Tο Netflix είναι το ζωντανό παράδειγμα, πως μία πλατφόρμα από τη δόξα μπορεί εύκολα να οδηγηθεί στα τάρταρα. Δεν είναι ότι έχει φτάσει τόσο χαμηλά, ακόμα, ωστόσο όσο ο ανταγωνισμός μεγαλώνει, τόσο χειρότερα φαίνεται να είναι τα πράγματα για την πλατφόρμα που έφερε αν μη τι άλλο τα πάνω κάτω στο online streaming.
Δείγμα αυτής της τρομερής πτώσης είναι και η σχετική δήλωση του, στην οποία είπε χαρακτηριστικά πως η 4η σεζόν του Stranger Things έγινε το σωσίβιο σωτηρίας του. Κανείς όμως δεν μπορεί να παραβλέψει πως έχει χάσει 1 εκατ. συνδρομητές από το περασμένο τρίμηνο του 2022. Είναι οι περισσότεροι που έχει καταγράψει τα τελευταία 25 χρόνια. Η εταιρεία, ωστόσο, δεν χάνει το κουράγιο και τις ελπίδες της και πιστεύει πως οι νέες μακροπρόθεσμες πρωτοβουλίες που έχει σκοπό να πάρει, θα ενισχύσουν τις πωλήσεις και θα αυξήσουν τους συνδρομητές.
Οι δύο αλλαγές του Netflix
Μεταξύ αυτών, λοιπόν, είναι η απαγόρευση της κοινής χρήσης κωδικών πρόσβασης, καθώς και η χαμηλότερη τιμή στη συνδρομή, αλλά με ενοχλητικές διαφημίσεις. Η Wall Street φαίνεται πως επιδοκίμασε αυτές τις πρωτοβουλίες, αλλά στην πραγματικότητα, αυτό που έκανε το Netflix να γίνει ο βασιλιάς του streaming, είναι εκ διαμέτρου αντίθετο από αυτό που πάει να κάνει. Δηλαδή, η εμπειρία του θεατή, δεν θα αποτελεί τον μοναδικό σκοπό.
Ακριβώς επειδή η πλατφόρμα δεν κατάφερε να κερδίσει τους ανταγωνιστές της – όπως για παράδειγμα η Disney+ που έκανε το μεγάλο μπαμ από την αρχή- στο κομμάτι του περιεχομένου, αναγκάζεται τώρα να τοποθετήσει σε δεύτερη μοίρα αυτή την εμπειρία, προκειμένου να πάρει τα πάνω της. «Οι οικογένειες δεν θα μοιράζονται πλέον τους κωδικούς, όπως και το ότι οι συνδρομητές δεν θα μπορούν να παρακολουθούν σε πολλές τοποθεσίες, ενώ η διαφήμιση θα διακόπτει το περιεχόμενο», δήλωσε ο Michael Nathanson, αναλυτής μέσων στο MoffettNathanson, στο CNN Business. «Έτσι η αρχική πρόταση προς τον συνδρομητή, η οποία είχε απίστευτα μεγάλη αξία, τώρα ανατρέπεται».
Αυτές οι πρωτοβουλίες είναι αναμφίβολα καλές για το καλό του Netflix, αλλά δεν είναι απαραίτητα αυτό που ζητάνε οι συνδρομητές. Στην τελική όμως, για να μπορέσει το Netflix να κερδίσει ξανά μια επάξια θέση στο streaming, θα πρέπει να γίνει λιγότερο… σαν το Netflix.
«Εμείς διαφημιζόμαστε δωρεάν και δεν έχουμε διαφημίσεις. Αυτό παραμένει ένα αναπόσπαστο κομμάτι της επωνυμίας μας». Αυτά είχε αναφέρει το Netflix, σε επιστολή του το 2019, προς τους μετόχους της. Η εταιρεία πρόσθεσε στην ίδια επιστολή, πως έχει «μια πολύτιμη επιχείρηση και για μακροπρόθεσμα, μένοντας εκτός ανταγωνισμού για έσοδα από διαφημίσεις» και θα επικεντρωθεί στον «ανταγωνισμό για την ικανοποίηση των θεατών».
Ωστόσο, το Netflix ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα ότι θα συνεργαστεί με τη Microsoft για το κομμάτι των διαφημίσεων και ότι αναμένει να κυκλοφορήσει την προσφορά «γύρω στις αρχές του 2023». Μέσα σε τρία χρόνια, η διαφήμιση του Netflix έγινε ένα από τα θεμέλια της μελλοντικής ανάπτυξης της εταιρείας.
Αυτό είναι βέβαιο ότι θα προκαλέσει σύγχυση για τους συνδρομητές, οι οποίοι δεν χρειάζεται να παρακολουθούν διαφημίσεις, καθώς τα υπάρχοντα προγράμματα θα παραμείνουν χωρίς διαφημίσεις, αλλά τώρα θα πρέπει να επιλέξουν μεταξύ ενός φθηνότερου προγράμματος που υποστηρίζεται από διαφημίσεις και ενός premium. «Η ανησυχία που έχω για ένα μοντέλο που χρηματοδοτείται από διαφημίσεις είναι αν τα έσοδα από διαφημίσεις μπορούν να καλύψουν την απώλεια εσόδων από premium συνδρομητές, καθώς ένα μέρος των συνδρομητών πιθανότατα θα υποβαθμιστεί στη φθηνότερη επιλογή διαφήμισης», είπε ο Zak Shaikh, αντιπρόεδρος της εταιρεία μέσων ενημέρωσης Magid στο CNN Business.
Όσον αφορά τη κοινή χρήση του κωδικού πρόσβασης, που το Netflix τώρα θέλει να περιορίσει, βρίσκεται ήδη στα «πρώιμα στάδια των εργασιών για τη δημιουργία εσόδων από τα 100 εκατομμύρια νοικοκυριά που απολαμβάνουν αυτήν τη στιγμή, αλλά δεν πληρώνουν άμεσα, το Netflix». Το Netflix πειραματίζεται με πιθανές λύσεις παρουσιάζοντας δύο δοκιμαστικές λειτουργίες στη Χιλή, την Κόστα Ρίκα και το Περού που ονομάζονται «Extra Member» και «Profile Transfer». «Γνωρίζουμε ότι αυτή θα είναι μια αλλαγή για τα μέλη μας», παραδέχτηκε η εταιρεία.
Μέχρι πρόσφατα, το Netflix δεν είχε κανένα πρόβλημα με τους συνδρομητές να μοιράζονται τους κωδικούς πρόσβασής τους. Στην πραγματικότητα, η υπηρεσία ανέφερε στην επιστολή της προς τους επενδυτές τον Απρίλιο, ότι η πολιτική αυτή πιθανότατα βοήθησε στην ανάπτυξή της «κάνοντας περισσότερους ανθρώπους να χρησιμοποιούν και να απολαμβάνουν το Netflix».
Το ζήτημα είναι πως σε αυτόν τον streaming ανταγωνισμό, το Netflix είναι καλύτερο να εστιάσει και στο περιεχόμενό του, αν δεν θέλει να χάσει άλλο 1 εκατ. συνδρομητές.
Διαβάστε ακόμη στο intronews.gr:
House of the Dragon: Κυκλοφόρησε το ολοκληρωμένο trailer και έχει… άρωμα Game of Thrones
Οι καλύτερες ταινίες που περιμένουμε στο δεύτερο μισό του 2022