Τα Starbucks είναι γνωστά για τις συσκευασίες του καφέ και των ροφημάτων τους, ειδικά κατά την περίοδο των εορτών. Πόσοι έχουν βγάλει φωτογραφία κρατώντας έναν καφέ Starbucks με το γνωστό λογότυπο, που φιγουράρει ακόμα και σε μπλούζες. Φαίνεται πως η εταιρεία έχει μια σχέση αγάπης και μίσους με τα πλαστικά της ποτήρια.
Όπως έχουν καταργηθεί τα πλαστικά καλαμάκια, τώρα πρόκειται να καταργηθούν και τα πλαστικά ποτήρια, ακόμα και αυτά του Starbucks. Μιλάμε για ένα τέλος εποχής για την εταιρεία. «Το φλιτζάνι μας είναι πανταχού παρόν και μας αρέσει αυτό», δήλωσε ο Michael Kobori, επικεφαλής βιωσιμότητας των Starbucks. «Αλλά είναι επίσης αυτό το πανταχού παρόν σύμβολο μιας κοινωνίας που τα πετάει».
Όταν πετιούνται, καταλήγουν σε χωματερές ή βρωμίζουν τους δρόμους στις γειτονιές. Μερικά μπορεί να ανακυκλωθούν, αλλά η ανακύκλωση είναι μια ατελής επιλογή, αφού και τα ανακυκλώσιμα αντικείμενα εξακολουθούν να καταλήγουν σε χωματερές. Η καλύτερη λύση είναι να καταργηθούν οι συσκευασίες μιας χρήσης, σύμφωνα με τον Kobori. Ονόμασε αυτή την επιλογή «το ιερό δισκοπότηρο».
Μέχρι το 2025 στοχεύουν να τα καταργήσουν πλήρως και ο κάθε πελάτης να φέρνει την δική του κούπα. Ακόμα, θα μπορούσε να προωθήσει projects, όπως το «borrow a mug». Εξετάζουν το ενδεχόμενο ενός προγράμματος δανεισμού, στο οποίο οι πελάτες δίνουν μια προκαταβολή για ένα ανθεκτικό ποτήρι που παίρνουν μαζί τους και το αφήνουν πίσω μετά τη χρήση.
Η Starbucks σχεδιάζει επίσης, μέχρι το τέλος του επόμενου έτους, να επιτρέψει στους πελάτες να χρησιμοποιούν τις δικές τους προσωπικές κούπες σε κάθε Starbucks στις Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά.
Το να καταργήσουν τελείως τα πλαστικά και χάρτινα ποτήρια τους δεν είναι εύκολη υπόθεση. Απαιτεί χρόνο και πρέπει να γίνει σταδιακά, για αυτό και στοχεύουν στο να τα περιορίσουν. Οι περισσότεροι πελάτες Starbucks, άλλωστε, έχουν συνηθίσει σε αυτήν την απλή επιλογή μιας χρήσης.
Η Amelia Landers, αντιπρόεδρος της ομάδας που είναι υπεύθυνη για τη βιώσιμη συσκευασία στα Starbucks, αναμένει ότι ο δανεισμός κουπών θα έχει μεγαλύτερη απήχηση στους πελάτες σε σύγκριση με άλλες προσπάθειες βιωσιμότητας. «Νομίζω ότι αυτό θα πρωτοστατήσει. Δοκιμάζουμε μια σειρά από διαφορετικά προγράμματα σε όλο τον κόσμο». Στο Σιατλ ήδη έχει γίνει δοκιμή. Οι πελάτες πλήρωσαν ένα δολάριο και έπρεπε να επιστρέψουν το φλιτζάνι σε έναν έξυπνο κάδο που βρισκόταν στο κατάστημα για να πάρουν πίσω το δολάριο τους.
Το εναλλακτικό πρόγραμμα της Starbucks
Ακόμα, δίνεται κάποιου είδους αμοιβή στους πελάτες που χρησιμοποιούν το βιώσιμο ποτήρι. Η Starbucks εκτελεί παρόμοια πιλοτικά προγράμματα στην Ιαπωνία, τη Σιγκαπούρη και το Ηνωμένο Βασίλειο. Θεωρούν ότι το πρόγραμμα αυτό μπορεί να ενσωματωθεί πιο εύκολα στη ζωή των πελατών. Δεν χρειάζεται να φέρουν τη δική τους επαναχρησιμοποιήσιμη κούπα.
Μάλιστα, στις αρχές της πανδημίας, υπό τον φόβο ότι ο κορονοϊός θα μπορούσε να εξαπλωθεί εύκολα στις επιφάνειες, τα Starbucks απαγόρευσαν στους πελάτες να φέρουν τις δικές τους κούπες. Έκτοτε επανέφερε την επιλογή και τώρα δοκιμάζει τρόπους για να την κάνει πιο ελκυστική. Το πρόγραμμα θα είναι πιο δύσκολο να εφαρμοστεί σε παραγγελίες που γίνονται από το σπίτι και σε drive thru.
Άρα τα Starbucks πρέπει να ανακαλύψουν πώς να αποκτήσουν επαναχρησιμοποιήσιμα ποτήρια μέσω ενός drive-thru και να τα διαθέσουν σε πελάτες που παραγγέλνουν εκ των προτέρων. Οι πελάτες μπορούν απλώς να δώσουν τα φλιτζάνια τους στους baristas στο παράθυρο drive-thru. Ακόμα μια επιλογή είναι να επιτραπεί στους πελάτες να αφήσουν τα φλιτζάνια τους σε ένα σημείο της λωρίδας οδήγησης, έτσι ώστε το ρόφημα να είναι έτοιμο σε ένα προσωπικό φλιτζάνι μόλις πάνε να το παραλάβουν.
Ένας άλλος είναι οι baristas να προπαρασκευάζουν ροφήματα, όταν οι πελάτες κάνουν τις παραγγελίες τους, και να τα ρίχνουν σε προσωπικά ποτήρια. Η Starbucks δοκιμάζει επίσης σταθμούς πλύσης ποτηριών σε καταστήματα.