Το TikTok ήρθε σαν έκπληξη από το πουθενά και έγινε απίστευτα δημοφιλές κατά την πρώτη καραντίνα, λίγο μετά το την εξάπλωση του Covid-19 σε παγκόσμιο επίπεδο. Τότε, που όλοι ήμασταν έγκλειστοι, πολλοί νέοι και όχι μόνο πολίτες έφτιαχναν αστεία βίντεο λίγων δευτερολέπτων όπου χόρευαν ή έκαναν lip-syncing σε ατάκες από σειρές.
Αυτό που περιμέναμε οι περισσότεροι, ήταν με το τέλος της πρώτης καραντίνας, να «ξεφουσκώσει» η τρέλα αυτή με το TikTok. Εξάλλου, παρόμοιες πλατφόρμες με βίντεο λίγων δευτερολέπτων έχουμε δει και παλαιότερα με τo Vine, το οποίο «πέθανε» λίγο μετά το peek του.
Ωστόσο, το TikTok όχι μόνο ξεθύμανε αλλά είναι μεγαλύτερο από ποτέ, με το φράγμα των 1 δισεκατομμυρίων χρηστών να έχει «σπάσει» ήδη από τον περασμένο Σεπτέμβριο. Έκτοτε, η δημοτικότητά του όχι μόνο δεν έχει πέσει αλλά άλλες μεγάλες πλατφόρμες όπως το Instagram, προσπαθούν να το αντιγράψουν.
Τι είναι, τελικά, αυτό που έγινε κάνει το TikTok να επικρατήσει εκεί που οι άλλες αντίστοιχες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης απέτυχαν; Η απάντηση βρίσκεται σε μία λέξη: ο αλγόριθμός του.
Ο αλγόριθμος του TikTok είναι πολύ φιλικός προς τον χρήστη. Εάν «καταλάβει» ότι ένα βίντεο θα αρέσει, θα το προωθήσει στην αρχική (το for you page) με αποτέλεσμα ο χρήστης να δει ένα απλό κλιπ 15 δευτερολέπτων που τράβηξε ακόμη και από την selfie κάμερα του κινητού του να παίρνει δεκάδες ή εκατοντάδες χιλιάδες προβολές και αντίστοιχα μεγάλο αριθμό από likes, σχόλια και saves.
Ακόμη και το πιο απλό βίντεο μπορεί να λάβει πάνω από 500.000 προβολές.
@samueltoci♬ original sound – Samuel toci
Τεράστια νούμερα που δεν θα έβλεπε ίσως ποτέ από αντίστοιχα μεγάλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Instagram και το Facebook. Σήμερα, χρήστες των δύο αυτών πλατφορμών, οι οποίες υπάγονται και οι δύο στην «ομπρέλα» του Meta του Mark Zuckerberg, παραπονιούνται ότι παρά τους χιλιάδες followers που μπορεί να έχουν, ο αλγόριθμος τους «θάβει» και likes που παίρνουν είναι αναντίστοιχα λίγα.
Αντιθέτως, τα μεγάλα νούμερα με τα οποία ανταμείβει το TikTok τον χρήστη, είναι πολύ ενθαρρυντικά για να συνεχίσει να δημιουργεί και να αναρτά περιεχόμενο. Στην σημερινή εποχή, που έχουμε συνηθίσει τα 100 likes και δεν μας φαίνονται πια τόσο πολλά, τα χιλιάδες που μπορεί να λάβει κανείς εύκολα πια από το TikTok τρέφουν εκ νέου το εγώ μας και μας μετατρέπουν σταδιακά σε εξαρτημένους από την τόση προσοχή χρήστες.
Έτσι, μεγάλο ποσοστό από την επιτυχία του TikTok οφείλεται περισσότερο στην ικανοποίηση που χαρίζει στους χρήστες της όταν βλέπουν τα νούμερα στις αναρτήσεις τους να αυξάνονται κατά χιλιάδες ανά ώρα, παρά στην μοναδικότητα του περιεχομένου του.
Οι διάσημοι, οι influencers και τα brands έχουν καταλάβει τι συμβαίνει στο TikTok και έχουν αρχίσει και μεταφέρουν και εκείνα το περιεχόμενό του στην κινέζικη πλατφόρμα. Ξέρουν ότι είναι πολύ πιο δελεαστικό για να κλείσουν ένα εμπορικό deal να γράφουν στα media kit τους ότι «πιάνουν» εκατομμύρια προβολές στο TikTok από το να σημειώνουν τα μερικές εκατοντάδες ή χιλιάδες likes που θα πάρει ένα Instagram post τους.
Και καθώς ο απώτερος σκοπός είναι πάντα το κέρδος, το περιεχόμενο μεταφέρεται στην τεράστια, πλέον, πλατφόρμα του TikTok. Μαζί τους και τεράστια μερίδα του κοινού.
Το ερώτημα είναι: πως θα αντεπεξέλθουν τα άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ποια θα είναι η αντεπίθεσή τους, ώστε να φέρουν πίσω το κοινό που έχασαν;
Διαβάστε ακόμη στο intronews.gr:
TikTok βγες από το Instagram – Οι χρήστες ζητούν να «συνέλθει» η δημοφιλής εφαρμογή