Συνέντευξη Τύπου παραχώρησε ο Γιώργος Γεραπετρίτης, για τα μέτρα που θα ληφθούν μετά το δυστύχημα στα Τέμπη. Μεταξύ άλλων, στην ομιλία του ο υπουργός Επικρατείας – Μεταφορών τόνισε πώς «ανεξαρτήτως των λαθών σε ανθρώπινο επίπεδο, αν είχαμε ένα πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης στη χώρα, το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί».
Και με τον τρόπο αυτό, έθεσε το ζήτημα ολοκλήρωσης των έργων που συνδέονται με τη λειτουργία του σιδηροδρόμου. Ο κ. Γεραπετρίτης συνέχισε λέγοντας πως θα υπάρξει πλήρης διαφάνειας και σε κοινοβουλευτικό επίπεδο και πως και θα προκαλέσει μια συζήτηση στη Βουλή για να συζητηθούν τα ζητήματα παθογένειας στους σιδηρόδρομους. Επίσης, ανακοίνωσε πως έχουν τεθεί στη διάθεση του πρωθυπουργού οι παραιτήσεις των διοικητών ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ. «Τις επόμενες ημέρες θα υπάρξει αντικατάσταση της διοίκησης. Ο πρωθυπουργός έκανε δεκτές τις παραιτήσεις».
Κατά την έναρξη της συνέντευξης Τύπου ο υπουργός Επικρατείας και Μεταφορών-Υποδομών, Γιώργος Γεραπετρίτης, εξέφρασε την οδύνη και τον σπαραγμό του, όπως χαρακτηριστικά είπε, για την «πρωτοφανή εθνική τραγωδία που μας σημάδεψε όλους». «Η οδύνη θα πρέπει να βρει κάθαρση», τόνισε.
Μιλώντας για το δυστύχημα και την αυτοψία που έκανε τις προηγούμενες ημέρες ο υπουργός είπε:
«Βρέθηκα στον τόπο της τραγωδίας και είχα την δυστυχία να έχω μια προσωπική άποψη για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες λειτουργεί το σύστημα διοίκησης στην Θεσσαλονίκη και την Λάρισα. Οι διαπιστώσεις που έκανα ήταν ότι το τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργούσε αδιαλλείπτως και δεν υπήρξε καμία διακοπή λειτουργίας στο τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας. Άρα και το μοιραίο βράδυ θα έπρεπε να έχει γίνει η αυτόματη χάραξη πορείας. Επίσης δεν συντελέστηκε η χειροκίνητη αλλαγή κλειδιού σε δεύτερο επίπεδο και σε τρίτο επίπεδο θα έπρεπε να υπάρχει παρακολούθηση στον πίνακα και για μια απόσταση 5,5 χλμ. Αν είχε υπάρξει παρακολούθηση στον πίνακα μετά την αναχώρηση της αμαξοστοιχίας θα είχε διαπιστωθεί η μετάπτωση της αμαξοστοιχίας στην εσφαλμένη γραμμή. Υπήρξαν πλημμέλειες στην ανθρώπινη διαχείριση ωστόσο αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι άσχετα με το ανθρώπινο λάθος αν είχαμε ένα πλήρες σύστημα τηλεδιοίκησης στη χώρα κατά πάσα βεβαιότητα, δεν θα είχε συμβεί το δυστύχημα», τόνισε.
Πρόσληψη 117 ατόμων
Ο κ. Γεραπετρίτης ανακοίνωσε ότι έχει δρομολογηθεί η πρόσληψη 117 ατόμων (υποβλήθησαν 11.000 αιτήσεις και αξιολογούνται τα άτομα) και θα ακολουθήσουν επιπλέον 100 άτομα. Παραδέχθηκε, ακόμα, πως σε ό,τι αφορά τις υποδομές ο σιδηρόδρομος υφίστατο απαξίωση στην Ελλάδα.
Ο υπουργός Επικρατείας – Μεταφορών διαβεβαίωσε, για μια ακόμη φορά, ότι θα γίνουν όλες οι αναγκαίες ενέργειες για να προχωρήσει με ταχύτατους ρυθμούς, όπως είπε, η σύμβαση για τον τεχνολογικό εξοπλισμό των ελληνικών σιδηροδρόμων. Για τούτο και, όπως έκανε γνωστό, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επικοινώνησε με τον διευθύνοντα σύμβουλο της μητρικής εταιρείας Alstom (Γαλλίας). Έδωσε δε, σαφή εντολή για την αποπεράτωση του έργου το ταχύτερο δυνατόν. Αίτημα στο οποίο η γαλλική εταιρεία επέδειξε πλήρη κατανόηση. Ο υπουργός δεσμεύθηκε εξ άλλου να παρουσιάσει σύντομα το χρονοδιάγραμμα, επίσης ότι ο ίδιος θα βρίσκεται πάνω από την υλοποίηση του έργου.
Η ευθύνη που αναλογεί στην κυβέρνηση έχει αναληφθεί είπε ο κ. Γεραπετρίτης:
«Οφείλω και πάλι να ζητήσω συγγνώμη εκ μέρους της κυβέρνησης και εμού προσωπικά απέναντι στις οικογένειες των θυμάτων, σε όλους τους Έλληνες πολίτες για το ότι δεν μπορέσαμε να αποτρέψουμε αυτό το απίστευτο δυστύχημα. Η συγγνώμη είναι εντελώς ειλικρινής, δεν είναι προσχηματική και δεν προσπαθεί να αποσείσει οποιαδήποτε πραγματική ευθύνη», πρόσθεσε.