Όταν διαφημίζεις παγκοσμίως το προϊόν μιας εταιρείας ότι σου έσωσε τη ζωή, δικαιούσαι μια ανταμοιβή, έτσι; Ακριβώς αυτό σκέφθηκε το τμήμα μάρκετινγκ της εταιρείας Heinz και οργάνωσε μια παγκόσμια καμπάνια στα social media, για να βρει και να ευχαριστήσει τον Έλβις Φρανσουά, τον φτωχό ψαρά από το νησάκι Σιντ Μάαρτεν της Καραϊβικής που πασασύρθηκε στα ανοιχτά από τα ρεύματα με το βαρκάκι του κι επιβίωσε για 24 ημέρες τρώγωντας ένα μπουκάλι κέτσαπ!
Η ιστορία του Έλβις Φρανσουά, που έχει καταγωγή από ένα άλλο νησί της Καραϊβικής, τη Ντομίνικα, απασχόλησε ιδιαίτερα την διεθνή ειδησεογραφία, αλλά και τα social media πριν από 1,5 μήνα. Στις 18 Ιανουαρίου το λιμενικό της Κολομβίας ανακοίνωσε ότι έλαβε ειδοποίηση από ένα εμπορικό αεροσκάφος, που είδε ένα ακυβέρνητο βαρκάκι στα ανοιχτά. Μετά από σύντομη επιχείρηση το λιμενικό περισυνέλεξε ζωντανό έναν ψαρά, ο οποίος τους είπε ότι είχε πασασυρθεί στα ανοιχτά από το νησί Σιντ Μάαρτεν, περίπου 700 ναυτικά μίλια προς τα βορειοανατολικά!
Ο Έλβις Φρανσουά όντως είχε παρασυρθεί από τα ρεύματα και δεν μπορούσε να ειδοποιήσει τους δικούς του επειδή το κινητό του τηλέφωνο δεν είχε σήμα. Αναγκάστηκε να επιβιώσει στο μικρό του βαρκάκι τρώγωντας ένα μπουκάλι κέτσαπ (τρεις γουλιές την ημέρα, όπως ο ίδιος είπε) και συλλέγοντας βρόχινο νερό στο πουκάμισό του.
Όταν κλήθηκε να πει την ιστορία του, ο ψαράς όχι μόνο δεν απέκρυψε το όνομα της εταιρείας, αλλά ευχαρίστησε την Heinz που του έσωσε τη ζωή, όπως είπε. Βεβαίως τόνισε ότι το βαρκάκι του ήταν το μοναδικό περιουσιακό του στοιχείο κι όλα του τα υπάρχοντα χάθηκαν στη θάλασσα
Η εταιρεία δεν μπορούσε να μείνει ασυγκίνητη, δεδομένου ότι ο τίτλος της ιστορίας κυρίως στα αμερικάνικα ΜΜΕ ήταν «The Ketchup Boat Guy», δηλαδή «ο άνδρας της βάρκας με το κέτσαπ».
Μερικές μέρες μετά οργάνωσε μια καμπάνια στα social media με τίτλο #FindtheKetchupBoatGuy. Ζητούσε από όλους όσοι γνώριζαν τον φτωχό ψαρά να βοηθήσουν έτσι ώστε να έλθουν σε επαφή μαζί του. Η καμπάνια δεν χρειάστηκε να τρέξει πάνω από τρεις μέρες, αφού διαβάστηκε από περισσότερα των 5 εκατομμυρίων ανθρώπων στην περιοχή της Καραϊβικής και συγκέντρωσε 4.000 likes, ρεκόρ στην ιστορία αναρτήσεων της εταιρείας στο Facebook. Ο Έλβις βρέθηκε και επικοινώνησε μέσω Zoom με τους διευθυντές της εταιρείας στο Πίτσμπουργκ της Πενσυλβάνια.
Όπως έκανε γνωστό η Heinz, σε ένδειξη αλληλεγγύης για την περιπέτειά του ψαρά και για την δωρεάν μεγάλη διαφήμιση που της έκανε, προτίθεται να του αγοράσει καινούργια βάρκα, και μάλιστα πολύ καλύτερη απ’ αυτή που χρησιμοποιούσε πριν.
O πανευτυχής Έλβις απάντησε ότι θα ονομάσει τη νέα του βάρκα Heinz. Φυσικά.