Περιεχόμενα
Ο υπουργός Εσωτερικών, Μάκης Βορίδης, δήλωσε τη Δευτέρα (06/03) ότι «οι μετατάξεις στον ΟΣΕ ποτέ δεν είχαν όριο ηλικίας». Έτσι, λοιπόν, απάντησε στον ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. που κατηγορεί την κυβέρνηση για παραβίαση του ορίου ηλικίας όσον αφορά στον διορισμό του σταθμάρχη Λάρισας, στον απόηχο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη.
Συγκεκριμένα, σε σχετικές δηλώσεις του στο MEGA, o Μάκης Βορίδης ανέφερε: «Αυτό λέει ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. και είναι εσφαλμένο. Όρια ηλικίας ως προϋπόθεση για νεοπροσληφθέντες ορίζει μια υπουργική απόφαση. Η τοποθέτηση (σ.σ. του σταθμάρχη Λάρισας) ήταν μετάταξη, ακριβώς γι’ αυτό δεν υπάρχουν όρια ηλικίας. Η υπουργική απόφαση δεν λέει τίποτα για 48 έτη. Το όριο ηλικίας, με βάση την υπουργική απόφαση για την πρόσληψη, είναι τα 28 έτη. Είναι υπουργική αποφάση του 2006, η οποία καθορίζει τα όρια ηλικίας και η οποία την επίμαχη χρονική στιγμή δεν έχει αλλάξει».
Το όριο ηλικίας αντίθετα, τίθεται στο περίγραμμα θέσης του σταθμάρχη, σύμφωνα με τον υπουργό Εσωτερικών, ο οποίος τόνισε: «Στο περίγραμμα θέσεως, το οποίο δεν έχει κανονιστικό χαρακτήρα, στα επιθυμητά προσόντα, αυτό είναι στο οποίο αναφέρθηκε ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., αναφέρει όριο ηλικίας μέχρι 48 ετών. Αυτό, όμως, δεν ορίζεται κανονιστικά. Εκεί αναφέρεται και γνώση ηλεκτρονικών υπολογιστών. Δεν σημαίνει ότι δεν παίρνει κάποιον αν δεν έχει γνώση ηλεκτρονικών υπολογιστών, γιατί αυτό δεν προσδιορίζεται από την προκήρυξη».
Ακόμα, ο ίδιος επεσήμανε: «Η προκήρυξη για τη μετάταξη θέτει να έχει Δ.Ε. σταθμάρχης, να έχει δηλαδή ένα απολυτήριο λυκείου. Όλα τα υπόλοιπα δεν τίθενται. Τίθενται μόνο στο περίγραμμα θέσης, που δεν έχει κανονιστικό χαρακτήρα.
Σύμφωνα με τον Μάκη Βορίδη, μάλιστα, «οι μετατάξεις στον ΟΣΕ ποτέ δεν είχαν όριο ηλικίας» και αυτό γιατί «ο οργανισμός του ΟΣΕ ποτέ δεν προέβλεπε μετατάξεις, διότι ο ΟΣΕ έδιωχνε κόσμο, δεν έπαιρνε κόσμο. Δεν είχε μετατάξεις παρότι γινόντουσαν με βάση την κινητικότητα».
Πάντως, ο υπουργός Εσωτερικών ανέφερε ότι ο σταθμάρχης Λάρισας, «δεν ήταν ρουσφέτι», προσθέτοντας: «Τι να εξυπηρετηθεί προνομιακά ο σταθμάρχης, όταν ζητάει (σ.σ. ο ΟΣΕ) 18 σταθμάρχες και σηκώνει προκήρυξη για 18 θέσεις και από αυτούς ανταποκρίνονται δύο. […] Δεν υπήρχε προνομιακή μεταχείριση του 59χρονου».
«Εξαιρετικά προβληματική η μη εφαρμογή της σύμβασης 717 επί 9 χρόνια»
Σε άλλο σημείο των δηλώσεών του, ο Μάκης Βορίδης αναφέρθηκε και στη λεγόμενη σύμβαση 717, η οποία αφορά στην τηλεματική, τόνισε ότι αυτή υπεγράφη από την κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά.
Χαρακτηριστικά, ο ίδιος δήλωσε: «Το 2014 η σύμβαση 717 υπεγράφη από την κυβέρνηση Σαμαρά με τριετή διάρκεια. Αρχίζει να εκτελείται, σταματάει το 2016, μπαίνει σε λογική αναθεώρησης. Από το 2016 και εν συνεχεία «παγώνει» και επανενεργοποιείται το 2019 και εν συνεχεία υλοποιείται το 70% του έργου. Δεν υλοποιήθηκε το υπόλοιπο 30%, κάτι που είναι αντικείμενο ελέγχου».
Όσο για τον λόγο που η εν λόγω σύμβαση δεν έχει εκτελεστεί επί 9 χρόνια, ο Μάκης Βορίδης είπε: «Το βρήκα εξαιρετικά προβληματικό και πρέπει να αποτελέσει αντικείμενο συγκεκριμένης διερευνήσεως».
«Ο Κώστας Καραμανλής ανέλαβε την αντικειμενική ευθύνη»
Σχετικά με την παραίτηση του υπουργού Μεταφορών & Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, ο Μάκης Βορίδης σημείωσε ότι «ανέλαβε την αντικειμενική ευθύνη» για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
«Ο κ. Καραμανλής παραιτήθηκε αναλαμβάνοντας την αντικειμενική πολιτική ευθύνη. Δεν έχει να κάνει με την υπαιτιότητα. Είσαι υπεύθυνος ενός φορέα που έχει συμβεί κάτι τόσο τραγικό και αναλαμβάνεις την αντικειμενική ευθύνη του φορέα. Αυτήν ανέλαβε ο κ. Καραμανλής. Ο επιμερισμός ειδικά για την εξέλιξη της συμβάσεως, πρέπει κανείς να δει λεπτομερειακά και αναλυτικά γιατί δεν έγινε» είπε ο Μάκης Βορίδης.
Επίσης, ο υπουργός Εσωτερικών πρόσθεσε: «Διαφοροποιώ την έννοια της υπαιτιότητας με συγκεκριμένο λάθος από την έννοια της αντικειμενικής ευθύνης. Ο κυβερνητικός έλεγχος και η έρευνα πρέπει να πάει σε βάθος, να εντοπίσει συγκεκριμένα σημεία, να καταλογιστούν ευθύνες εφόσον υπάρχουν».
Φωτογραφία κειμένου: SOOC | Dimitris Kapantais