Μέσα στο 2024, υπήρξαν πολλές σειρές του Netflix που συζητήθηκαν αρκετά. Θα περίμενε κάποιος η πλατφόρμα που είναι Νο1 σε συνδρομητές στην Ελλάδα, να έχει και την κυριαρχία στις πιο δημοφιλείς. Όχι όμως.
Σύμφωνα με τις μετρήσεις από το JustWatch.Org, τη διεθνή πλατφόρμα καταγραφής του τι παρακολουθούμε στις πλατφόρμες περιεχομένου, το Netflix έχει μεν 3 σειρές στις πιο δημοφιλείς της περασμένης χρονιάς, αλλά δεν βρίσκεται καμία στην κορυφαία τριάδα και η πρώτη του, που βρίσκεται στην 4η θέση, δεν είναι καν δικής του παραγωγής.
Το 2024, οι Έλληνες είδαν μια σειρά που δεν συζητήθηκε τόσο πολύ στην Ελλάδα όσο θα τη συζητούσαν αν ήταν στο Netflix, όμως, φαίνεται πως κέρδισε σε ώρες προβολής και γι’ αυτό βρέθηκε στην κορυφή.
Δεν πήρε μόνο 4 Χρυσές Σφαίρες η σειρά Shogun. Πήρε και τη Χρυσή Σφαίρα του ελληνικού κοινού το 2024, κι ας κυκλοφόρησε πέρσι τον Ιανουάριο. Υπήρχαν δηλαδή 8-9 μήνες από την προβολή του τελευταίου επεισοδίου της πρώτης σεζόν, κάπου τον Μάρτιο, για να την ξεπεράσουν άλλες σειρές. Και δεν είναι πως δεν υπήρχε ανταγωνισμός. Υπήρξε κοτζάμ Baby Reindeer για παράδειγμα, ή το Nobody Wants This. Ή το Black Doves. Σύμφωνα με τα στοιχεία του JustWatch όμως, αυτές οι 3 σειρές δεν είναι καν στο top-10 με τις περισσότερες streaming θεάσεις.
Η μέτρηση βέβαια είναι πιο περιοριστική, διότι τα κριτήρια καθορίζουν μια πιο ενεργητική θέαση και δεν προσμετρούν αυτόν που είδε 1 ή 2 επεισόδια και την παράτησε, όπως κάνουν οι ίδιες οι πλατφόρμες. Ίσως είναι πιο ενδεικτικός τρόπος αυτός. Μετρώντας λοιπόν 4.500 streaming υπηρεσίες σε 140 χώρες και αναλύοντας 45 εκατομμύρια θεατές ταινιών και σειρών, το JustWatch έχει ως κριτήριο ο χρήστης να έβαλε έναν τίτλο στην watchlist και να τον είδε από την αρχή ως το τέλος.
Πρώτη σειρά του Netflix στην 6η θέση
Με βάση αυτό, το Shogun ήταν το 2024 η σειρά που είδαν περισσότερ οι Έλληνες, ενώ ακολούθησαν το Fallout στο Amazon Prime και το The Bear, πάλι στο Disney+. Φτάνουμε στην 4η θέση για να βρούμε το Netflix, με το Yellowstone, δηλαδή σειρά που δεν είναι καν δικής του παραγωγής. Τέτοιες, δηλαδή παραγωγής Netflix, έχει δύο η δεκάδα, το 3 Body Problem και το The Gentlemen, ενώ στη δεκάδα βλέπουμε το Slow Horses από Apple TV+, Only Murders in The Building στο Disney+, Reacher και The Boys στο Amazon Prime.
Αν μας ζητούσαν να ποντάρουμε, θα βάζαμε ακόμα και το The Bear πιο ψηλά σε εκτίμηση προβολών.
Όμως, λοιπόν, το Shogun κέρδισε πολύ από το καλό μάρκετινγκ και, φυσικά, από την ποιότητα της παραγωγής, κάτι που αποτυπώθηκε και στα Emmy τον περασμένο Σεπτέμβριο, αλλά και την Κυριακή που μας πέρασε, στις Χρυσές Σφαίρες.