροδρομικό δυστύχημα, καθώς ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ισίδωρος Ντογιάκος, ζήτησε από τον μεταβατικό διοικητή και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, Παναγιώτη Τερεζάκη, την αποστολή όλων των φακέλων για τα θανατηφόρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα που έγιναν την τελευταία δεκαπενταετία και σε όλο το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.
Σύμφωνα με την παραγγελία του Ισίδωρου Ντογιάκου, η διοίκηση του ΟΣΕ υποχρεούται να ενημερώσει την εισαγγελική Αρχή πόσα θανατηφόρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα έγιναν τα τελευταία 15 χρόνια, πού έγιναν, πόσα θύματα υπήρχαν, πόσοι έχασαν τη ζωή τους, πόσοι τραυματίστηκαν και τι έγινε τελικά με την αναζήτηση ποινικών ευθυνών για τους υπαίτιους.
Έτσι, πρόκειται να διαπιστωθεί εάν τελικά οι ευθύνες που αποδόθηκαν για τα δυστυχήματα της τελευταίας 15ετιας, ήταν οι προσήκουσες ή μήπως εκτός από εκείνους που πιθανά διώχθηκαν ποινικά ή καταδικάστηκαν ή αθωώθηκαν, υπήρχαν και άλλα άτομα στους οποίους οι έρευνες δεν στράφηκαν και, ως εκ τούτου, οι σχετικές δικογραφίες πρέπει να επαναξιολογηθούν.
Ήδη, η αρχή της εκ βαθέων μελέτης του τοπίου των σιδηροδρομικών δυστυχημάτων στην Ελλάδα έγινε με πρώτο στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης, το οποίο συνέβη πριν από έξι χρόνια. Σε αυτό το σιδηροδρομικό δυστύχημα υπήρξαν τέσσερις νεκροί και δέκα τραυματίες, αλλά δικάστηκε εν τέλει μόνο ο ένας από τους μηχανοδηγούς και στο τέλος αθωώθηκε.
Photo credits: Eurokinissi