Προ ολίγων ημερών, έγινε διαθέσιμη στο Netflix, η σειρά Inventing Anna, η οποία ακολουθεί την αληθινή ιστορία της Anna Sorokin, κατά κόσμον Anna Delvey. Η ίδια υποδύεται μια πλούσια Γερμανίδα κληρονόμο, που οραματίζεται να ανοίξει το Ίδρυμα Anna Delvey. Χωρίς στην πραγματικότητα να έχει στον ήλιο μοίρα, και παρατημένη από την οικογένεια της στη Ρωσία, παλεύει να πάρει δάνεια από τις Τράπεζες για να πετύχει την επιχειρηματική της ιδέα, ξεγελώντας παράλληλα την ελίτ της Νέας Υόρκης.

Το Instagram ήταν, ωστόσο, ένα από τα «όπλα» της. Η πλουσιοπάροχη ζωή της και οι πολυτέλειες, ήταν απαραίτητες για να της δώσουν ένα παραπάνω πρεστίζ στην εικόνα της. Ως θεατές, θεωρούμε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ήταν ζωτικής σημασίας για τον τρόπο που η Delvey δημιούργησε ένα μύθο γύρω από το όνομά της, εξαπατατώντας γκαλερίστες, life coaches και τραπεζίτες του Μανχάταν. Ίσως σε ένα βαθμό να ήταν, αν σκεφτεί κανείς ότι αφότου η Jessica Pressler δημοσίευσε την ιστορία της το 2018, ήταν πάρα πολλοί εκείνοι που έψαξαν στο instagram την 26χρονη, Anna Sorokin. Υπήρξε έντονα αυτή η περιέργεια για την κοπέλα που κατάφερε να πάρει 250.000 δολάρια.

Μια περιέργεια που την βλέπουμε να συμβαίνει για κάθε υπόθεση, σοκαριστική ή μη, που πρωτοστατεί στα πρωτοσέλιδα και τα μέσα ενημέρωσης.

Αφού εξέτισε, λοιπόν, σχεδόν τέσσερα χρόνια της ποινής, η Anna αποφυλακίστηκε νωρίτερα με όρους, για καλή συμπεριφορά τον Φεβρουάριο του 2021, από το σωφρονιστικό ίδρυμα Albion στα βόρεια της Νέας Υόρκης. Μετά την αποφυλάκισή της, η ψεύτικη κληρονόμος βρέθηκε ξανά υπό κράτηση, αυτή τη φορά από το Immigration and Customs Enforcement (ICE). Στις 25 Μαρτίου 2021, η Γερμανίδα υπήκοος κρατήθηκε στη Νέα Υόρκη για παραβίαση των όρων της βίζας της.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Anna Delvey2.0 (@theannadelvey)

Η επιρροή της και η επιστροφή της Anna Delvey στα social media

Σε ένα αφιέρωμα του ABC τον περασμένο Σεπτέμβριο, που την αποκαλούσαν «η αμαρτωλή του Soho», αναφέρθηκε πως δεν είχε την επιρροή των σημερινών προτύπων. Πριν τη σύλληψή της, η ροή της στο Instagram ήταν αυτή που θα μπορούσε να έχει ένα οποιοδήποτε κορίτσι της Νέας Υόρκης, αφού περιλάμβανε κυρίως selfies και φωτογραφίες από νυχτερινές εξόδους και ηλιοβασίλεματα στον ορίζοντα της πόλης.

Η πρώην φίλη της Delvey, Rachel Deloache Williams, της οποίας τα απομνημονεύματα για τη φιλία τους διασκευάζονται για το HBO από τη Lena Dunham,λέει ότι οι 40.000 ακόλουθοι της Delvey στο Instagram της έδωσαν έναν αέρα νομιμότητας όταν πρωτογνωρίστηκαν. Σύμφωνα με την Kate Eichhorn, καθηγήτρια ΜΜΕ και πολιτισμού στο The New School, οι 40.000 δεν ήταν δα και κανένας αστρονομικός αριθμός ακολούθων, το 2016. «Είναι ένας αρκετά μικρός αριθμός ακολούθων», είπε χαρακτηριστικά η Eichhorn, η οποία μελετά το πώς κατασκευάζεται η ταυτότητα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Η Delvey κράτησε ανοιχτούς τους λογαριασμούς της κατά τη διάρκεια της δίκης της το 2019, για την οποία προσέλαβε μια στυλίστρια του Χόλιγουντ για να βοηθήσει στην επιμέλεια της εικόνας την στην αίθουσα του δικαστηρίου. Και όταν αποφυλακίστηκε περίπου τέσσερα χρόνια αργότερα, τον Φεβρουάριο του 2021,συνδέθηκε αμέσως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με username Anna Delvey 2.0. Σημαδοτούσε έτσι μια νέα εποχή, καθώς «αγκάλιαζε» τον νέο της ρόλο: ως αγαπημένη των tabloids, δηλαδή, και κορυφαία εγκληματίας. Η Delvey είχε πρόθεση να προωθήσει αυτήν την καρικατούρα και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ήταν το μέσο της.

Αυτή ήταν αναμφισβήτητα η πιο ελεύθερη και διασκεδαστική εποχή της Delvey. Αντί για τις κοσμικές φωτογραφίες της με έργα τέχνης στο Whitney, ξεκίνησε να χλευάζει τους αρθρογράφους, πούλησε ένα πουκάμισο Delvey Mail που παρωδούσε το λογότυπο της Daily Mail και δημοσίευσε προκλητικά αστεία για την εποχή της στο Rikers.

Η Eichhorn σημειώνει ότι η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από την Delvey έχει λιγότερα κοινά με τις σύγχρονες επιρροές παρά με την τέχνη της περφόρμανς. Σε μια σκηνή, το Inventing Anna συγκρίνει την Delvey με την καλλιτέχνιδα Cindy Sherman, η οποία είναι διάσημη για τις αυτοπροσωπογραφίες της, καθεμία από τις οποίες μοιάζει τόσο διαφορετική που κρύβει την πραγματική της ταυτότητα. Κατά κάποιον τρόπο, φυσικά, κοινωνικά τα μέσα ενημέρωσης ήταν πάντα ένα είδος performance art, τουλάχιστον για μερικούς ανθρώπους. Λειτουργεί ως ένα είδος μαζικού stress test, μιας μεταμοντέρνας αρένας όπου οι εικόνες μας παίρνουν τις δικές τους ζωές.

Ιδιαίτερα καθώς η περίπτωση της Delvey προσελκύει εκ νέου την προσοχή από τη σειρά του Netflix, φαίνεται να προσπαθεί να έρθει στο προσκήνιο για άλλη μια φορά.

 

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Anna Delvey2.0 (@theannadelvey)

Σε πρόσφατη συνέντευξή της στους New York Times, λέει ότι στόχος της από τη σύλληψη ήταν να ανοίξει τρύπες στη νομιμότητα του σωφρονιστικού συστήματος. «Πάντα έβλεπα τα social media μου ως σάτιρα» και προσθέτει: «Ένα μέρος του να λέω την ιστορία μου και να χρησιμοποιώ τη φωνή μου για να ευαισθητοποιήσω περισσότερο το κοινό, σχετικά με τα παράλογα πράγματα που πρέπει να περνούν οι τρόφιμοι καθημερινά». Πρόσφατα, ανέβασε στο story της στο Instagram ότι αναζητά νέο δικηγόρο για να την απελευθερώσει και να καταπολεμήσει την απέλασή της. Είναι αποφασισμένη να μείνει στη Νέα Υόρκη.

Αυτό είναι το περίεργο, ειδικά εν όψει του Inventing Anna: H Delvey είχε αρχίσει με κάποιο τρόπο να δημοσιεύει ξανά στο Instagram. Οι κρατούμενοι στο ICE δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούν κινητά τηλέφωνα, με αποτέλεσμα να εικάζεται ότι η Delvey καθοδηγεί έναν φίλο της να δημοσιεύσει από έξω. Αναδημοσιεύει πολλά άρθρα για την εκπομπή, και μοιράστηκε ακόμη και μια φωτογραφίατης Julia Garner να την απεικονίζει στο Netflix.

Η Eichhorn παραδέχτηκε ότι μισεί να το λέει, αλλά επεσήμανε ότι η Delvey είναι μια μελέτη περίπτωσης.«Το να γράφετε κάτι ξανά και ξανά μέχρι να το πιστέψετε εσείς και οι άλλοι άνθρωποι να το πιστέψουν», λέει η Eichhorn, «αυτό είναι μέρος αυτού που έκανε η Άννα πολύ καλά».

Η Delvey είπε στο 20/20 το περασμένο φθινόπωρο ότι δεν είχε αυταπάτες, ήξερε ότι δεν είχε χρήματα και προσπαθούσε να το αλλάξει αυτό. Το σχέδιο της ήταν προσποιηθεί μια άλλη μέχρι να το καταφέρει. Κάτι αντίστοιχο σύμβαίνει με τους influencers. Οι influencers  επιδεικνύουν την εμφανή κατανάλωσή τους σε βίντεο YouTube και αναρτήσεις στο Instagram, επιδεικνύοντας τις πολυτελείς επαύλεις τους και τις ντουλάπες γεμάτες Gucci. Αυτή η χλιδή είναι συχνά περισσότερο απόδειξη χρέους παρά πλούτου, αλλά η ευελιξία είναι ένας τρόπος για να τραβήξει κανείς περισσότερη προσοχή.

Πλέον, η ίδια ισχυρίζεται ότι εργάζεται σε ένα έργο NFT των σχεδίων της από τη φυλακή, και κατά κάποιο τρόπο, είναι πολύ κακό που τα NFT και τα κρυπτονομίσματα δεν είχαν κάνει τόσο ντόρο το 2017. Όταν απελευθερωθεί, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η Delvey θα γίνει πραγματικά πλούσια, μπαίνοντας σε μια οικονομία που είναι τελικά έτοιμη γι ‘αυτήν – για να είναι το άτομο που θα κατέβει στο λόμπι του ξενοδοχείου όπου μένει, ατημέλητα αλλά ακριβά ντυμένη με ένα Supreme κουκούλα και επώνυμα κολάν, ρίχνοντας ένα φιλοδώρημα 100 $ στο γραφείο του θυρωρού. Ίσως θα ζήσει μια ανεξίτηλη ζωή, όπως λέει ότι σχεδιάζει. Ίσως γίνει full influencer και αρχίσει να προωθεί κρυπτογραφικές απάτες και καθαρτικά τσάγια. Είτε έτσι είτε αλλιώς, έχει αποκόψει τον μεσαίο άνδρα, ακτινοβολώντας τον εαυτό της απευθείας σε εμάς με το άγγιγμα ενός iPhone φίλτρα ανοιχτά.