Εξελίξεις υπάρχουν σε επίπεδο δικαιοσύνης για το δυστύχημα με τους 57 νεκρούς στα Τέμπη, καθώς, σήμερα πέρασαν την πόρτα του εφέτη ανακριτή Λάρισας τρία πρόσωπα προκειμένου να καταθέσουν στοιχεία για την υπόθεση. Πρόκειται για τον πρόεδρο του σωματείου μηχανοδηγών ΟΣΕ, Κώστα Δεληγούνια, τον πρόεδρο του επιχειρησιακού σωματείου εργαζομένων της Hellenic Train, Νίκο Λάζο, και τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Γιάννη Ντίτσα.
Ο πρόεδρος των Μηχανοδηγών ΟΣΕ κατέθεσε όλα τα έγγραφα και τα εξώδικα που είχανε σταλεί το προηγούμενο διάστημα σχετικά με την επικινδυνότητα των διαδρομών στον σιδηρόδρομο με τα οποία επί της ουσίας εντοπίζονταν ζητήματα ασφαλείας των επιβατών αλλά και των εργαζομένων στον ΟΣΕ και στην Hellenic Train. Για το θέμα της τηλεδιοίκησης, κατέστησε σαφές -όπως προκύπτει άλλωστε και από σειρά εγγράφων και δηλώσεων εργαζομένων- ότι δεν υπάρχει στη Λάρισα, υπάρχει μόνο ο τοπικός πίνακας χειρισμού.
Στο ίδιο πλαίσιο κινήθηκε. σύμφωνα με την ΕΡΤ, και ο πρόεδρος του επιχειρησιακού σωματείου, ο οποίος υποστήριξέ ότι από το 2000 και μετά θα έπρεπε να έχουν γίνει πάρα πολλά έργα που να συντείνουν όλα στην ασφάλεια του σιδηροδρόμου, τα οποία όμως δεν έγιναν, ενώ και ο ίδιος κατέθεσε ότι στο Σταθμό της Λάρισας δεν υπάρχει σύστημα τηλεδιοίκησης.
Στόχος του ανακριτή, ο οποίος συνεχίζει την διαδικασία της έρευνας, είναι να συγκεντρώσει επιπλέον στοιχεία που θα ρίξουν φως στην υπόθεση να κατανοηθούν τα αίτια του δυστυχήματος και να αποκαλυφθούν οι ευθύνες. Εντός της ημέρας αναμένονται δικηγόροι των θυμάτων προς παράσταση υποστήριξης της κατηγορίας. Ο εφέτης ανακριτής θα συνεχίσει τις κλήσεις μαρτύρων προς κατάθεση και αύριο, Παρασκευή, θα πραγματοποιηθούν οι απολογίες των δύο σταθμαρχών σε βάρος των οποίων εκκρεμούν διώξεις για διατάραξη στην ασφάλεια συγκοινωνιών, που είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο πολλών ανθρώπων.
Έγγραφα δείχνουν κενά ασφαλείας στην επανεκκίνηση των τρένων
Στο μεταξύ, έγγραφα σχετικά με την καταγραφή των κενών ασφαλείας, των παραλείψεων στη συντήρηση και των προβλημάτων στην επικοινωνία, έφερε νωρίτερα στο φως της δημοσιότητας ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Κώστας Γενιδούνιας, δημιουργώντας εύλογα ερωτήματα για το κατά πόσο είναι τελικά ασφαλής η μερική επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου μετά την τραγωδία στα Τέμπη. Στα έγγραφα που παρατίθενται καταγράφεται, μεταξύ άλλων, ο εντοπισμός χόρτων στις γραμμές, σβηστά σήματα, κακή επικοινωνία, τυφλά σημεία και ανύπαρκτο σήμα κινητής τηλεφωνίας.