Το να μπει μια ελληνική σειρά στην πλατφόρμα του Netflix, είναι κάτι το εντυπωσιακό. Αν υποθέσουμε ότι ζούμε ακόμα στο 2023. Τώρα πια δεν είναι. Και τώρα πια, ο κόσμος δεν είναι τόσο αφελής για να μην καταλαβαίνει ότι δεν είναι και κανένα συνταρακτικό επίτευγμα. Επίτευγμα είναι αυτό που κατάφερε ο Παπακαλιάτης με το Maestro, που μπήκε και στη διεθνή πλατφόρμα, όχι μόνο στην ελληνική εκδοχή και που το Netflix έβγαλε τη δεύτερη σεζόν του ολόκληρη αποκλειστικά.

Μόνο τους τελευταίους 18 μήνες, έχουμε δει και μπόλικες ελληνικές ταινίες στο Netflix, αλλά και σειρές. Στην ελληνική πλατφόρμα του. Και δεν είναι και κανένα επίτευγμα, ακριβώς επειδή οι άνθρωποι που παίρνουν την απόφαση για την Ελλάδα, ξέρουν πως αυτές οι σειρές θα τους αυξήσουν τις ώρες θέασης από τους εδώ χρήστες, ίσως και να γίνουν συνδρομές εξαιτίας αυτών των σειρών. Είναι όμως μόνον για εδώ. Για τα δικά μας σύνορα. Άντε και την Κύπρο.

Θα μπει, γράφουν εδώ και μέρες, το Famagusta στο Netflix, η σειρά του Ανδρέα Γεωργίου που προβλήθηκε στο MEGA τη χρονιά που μας πέρασε. Χέστηκε η Φατμέ στο γενί τζαμί, θα γράψω εγώ. Δεν μασάει πια το κοινό από τέτοιες υπερβολές και ασάφειες. Ενάμιση χρόνο τώρα όλοι μας το έχουμε φλομώσει σε τέτοιους τίτλους, ώστε πια γνωρίζουν.

Θα μπει το Famagusta στο Netflix...Ε και;

Το Famagusta, και οι δύο σεζόν του, ήταν μια πολύ μέτρια, στην καλύτερη των περιπτώσεων, σειρά. Αν δεν είχε το συναισθηματικό υπόβαθρο με την εισβολή στην Κύπρο και τη Δέσποινα Μπεμπεδέλη, με καθαρό κριτήριο μόνο το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα, στο τσακίρ κέφι θα έπαιρνε ένα 6/10. Ρεαλιστικά είναι για 5/10 και κάτω.

Θέλουμε όντως να είναι το παράδειγμα της μυθοπλασίας μας στο Netflix το Famagusta;

Επειδή όμως κέρδισε σε έναν βαθμό το τηλεοπτικό κοινό κι επειδή το MEGA έχει ανοίξει έναν καλό δίαυλο επικοινωνίας με το Netflix λόγω Maestro, μπαίνει και το Famagusta στις 20 Σεπτεμβρίου και αυτό, πια, δεν συνιστά και κανένα φανταστικό επίτευγμα. Είναι ήδη πολύ αναμενόμενο. Αυτό που προσωπικά με εκπλήσσει, είναι που δεν έχει μπει στην πλατφόρμα το Milky Way του Κεκάτου, που, αν έμπαινε στην ελληνική πλατφόρμα, θα ήταν θέμα χρόνου να πείσει τους επικεφαλής της ευρωπαϊκής αγοράς να εμφανιστεί και σε άλλες χώρες, γιατί όχι και στην Αμερική.

Αν είναι να έχουμε ως εξαγώγιμο προϊόν κάτι, τότε το Milky Way και το Maestro, με αυτή τη σειρά, είναι αυτά που θα τραβήξουν πάνω στην ελληνική μυθοπλασία τα βλέμματα και τα θετικά σχόλια. Ή Σέρρες του Καπουτζίδη. Ή, ακόμα ακόμα, το Σώσε Με, δύο σειρές που για αρκετές εβδομάδες ήταν στην κορυφή των trends.

Το Famagusta δεν είναι και ό,τι καλύτερο έχουμε να δείξουμε ως μυθοπλασία κι ευτυχώς που δεν θα βρίσκεται και σε άλλες αγορές, παρά μόνο σε Ελλάδα και Κύπρο.