Επεισοδιακές έμελλε να ήταν δύο πτήσεις της Emirates με προορισμό το Ντουμπάι και τη Νέα Υόρκη, μετά την κατάσταση συναγερμού που τέθηκαν οι Αρχές στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», λίγο πριν τις 21:00 το βράδυ της Πέμπτης. Η πληροφορία της CIΑ για ύποπτο επιβάτη, αραβικής καταγωγής, για τρομοκρατία, σε μία από τις δύο πτήσεις της Emirates κινητοποίησε τις Αρχές αστραπιαία.
Αμέσως δόθηκε εντολή να σταματήσει η διαδικασία απογείωσης της πτήσης για Ντουμπάι και το αεροπλάνο επέστρεψε στον σταθμό του αεροδρομίου, ενώ η πτήση προς Νέα Υόρκη είχε ήδη απογειωθεί, επομένως δόθηκε εντολή στον πιλότο να επιστρέψει στο «Ελ. Βενιζέλος». Ταυτόχρονα, απογειώθηκαν δύο F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας που συνόδευσαν το αεροπλάνο της Emirates, μέχρι την προσγείωσή του.
Ο συναγερμός έληξε λίγο μετά τα μεσάνυχτα, χωρίς οι Αρχές να εντοπίζουν ύποπτο άτομο ή οτιδήποτε άλλο στα δύο αεροσκάφη.
Η επίσημη ανακοίνωση της ΕΛΑΣ
«Από το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας ανακοινώνεται ότι, στο πλαίσιο διερεύνησης πληροφοριακών στοιχείων, σχετικά με ύπαρξη ύποπτου ατόμου σε μία από τις δύο πτήσεις γνωστής εταιρείας που αναχωρούσαν απογευματινές ώρες σήμερα (10-11-2022), από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος», δόθηκε η εντολή για την επιστροφή της μίας πτήσης και την μη αναχώρηση της έτερης, μετά από απόφαση της Επιτροπής Ασφάλειας Αερολιμένα.
Ακολούθως, πραγματοποιήθηκε έλεγχος στο σύνολο των επιβατών, καθώς και στα αεροσκάφη από υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας, χωρίς να εντοπιστεί το άτομο το οποίο αφορούσε η πληροφορία ή οτιδήποτε άλλο ύποπτο».
#ek209 Emirates Flight EK209 suspect remains seated and not allowed to leave the plane pic.twitter.com/zXJZXHTPLG
— Fragolevantinos (@fragolevantinos) November 10, 2022
Διαβάστε ακόμη: Ursula von der Leyen – Charles Michel: «Εμφύλιος» στα σπλάχνα της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Το χρονικό του διπλού θρίλερ σε πτήσεις της Emirates
Μία πληροφορία από τη CIA που έκανε λόγο για ύποπτο άτομο αραβικής καταγωγής, που βρισκόταν σε πτήση της Emirates από την Αθήνα, έβαλε αμέσως τις αρχές σε επιφυλακή προκειμένου να γίνουν τα δέοντα, ώστε να συλληφθεί. Στην πληροφορία δεν αναφερόταν σε ποιες από τις δύο πτήσεις βρισκόταν, γι’αυτό και η μία που είχε προορισμό το Ντουμπάϊ δεν απογειώθηκε, ενώ η άλλη προς τη Νέα Υόρκη επέστρεψε στο αεροδρόμιο, στα Σπάτα.
Οι επιβάτες της κλήθηκαν να αποβιβαστούν μαζί με τις αποσκευές τους. Πέρασαν από αυστηρό έλεγχο, πριν δοθεί άδεια για αναχώρηση. Βέβαια, ορισμένοι από αυτούς τρομοκρατήθηκαν από το όλο σκηνικό τρόμου και έτσι αποφάσισαν να μην ταξιδέψουν.
Στην πτήση ΕΚ 209 για Νέα Υόρκη, που είχε αναχωρήσει στις 17:32 από την Αθήνα, είχε 228 επιβάτες (και ένα βρέφος) και 18 άτομα πλήρωμα. Μετά την πληροφορία στον πιλότο, η πτήση μπήκε σε holding pattern πάνω από τη Σαρδηνία και στη συνέχεια στράφηκε προς τα ανατολικά. Σύμφωνα με πληροφορίες, Ιταλία και Γαλλία δεν δέχτηκαν να προσγειωθεί το αεροσκάφος στο έδαφός τους.
Το αεροσκάφος, κατά την επιστροφή του στην Αθήνα, συνοδευόταν από ζεύγος μαχητικών F-16 της 340 Μοίρας της Πολεμικής Αεροπορίας, που απογειώθηκαν στις 21:09 από τη Σούδα. Η εντολή απογείωσης δόθηκε από το ΝΑΤΟϊκό στρατηγείο, όταν το αεροσκάφος βρισκόταν 120 μίλια νοτιοδυτικά της Καλαμάτας. Το Boeing 777 προσγειώθηκε στην Αθήνα στις 21:56.
Όσον αφορά την πτήση ΕΚ 210 με προορισμό το Ντουμπάι και προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης στις 17:55, το αεροσκάφος δεν πρόλαβε να απογειωθεί. Οι επιβάτες επιβιβάστηκαν κανονικά, οι πόρτες έκλεισαν και το αεροσκάφος τροχοδρόμησε προς τον διάδρομο απογείωσης.
Πριν ολοκληρωθεί η διαδικασία, ο κυβερνήτης ειδοποίησε τους επιβάτες ότι έπρεπε να επιστρέψει πίσω λόγω τεχνικού προβλήματος. Όταν το αεροσκάφος έφτασε και πάλι στον χώρο στάθμευσης, οι επιβάτες κλήθηκαν να αποβιβαστούν, παίρνοντας μαζί με όλες τις αποσκευές τους. Είναι προφανές πως ο κυβερνήτης του αεροσκάφους γνώριζε τον λόγο που πήρε εντολή να μην απογειωθεί, αλλά δεν είπε τίποτα στους επιβάτες και προφασίστηκε τεχνικό πρόβλημα.
Στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» είχε αναπτυχθεί κλιμάκιο της Αντιτρομοκρατικής Υπηρεσίας. Τις ενέργειες από την ελληνική πλευρά (και για τα δύο περιστατικά) συντόνισε το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη μαζί με το ΓΕΕΘΑ, ενώ το υπουργείο Μεταφορών και το Μαξίμου ήταν σε ανοιχτή γραμμή.