Νομίζω όλοι έχουμε παρατηρήσει ότι βιώνουμε μια αλλαγή στην ελληνική showbiz, που σε λίγο καιρό θα κάνει το μεγάλο «μπαμ». Βρισκόμαστε σε ένα μεταβατικό στάδιο, μιας και τα δεδομένα αναμένεται να ανατραπούν ανά πάσα στιγμή. Οι περισσότερες influencers και celebrities, από την Ιωάννα Τούνη και την Super Kiki, μέχρι την Τζούλια Αλεξανδράτου, διανύουν τους πρώτους μήνες της εγκυμοσύνης τους.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι από εδώ και στο εξής θα πρέπει να αλλάξουν ενδεχομένως το «προϊόν» που πουλάνε και το target group τους. Ίσως αυτό να σηματοδοτεί το «τέλος» για μερικούς από εμάς. Δεν θα πάψουν να είναι influencers, αλλά θα απευθύνονται πλέον σε ένα διαφορετικό κοινό. Μπορεί να κάνουν συνεργασίες με είδη βρεφικών και να προωθούν πάνες και ρουχαλάκια για μωρά. Όλα αυτά δεν εκφράζουν μια 20χρονη που ακολουθούσε προηγουμένως την Ιωάννα Τούνη και την έβλεπε σαν «είδωλο».
Είναι γεγονός ότι η εγκυμοσύνη επιδρά στην ψυχολογία της κάθε γυναίκας, την ωριμάζει και αλλάζει ολοκληρωτικά τη ζωή της. Η αλλαγή αυτή αντανακλάται παντού και όταν μιλάμε για influencers είναι αλληλένδετη με αυτό που «πουλάνε». Όταν ακολουθείς κάποιον και παρακολουθείς την ζωή του 24/7, μπαίνεις μέσα στη ζωή του. Θες να ακολουθείς κάποιον που σε εκφράζει, με τον οποίο ταυτίζεσαι και που σου προσφέρει κάτι στην τελική.
Από εκεί που θα έβλεπες μαγευτικές διακοπές, fashion trends και μαγαζιά, τώρα πιθανόν να αντικρίζεις μια πιο «απλή», καθημερινή ζωή. Όχι αυτό το χλιδάτο και ειδυλλιακό, που συνήθιζες να βλέπεις στα stories και στις φωτογραφίες στο παρελθόν. Πιο πιθανό είναι να γίνεσαι μάρτυρας στην αλλαγή μιας πάνας ή στην βόλτα στο πάρκο με το καροτσάκι. Σίγουρα δεν είναι κάτι που ακούγεται ελκυστικό σε ένα αγόρι ή και κορίτσι στα 20-30 του έτη, ούτε νοιάζει ένα 18χρονο που θέλει το νέο iPhone.
Είναι λογικό και οι influencers να μεγαλώνουν και να κάνουν το επόμενο βήμα στη ζωή τους, οπότε είναι φυσικό κι επόμενο να απευθύνονται σε ένα διαφορετικό κοινό. Το ίδιο συνέβη και με την Χριστίνα Μπόμπα, που έχει παραδεχτεί ότι η εγκυμοσύνη της άλλαξε τη ζωή. Οι αναρτήσεις της στο Instagram έχουν να κάνουν με τα δίδυμα και απευθύνονται περισσότερο σε νέες «μανούλες». Από βρεφικά είδη και παιδικά γενέθλια, μέχρι και το πώς είναι το σώμα της μετά την εγκυμοσύνη, όλα αυτά την κάνουν μια εξαιρετική influencer για μητέρες που ταυτίζονται μαζί της.
Τι θα συμβεί με τους influencers
Ωστόσο, το «φαινόμενο« αυτό δεν παρατηρείται στο προφίλ των συντρόφων τους, σε περίπτωση που τυγχάνει να είναι κι αυτοί influencers. Για παράδειγμα ο Αλέξανδρος Κοψιάλης, ακόμα κι ο Σάκης Τανιμανίδης, δεν έχουν αλλάξει πολλά στον τρόπο που εκφράζονται μέσα από τα social, ούτε το «προϊόν» τους. Μπορεί να φωτογραφίζονται με τα παιδιά τους, όμως όλα τα άλλα παραμένουν ίδια. Από την άλλη μια γυναίκα influencer προσαρμόζει περισσότερο το προφίλ της και αρχίζει να απευθύνεται σε ένα νέο κοινό. Ακόμα χειρότερα τρώει «μιντιακό λιθοβολισμό» αν τολμήσει να φορέσει ρούχα που «δεν αρμόζουν σε μια μανούλα» ή αν πάει διακοπές. Γενικά μπαίνει στη διαδικασία να φιλτράρει και να ελέγχει την κάθε ανάρτηση για να μην την κατακεραυνώσουν στα social.
Ακόμα και οι fitness influencers καλούνται να αλλάξουν περιεχόμενο μετά από μια εγκυμοσύνη. Προηγουμένως, δημοσίευσαν συμβουλές, βίντεο προπόνησης για να βοηθήσουν στα gains. Μετά από την εγκυμοσύνη προσανατολίζονται σε επιλογές τροφίμων που είναι υγιεινές αλλά φιλικές προς το θηλασμό.
Τι θα γίνει, λοιπόν, με το μικρότερο ηλικιακό group που δεν είναι στην «φάση» των influencers ή ακόμα και με εκείνους που δεν θέλουν να μπουν στον ρόλο του γονέα ποτέ; Μπορεί να σταματήσουν να τους ακολουθούν, αν αυτά που προωθούν δεν τους αφορά, και οι εταιρείες να επενδύσουν σε νέα φρέσκα πρόσωπα, ειδικά σε αυτά που «ξεπηδούν» από το TikTok.
Είναι μια αλλαγή «σταθμός», που μέχρι στιγμής δεν έχει συμβεί, μιας και το influencing κυριαρχεί τα τελευταία χρόνια. Στην τελική μπορεί να μην αλλάξει απολύτως τίποτα και απλά να κρατήσουν την προσωπική τους ζωή εκτός των social, κάτι φαινομενικά αδύνατο.
Διαβάστε επίσης στο intronews.gr:
Αν υπερασπίζεσαι κάποιον ανάλογα με το φύλο του, αυτό δε λέγεται σεξισμός;
Ένα μοντέλο τρώει bullying γιατί είναι «πετσί και κόκαλο» και καμία δε μιλάει όπως με τη Μπάρκα