Η πρώτη πραγματογνωμοσύνη αποκάλυψε κάποια πρώτα στοιχεία για τα αίτια του τραγικού δυστυχήματος, που κόστισε τη ζωή του Τζώρτζη Μονογυιού. Οι ειδικοί, σύμφωνα με ρεπορτάζ του ΣΚΑΙ, φέρεται να εκτιμούν ότι το τιμόνι της Ferrari δίνει στοιχεία που μπορεί να εξηγήσουν το τροχαίο.
Το τιμόνι του έχει πέντε θέσεις λειτουργίας στο δεξί μέρος, παραπέμποντας σε αυτό της Formula 1. Η τέταρτη και η πέμπτη θέση αφορά το traction control system, δηλαδή το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ενώ η πέμπτη σχετίζεται με το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας, το γνωστό ESP. Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι υπάρχουν ενδείξεις απενεργοποίησης του συστήματος ESP, ή ακόμη και μη γνώσης για την ενεργοποίησης του, λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι ο άτυχος οδηγός το οδηγούσε για πρώτη φορά.
Η μη λειτουργία του ESP είχε ως αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να υπερστρέψει σε ένα απότομο πάτημα του γκαζιού και τροχαίο. Ωστόσο, οι ειδικοί δεν μπορούν να απαντήσουν με βεβαιότητα ότι το ESP ήταν όντως απενεργοποιημένο ή δείχνει απενεργοποιημένο επειδή ενδεχομένως μετατοπίστηκε ο διακόπτης μετά την σφοδρή σύγκρουση και τη φωτιά.
Η φωτιά οδήγησε σε διαρροή καυσίμου
Όπως αναφέρει η πραγματογνωμοσύνη, η φωτιά ξέσπασε στη δεξαμενή καυσίμου κάτω από το κάθισμα του οδηγού, με την σφοδρή σύγκρουση να προκαλεί διαρροή καυσίμου. Στο συγκεκριμένο όχημα, τα ντεπόζιτα καυσίμου βρίσκονται κάτω από τον χώρο αποθήκευσης στο μπροστινό τμήμα της ατράκτου και κάτω από τις θέσεις του οδηγού και του συνοδηγού. Την ίδια ώρα, διερευνάται η ποιότητα και τα χαρακτηριστικά των ελαστικών.
Το όχημα κινούνταν μεταξύ 100 και 120 χιλιομέτρων την ώρα. Η απενεργοποίηση του ESP σε συνδυασμό με απότομο πάτημα του γκαζιού μπορεί να οδηγήσει σε υπερστροφή και εκτροπή ακόμη και με χαμηλές ταχύτητες, όπως ανέφεραν οι ειδικοί.