Είχαμε τις προάλλες μια συζήτηση εδώ στο γραφείο, καθώς σχολιάζαμε την μυθοπλασία στην ελληνική τηλεόραση και λέγαμε πως δεν έχουμε καταλήξει αν τελικά υπάρχει χιούμορ σήμερα κι εμείς απλά δεν το αντιλαμβανόμαστε ή αν η κωμωδία όντως έχει κατηφορίσει. Καλή κωμική σειρά υπάρχει στην τηλεόραση, το Έχω Παιδιά. Και το VIΠ Καλά Γεράματα επίσης. Δεν είναι όμως εκείνες οι ξεκαρδιστικές που σε κάθε επεισόδιο θα γελούσες 3-4 φορές και κάποιες σκηνές θα γινόταν viral.
Δεν έχουμε καταλήξει κάπου, αν το χιούμορ υπάρχει και απλώς κάποιος αφαίρεσε την ικανότητα αντίληψης από μέσα μας. Αναπόφευκτα, αυτή η συζήτηση μας οδήγησε στο να αναπολήσουμε κάθε καλή κωμική σειρά του παρελθόντος, από τις απαρχές της ιδιωτικής τηλεόρασης και να θέσουμε κριτήρια για να καταλήξουμε στη μία και μοναδική. Και καταλήξαμε.
Περάσαμε από το Παρά Πέντε, τους Απαράδεκτους, το Της Ελλάδος Τα Παιδιά, τους Δυο Ξένους, το Κωνσταντίνου και Ελένης, Το Καφέ Της Χαράς, το Ευτυχισμένοι Μαζί, Τα Εγκλήματα, το Ντόλτσε Βίτα, ακόμα και από όχι τόσο δημοφιλείς σειρές, μα ενδεικτικές του έντονου χιούμορ, της αθρόας κωμωδίας, όπως το Μαμά Μην Τρέχεις και η προσγείωσή μας έγινε στο…Είσαι Το Ταίρι Μου.
Είναι προφανώς πολύ μικρές οι διαφορές με τις περισσότερες από τις κωμικές σειρές της ψηφοφορίας που ακολουθεί πιο κάτω, δεν υπάρχει μία και μοναδική αλήθεια, εμείς απλώς καταθέτουμε την προσωπική μας θέση.
Γιατί είναι το Είσαι Το Ταίρι Μου η καλύτερη κωμική σειρά όλων των εποχών;
Το Είσαι Το Ταίρι Μου είχε τα punchlines. Ο Λάζαρος, ο παππούς της οικογένειας, η Αλβανίδα παραδουλεύτρα, η Αννέτα, η Τούλα, η Στέλλα, ήταν με αυτή τη σειρά οι χαρακτήρες που κουβαλούσαν το cracking humor της σειράς, εκείνες τις ατάκες που ο τρόπος εκφοράς τους και μόνο, σε κάνει να γελάς, ακόμα κι εκτός της συνθήκης στην οποία λέγονται.
Είχε ένα ρομαντικό στόρι που δεν το έκανε όμως υπερμελό, ούτε το δραματοποιούσε ξεχειλωτικά. Από τη μία η Βίκυ-Στέλλα με τον Γρηγόρη, που είχαν αυτή την αντίθεση εμφάνισης και ήταν μια κωμική συνθήκη, χωρίς όμως να προσβάλει, από την άλλη η Στέλλα-Βίκυ που ερωτεύτηκε τον Σωτήρη, τον αδερφό του Νίκου, του υποτιθέμενου μέλλοντα συζύγου της και στο ενδιάμεσο ο Νίκος που κάποια στιγμή γυρίζει από τη Μελβούρνη στην Ελλάδα για τον γαμό.
Έξτρα συν για το Είσαι Το Ταίρι Μου, η Αυστραλία. Πίσω στο 2001, το να μας αποτυπώνει την ομογένεια, αυτό το τόσο μακρινό ταξίδι, ήταν γοητευτικό σε αυτή την πιο «πρωτότυπη» εποχή. Και η εξέλιξη του, η κατάληξη των χαρακτήρων, ανατρεπτική. Ο Σωτήρης και η Στέλλα κατέληξαν μαζί όντως, ο Νίκος τα ‘μπλεξε με μια γυναίκα που τον έκανε ό,τι ήθελε και τελείωσαν οι μέρες του ως «μπερμπάντης», ο Γρηγόρης έγινε καντινιέρης κάπου στην επαρχία, ο Λάζαρος έγινε πιο συμβατικός και βρήκε τη Βίκυ και ερωτεύτηκαν.
Η σειρά είχε μια 12άδα χαρακτήρες που σε έκαναν να γελάς, να ξεκαρδίζεσαι. Ακόμα και οι γκεστ φίλοι του Λάζαρου ή ο εραστής της Ανέττας, ο Βλάσσης, προς το τέλος, ήταν οι χαρακτήρες της ελληνικής κοινωνίας με την αναγκαία υπερβολή τους προς τα πάνω. Ο Λευτέρης Παπαπέτρου που έγραψε το σενάριο και ο Αντώνης Αγγελόπουλος που το σκηνοθέτησε, πρέπει να βρέθηκαν στο ιδανικότερο σημείο έμπνευσης, δημιουργίας και ικανοτήτων για να στήσουν αυτή τη σειρά.
Κι αφού λοιπόν επιχειρηματολογήσαμε, είπαμε ό,τι είχαμε να πούμε, δεν θα μείνουμε στην άποψή μας και θα σε αφήσουμε έτσι.
Είχαμε βάλει ένα poll που έτρεξε για ένα 24ωρο και η τελική ετυμηγορία μας δικαίωσε εν μέρει. Δηλαδή το Είσαι Το Ταίρι Μου πήρε 230 από τις 1100 ψήφους και βγήκε 2ο, οπότε δεν απείχε πολύ η δική μας άποψη από την πλειοψηφία.
Η καλύτερη όμως κωμική σειρά με βάση τις ψήφους, είναι οι Απαράδεκτοι, που έλαβαν 290 ψήφους. Από τις υπόλοιπες επιλογές, το Παρά Πέντε βρέθηκε ψηλά στην εκτίμηση με 140 ψήφους, ενώ τα Εγκλήματα (50 ψήφοι), της Ελλάδος Τα Παιδιά (48), το Ευτυχισμένοι Μαζί (45), το 50-50 (45), οι Δύο Ξένοι (42) και οι Σαββατογεννημένες (41) είχαν δυνατή βάση υποστηρικτών. Το αναπάντεχο είναι ότι το Κωνσταντίνου και Ελένης βρέθηκε πολύ χαμηλά, με μόλις 15 ψήφους, παρόλο που είναι η πιο επιτυχημένη τηλεοπτικά σειρά, με τόσες επαναλήψεις και σταθερά καλή τηλεθέαση.