Ενώ το Shein έκανε φέτος μεγαλύτερα έσοδα ακόμη και από εκείνα του Zara και του H&M μαζί, ελάχιστα είναι γνωστά για τον «αυτοκράτορα» του e-commerce κολοσσού, τον δισεκατομμυριούχο ιδρυτή και ιδιοκτήτη του Chris Xu.
Μόνο δύο πράγματα είναι ευρέως γνωστά για τον Xu Yangtian, όπως είναι το πραγματικό του όνομα, ο οποίος χρησιμοποιεί στην αγορά το «Chris Xu».
Πρώτον, θα το βρει κανείς καθημερινά στις αποθήκες του Shein στην Guanzghou, είτε να επιβλέπει με την ομάδα του την γραμμή παραγωγής αλλά και τις νέες καμπάνιες είτε να τρέχει από meeting σε meeting. «Ό,τι ώρα και να βρεθείς στα εργοστάσια, είτε είναι 2-3 το πρωί, θα πετύχεις κάπου τον Yangtian» αναφέρει εργαζόμενος στην εταιρία.
Δεύτερον, ότι «πέταξε» απ ‘έξω τους συνεργάτες τους στα πρωτόλεια σχέδια του Shein και εν τέλει έχτισε μόνος του αυτήν την τεράστια αυτοκρατορία, η οποία έχει σήμερα αξία $100 δισεκατομμυρίων.
Η δημοφιλία του Shein σήμερα, μία δεκαετία από την ίδρυσή του, δεν περιγράφεται με λέξεις. Ακόμη και εάν κάποιος δεν το γνωρίζει, σίγουρα θα έχει ακούσει κάποιον να μιλάει για αυτό ή θα έχει δει σχετική διαφήμιση κάπου στο internet. Πρόκειται για ένα τεράστιο e-shop με ρούχα που ακολουθούν τις συνεχώς εναλλασσόμενες τάσεις της μόδας και προσφέρουν όλα τους τα κομμάτια σε απίστευτα χαμηλές τιμές. Σήμερα, μπορεί να βρεις κανείς στο Shein τα πάντα, μέχρι και ήδη διακόσμησης, εκτός από ρούχα.
Μάλιστα, έχουν προγραμματιστεί διάφορα pop-up φυσικά καταστήματα του Shein -καθώς μέχρι τώρα λειτουργούσε μόνο διαδικτυακά- σε διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις. Στο κατάστημα που άνοιξε μόνο για λίγες μέρες στην Μαδρίτη, η ουρά που σχηματίστηκε συνεχίστηκε για πολλά χιλιόμετρα, προκαλώντας ένα άνευ προηγουμένου φαινόμενο.
Παρά, λοιπόν, την «κατάκτηση» του κόσμου της μόδας από το Shein, ο άνθρωπος που κρύβεται πίσω από αυτό είναι σχεδόν «φάντασμα». Αρνείται να δώσει συνεντεύξεις και κάνει πολύ σπάνια δημόσιες εμφανίσεις.
Τα ελάχιστα που έχουν γραφτεί για εκείνον, αναφέρουν ότι πρόκειται για έναν κινεζοαμερικανό που γεννήθηκε το 1984. Σπούδασε στο Πανεπιστήμιο George Washington αλλά και στο Πολυτεχνείο του Qingdao. Αναφορές του ίδιου του Shein λένε ότι ο Xu έχει γεννηθεί στην Κίνα.
Τα κινεζικά ΜΜΕ τον περιγράφουν ως έναν φοιτητή που προήλθε από λαϊκή γειτονιά που χρειαζόταν να δουλεύει παράλληλα με τις σπουδές του ώστε να τα βγάζει πέρα οικονομικά. Το μυστικό της επιτυχίας του ήταν ότι ήταν πολύ καλός στο να διαμορφώνει το search engine optimisation (SEO), ώστε να βγαίνει κάτι ψηλά στις αναζητήσεις της Google, άσσο που χρησιμοποίησε και στην μετέπειτα εξέλιξη του Shein.
Ταυτόχρονα, το κοφτερό του μυαλό μπορούσε να προβλέψει τις νέες τάσεις, κάνοντας το SheInside, το e-shop που άνοιξε, ιδιαίτερα δημοφιλές μέσα σε μόνο λίγο χρόνο. Το γεγονός ότι λειτουργούσε μόνο διαδικτυακά και με μεγάλες παραγγελίες από τους προμηθευτές του, εγγυήθηκε την χαμηλή τιμή που θα πλήρωνε ο καταναλωτής.
Το 2015, άλλαξε το όνομα της εταιρίας σε Shein και μετέφερε τα γραφεία του στην Guangzhou, ενώ την ίδια στιγμή άνοιξε και το πρώτο του γραφείο στην Silicon Valley των ΗΠΑ.
Σήμερα, το πρακτορείο Reuters έχει αναφέρει πως ζει μόνιμα στην Σιγκαπούρη, όπου βρίσκονται και τα λογιστήρια της εταιρίας.
Το διεθνές μέσο The Guardian, που έκανε ένα αφιέρωμα σε εκείνον, προσπάθησε να έρθει σε επαφή με τον ίδιον ή με υψηλόβαθμα στελέχη του Shein για δηλώσεις, χωρίς αποτέλεσμα.
Διαβάστε ακόμη στο intronews.gr:
Shein: «Χαμός» στο TikTok με «σχέδια αντιγραφές» από τη Zara – Το fast fashion στα χειρότερά του
Shein: Η «ultra fast-fashion» εταιρεία που κατάκτησε τις αγορές παρά τον ανήθικο χαρακτήρα της