Η Volvo μάχεται να διασφαλίσει ότι μια πόλη χωρίς εκπομπές ρύπων δεν συνεπάγεται την αφάνεια των αυτοκινήτων, και να συνεχίσει το έργο της μέσω της ανάπτυξης της τεχνολογίας.

Το Ground Zero είναι η γενέτειρα της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας στο Γκέτεμποργκ, όπου υπάρχει αυξανόμενη πίεση για μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και επανεξέταση του ρόλου του αυτοκινήτου, κάτι που ζυγίζεται έναντι της οικονομικής σημασίας του μεγαλύτερου εργοδότη της περιοχής που παρέχει 23.000 θέσεις εργασίας.

Είναι επίσης μια χαμηλή παράκτια πόλη της οποίας η ίδια η ύπαρξη θα μπορούσε να απειληθεί από την κλιματική αλλαγή. Και ένας αυξανόμενος αριθμός Σουηδών ζητά από τους πολιτικούς να αναλάβουν πιο πολλές δράσεις για το κλίμα.

Το Αριστερό Κόμμα της χώρας ηγείται της απαγόρευσης των αυτοκινήτων στο Γκέτεμποργκ, προωθώντας μια πρόταση αποκλεισμού τους από τις κεντρικές περιοχές της πόλης για να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.

Η απαγόρευση των αυτοκινήτων είναι ο γρηγορότερος και αποδοτικότερος τρόπος για τη μείωση των εκπομπών ρύπων, του θορύβου και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, σύμφωνα με τον τοπικό νομοθέτη του Κόμματος της Αριστεράς, Gertrud Ingelman.

Τι υπόσχεται η Volvo

Μεταξύ των εκλογικών προτάσεων του κόμματος ενόψει των τοπικών εκλογών του επόμενου έτους θα είναι η εστίαση στη μείωση της χρήσης αυτοκινήτων. Αυτό βάζει δύσκολα στη Volvo.

Η εταιρεία εδώ και καιρό παρουσιάζει τον εαυτό της ως πρωτοποριακή στους αντιπάλους της στην αυτοκινητοβιομηχανία – προβάλλοντας το ρεκόρ της στην ανάπτυξη χαρακτηριστικών όπως οι ζώνες ασφαλείας και η προστασία της ιπποδύναμης.

Θέτει επίσης ένα μεγάλο στοίχημα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεσμεύοντας να λειτουργήσει πλήρως ηλεκτρικά μέχρι το 2030. «Θέλουμε να αυξάνουμε συνεχώς τα οφέλη των πελατών από την οδήγηση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου Volvo», δήλωσε ο Henrik Green, επικεφαλής τεχνολογίας, το καλοκαίρι.

Η Volvo παρουσιάζει το όραμά της για το πώς να ενσωματώσει τα αυτοκίνητα στο νέο  κέντρο καινοτομίας στην περιοχή Lindholmen του Γκέτεμποργκ.

Η εταιρεία ελπίζει ότι το κέντρο μπορεί να γίνει τόπος εκκίνησης για νέες τεχνολογίες και υπηρεσίες στο πλαίσιο «ηλεκτροδότησης, κοινής κινητικότητας, αυτόνομης οδήγησης, συνδεσιμότητας και ασφάλειας» που θα εξασφαλίσει στη Volvo έναν ρόλο στους σχεδιαστές πόλεων του Γκέτεμποργκ.

Ενώ η Volvo βελτιώνει την τεχνολογία, τα οχήματα που καίνε ορυκτά καύσιμα θα συνεχίσουν να εκπέμπουν αέρια θερμοκηπίου καθώς διασχίζουν την πόλη, ενώ ακόμη και τα ελαστικά αυτοκινήτων αλέθουν τις επιφάνειες του δρόμου σε επικίνδυνα αερομεταφερόμενα σωματίδια.

Η φάση παραγωγής – αν όχι και η χρήση – των ηλεκτρικών οχημάτων παράγει επίσης εκτεταμένες εκπομπές ρύπων.

https://www.intronews.gr/5206-2-schedia-monades-anthraka-symfonia-parisiou-2015

Το παράδειγμα της Βαρκελώνης

Το όραμα των ακτιβιστών για ένα «πράσινο» Γκέτεμποργκ εμφανίζεται στο Grönsakstorget, μια πλατεία κοντά στην κύρια εμπορική περιοχή της πόλης.

Η τοποθεσία της πρώην αγοράς λαχανικών, η πλατεία είναι τώρα ένας πολυσύχναστος χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων, όπου οι οδηγοί πρέπει να αγωνίζονται μεταξύ τους για να πάρουν θέσεις καθώς απελευθερώνονται. Σε έναν παρακείμενο δρόμο, η ουρά των αυτοκινήτων εκτείνεται συνήθως σε εκατοντάδες μέτρα μήκος.

Για μερικούς, το παράδειγμα που πρέπει να ακολουθήσει είναι η Βαρκελώνη, όπου οι σχεδιαστές πόλεων έχουν αναπτύξει τα λεγόμενα superblocks χωρίς αυτοκίνητα, όπου οι πεζοί και οι ποδηλάτες έχουν προτεραιότητα έναντι των αυτοκινητιστών.

Με παρόμοιο πνεύμα, οι αρχές της γειτονιάς Saint-Gilles των Βρυξελλών δημοσίευσαν πρόσφατα σχέδια να σταματήσουν να χρησιμοποιούν την πλατεία μπροστά από το δημαρχείο για στάθμευση αυτοκινήτων, ανοίγοντας μια συζήτηση για το τι άλλο θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί.

Άλλες πόλεις όπως το Παρίσι περιορίζουν τα αυτοκίνητα μειώνοντας τα όρια ταχύτητας στα 30 χιλιόμετρα την ώρα και χτίζοντας όλο και περισσότερους ποδηλατόδρομους. Η δήμαρχος του Παρισιού Αν Χιντάλγκο θέλει να απαγορεύσει τα αυτοκίνητα από το κέντρο της πόλης μέχρι το επόμενο έτος.

Αυτές οι προσπάθειες οδηγούνται από τη μετατόπιση της κοινής γνώμης για το κλίμα – κάτι που συμβαίνει και στη Σουηδία. Ο αριθμός των Σουηδών που δήλωσαν ότι το «περιβάλλον και το κλίμα» ήταν το πιο σημαντικό πολιτικό ζήτημα αυξήθηκε κατά 9 ποσοστιαίες μονάδες στο 43 % τους τελευταίους τρεις μήνες.