Η κούραση σε συνδυασμό με μία λεπτομέρεια που δεν είδα στο εξώφυλλο της σειράς «The Madness», στο Netflix με έκανε να πατήσω το play και να δω «μονορούφι» τη δραματική σειρά 8 επεισοδίων στην οποία πρωταγωνιστεί ο Κόλμαν Ντομίνγκο.
Ο Ντομίνγκο υποδύεται τον Μάνσι Ντάνιελς, έναν αξιοσέβαστο συγγραφέα και σχολιαστής ειδήσεων στο CNN που παλεύει να αποκτήσει τη δική του εκπομπή. Όπως συμβαίνει σε πολλά θρίλερ συναντά στο λάθος μέρος και τη λάθος στιγμή έναν άνδρα ο οποίος στη συνέχεια δολοφονείται και αναγκάζεται να παλέψει για την αθωότητά του και τη ζωή του.
Ο Ντάνιελς πρόκειται να γράψει το νέο του βιβλίο και έχει ταξιδέψει σε ένα ήσυχο μέρος στο δάσος των βουνών Ποκόνος.
Η δολοφονία του νεοναζιστή Μάρκ Σάιμον (Τάμο Πένικετ), που ζει στο διπλανό σπίτι από αυτό που έχει νοικιάσει, τον βρίσκει να είναι ο κύριος ύποπτος με αποτέλεσμα να χρειαστεί να υποστηρίξει τον εαυτό του, την οικογένειά του και να πάει σε μέρη που δεν φανταζόταν ποτέ ότι θα έκανε.
Όλα τα στοιχεία είναι εναντίον του Ντάνιελς. Είναι αυτός που βρήκε διαμελισμένο το σώμα του Μάρκ σε μια απομακρυσμένη καμπίνα δίπλα στο σπίτι του. Δεν έχει άλλοθι και αρχίζουν να συσσωρεύονται στοιχεία εναντίον του.
Ο Μαρκ όμως δεν πέθανε επειδή ο Ντάνιελς τον μισούσε. Δολοφονήθηκε ως μέρος μιας πολύ ευρύτερης συνωμοσίας εκλογικής παραπληροφόρησης υπό την ηγεσία δισεκατομμυριούχων στα υψηλότερα επίπεδα εξουσίας.
Στο επεισόδιο 5, μαθαίνουμε ότι η μυστηριώδης εταιρεία τεχνολογίας Revitalize βρίσκεται στο επίκεντρο της συνωμοσίας και αρχικά φαίνεται ότι ο δισεκατομμυριούχος διαχειριστής hedge fund Στου Μάγκνουσον (Μπράντλεϊ Γουίτφορντ) είναι αυτός που κινεί τα νήματα. Ο Στου είναι ιδιοκτήτης του σπιτιού όπου ο Μαρκ δολοφονήθηκε.
Όμως, στο τέλος του επεισοδίου 5, αποκαλύπτεται ότι ο Στου ήταν απλώς ένα άλλο γρανάζι στο πρόγραμμα Revitalize. Δεν είχε ακούσει ποτέ για τον δολοφόνο του Μαρκ, τον Ντον Σλος (Ντου Βιεργκελερ), και τελικά τον χρησιμοποιούσαν απλώς για τα χρήματά του. Η Τζούλια Τζέιν (Άλισον Ράιτ) βάζει τον Ντον να σκοτώσει τον Στου για να τον φιμώσει.
Ο αναλυτής δεδομένων Ρόντνεϊ Κρέιντζ είναι υπεύθυνος για όσα συμβαίνουν. Ο δισεκατομμυριούχος – που βλέπουμε για πρώτη φορά στο επεισόδιο 7 – είναι ο πλειοψηφικός μέτοχος της Revitalize. Μέσω της εταιρείας, ο Στου οδήγησε μια εκστρατεία παραπληροφόρησης που στρατολόγησε διάφορους «δημοσιογράφους» και ακροδεξιούς όπως ο Μαρκ, ο οποίος ήταν επικεφαλής της νεοναζιστικής ομάδας The Forge. Η Revitalize δεν κάνει απλά δωρεές εκατομμυρίων στις προεκλογικές εκστρατείες, αλλά ελέγχει με τη δύναμή της ποιος θα εκλεγεί Πρόεδρος.
Ο Μαρκ, ο οποίος ήταν αναστατωμένος που η Revitalize τόλμησε να βλάψει Αμερικανούς «πατριώτες», σχεδίαζε να αποκαλύψει την αλήθεια για την εταιρεία με τη βοήθεια της YouTuber Λόρα Τζένινγκ (Μπρί Νέαλ) πριν από τις επερχόμενες (και πολύ αμφιλεγόμενες) εκλογές. Φυσικά, η Revitalize σκότωσε και τον Μαρκ και τη Λόρα.
Ο Ντάνιελς απλώς βρέθηκε στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή. Όταν η Revitalize ανακάλυψε ότι ένας μαύρος είχε νοικιάσει σπίτι δίπλα στον δολοφονημένο νεοναζιστή, αποφάσισε να του φορτώσει τη δολοφονία. Όπως λέει ευθαρσώς ο Κρέιντζ στον Ντάνιελς στο Επεισόδιο 8, όλα αυτά του συνέβησαν απλώς επειδή «Ήσουν εκεί».
Όπως συμβαίνει σε πολλές σειρές που το σενάριο ακολουθεί την πεπατημένη δίπλα στον πρωταγωνιστή εμφανίζεται και μία σύζυγος ή ερωμένη ή φίλη. Στην περίπτωση του «The Madness» ο Ντάνιελς είναι χωρισμένος και τον ρόλο της πρώην συζύγου του, της Ελενα υποδύεται η (Μάρσα Στέφανι Μπλέικ). Η Έλενα παίζει κομβικό ρόλο στη σειρά, είναι η ήρεμη δύναμη και με τις συμβουλές της τον βοηθά να διερευνήσει κάποια ασυνήθιστα στοιχεία, ενώ η οικογένειά τους βρίσκεται σε κίνδυνο.
Φυσικά από τη σειρά δε θα έλειπε και ένας σκληροτράχηλος πράκτορας του FBI από τον οποίο ο Ντάνιελς ζητά βοήθεια. Στο ρόλο του ντετέκτιβ πρωταγωνιστεί ο Τζον Ορτίζ ο οποίος υποδύεται τον Φράνκο Κουινόνες. Η Ταμσίν Τοπόλσκι, υποδύεται τη Λούσι Σάιμον που είναι η εν διαστάσει σύζυγος του Μάρκ Σάιμον η οποία αν και αρχικά είναι καχύποπτη με τον Ντάνιελς, στη συνέχεια τον βοηθάει για να αποδείξει την αθωότητά του.
Ο Τάντους Τζ. Μίξσον, υποδύεται τον Ντεμέτριους Ντάνιελς, τον έφηβο γιό του Ντάνιελς, ένα παιδί συναισθηματικά μπερδεμένο καθώς ο πρόσφατος χωρισμός των γονιών του τον έχει πληγώσει. Ο Ντάνιελς έχει και μια κόρη την Κάλι, από προηγούμενη σχέση. Στα 20 της πλέον ζει μόνη της και δεν έχει σχέση μαζί της μέχρι τη στιγμή που η περιπέτεια του τους φέρνει ξανά μαζί.
Μέχρι χθες δε γνώριζα τον Κόλμαν Ντομίνγκο. Ο διακεκριμένος τόσο στην οθόνη όσο και στη σκηνή, ηθοποιός και θεατρικός συγγραφέας έχει λάβει διάφορες διακρίσεις, όπως ένα βραβείο Primetime Emmy και υποψηφιότητες για ένα Όσκαρ και δύο Βραβεία Tony.
Μέσα από τη σειρά διέκρινα ένα εξαιρετικό ηθοποιό παρότι στην αρχή νόμιζα ότι πρωταγωνιστούσε ο Ιντρις Έλμπα και γι’ αυτό πάτησα το Play.
Εκεί που θέλω να εστιάσω, είναι σε αυτά που γίνονται στα δύο τελευταία επεισόδια. Εκεί όπου καταλαβαίνεις πως καμία αλλαγή παγκόσμιας κλίμακας, ακόμα και αναγκαία θετική, δε γίνεται με αψεγάδιαστο τρόπο, όλα κρύβουν από πίσω τους κινδύνους, ανηθικότητα και κάποιον που τόλμησε να κάνει αυτό που πρέπει για να διασφαλίσει κάτι που έκρινε σημαντικότερο.
«Σαν και μένα είναι 100 εκεί έξω», λέει ο «κακός» της υπόθεσης και σε κάνει να καταλάβεις πως η ανθρωπότητα, ειδικά στη Δύση, στον δυτικό καπιταλισμό, έχει φτιαχτεί ως μια Λερναία Ύδρα και δεν οδηγεί τελικά πουθενά να παλέψεις τον έναν που ξέρεις, όταν υπάρχουν 99 που δεν ξέρεις. Ίσως να είναι καλύτερο να συνθηκολογήσεις με το ανήθικο, με το εγκληματικό, για να του ζητήσεις να σε βοηθήσει να φτάσεις στη ρίζα του προβλήματος.
Μπορούμε να πουλάμε όσο θέλουμε την ηθική μας και να νομίζουμε πως είμαστε ανώτεροι από τον Ψ ή τον Χ, μπορούμε να αντιπαθούμε τη νοοτροπία του λομπισμού στις ΗΠΑ ή τη λογική του House of Cards, αλλά ο κόσμος, δυστυχώς, με House of Cards προχωράει, όχι με Μητέρες Τερέζες. Τρανό παράδειγμα αυτό που συμβαίνει με την ενεργειακή μετάβαση στη σειρά του Netflix.
Γιατί αν ο Κρέιντζ επιχειρούσε με όλα νομότυπα και ηθικά να πάει για την διάσωση του πλανήτη, θα τον είχαν κατασπαράξει οι κραταιές δυνάμεις. Να λοιπόν η τεράστια και επώδυνη αλήθεια στη σειρά του Netflix: δεν έχουν σημασία οι προθέσεις σου ή το φρόνημά σου, σημασία έχει να γίνει η δουλειά, με οποιαδήποτε απώλεια κριθεί απαραίτητη στην πορεία. Σημασία έχει να επιβιώσεις για να διασφαλίσεις ότι εσύ είσαι το χειρότερο δυνατό και δε θα εμφανιστεί κάποιος άλλος, αδίστακτος, να αναλάβει τη δουλειά σου.