Ήταν αναμενόμενο πως θα συμβεί. Το είδαμε στο παρελθόν με το Maestro όταν μπήκε στο Netflix, το είδαμε με τόσες ελληνικές ταινίες, οπότε ήταν ζήτημα χρόνου για ακόμα μια ελληνική παραγωγή να αυξήσει κατακόρυφα τη δημοφιλία της στο ελληνικό κοινό μέσα από την είσοδό της στην πλατφόρμα.
Οι Σέρρες του Γιώργου Καπουτζίδη είναι μια σειρά που κυκλοφόρησε στο ΑΝΤ1+ τον Απρίλιο του 2022 και επειδή τότε η πλατφόρμα ήταν εντελώς καινούργια, αυτή η σειρά, ούσα η πρώτη παραγωγή της πλατφόρμας, είχε γίνει το θέλγητρο για να γίνουν εγγραφές. Το πλάνο δεν είχε λειτουργήσει τόσο, με αποτέλεσμα οι Σέρρες να γίνουν μεν talk of the town, αλλά λιγότεροι από όσους μιλούσαν γι’ αυτές να τις έχουν δει.
Κάποια στιγμή, πριν κάμποσους μήνες, προβλήθηκαν και τηλεοπτικά και κάπως ανέβηκε το hype. Η είσοδος τους όμως στο Netflix πήρε αυτό το hype και ήδη το έχει στείλει στην στρατόσφαιρα και θα ξαφνιαστούμε πολύ αν η σειρά δεν βγει σύντομα και σε άλλες αγορές του Netflix, εκτός Ελλάδας.
Θα μπορούσε άνετα να έχει ως και τη διαδρομή του Casa de Papel, με την έννοια πως ο ισπανικός θρίαμβος προβλήθηκε πρώτα σε ισπανικό δίκτυο και πήγε άπατη η σειρά και αγόρασε την πρώτη σεζόν το Netflix για να γίνει hit και να οδηγήσει σε όλη αυτή τη φρενίτιδα.
Προφανώς, οι Σέρρες δεν θα οδηγήσουν σε αυτή τη φρενίτιδα παγκοσμίως, αλλά ίσως μέσα από την πλατφόρμα να βρουν το καύσιμο για να ωθήσουν τον ΑΝΤ1 στην παραγωγή μιας 2ης σεζόν.
Το «μήνυμα» που δίνουν οι ελληνικές παραγωγές του Netflix
Το γράφουμε αυτό γιατί σε επίπεδο δυναμικής σεναρίου και στόρι, οι Σέρρες είναι μια σειρά που θα μπορούσε να γίνει ένα καλό εξαγώγιμο προϊόν της ελληνικής μυθοπλασίας σε άλλες αγορές του Netflix, όπως το ίδιο πιστεύουμε θα ισχύσει και με το Σώσε Με, επίσης παραγωγής ΑΝΤ1+.
Είναι πάντως αξιοπρόσεκτο ότι δύο χρόνια η σειρά δεν είχε γίνει τόσο δημοφιλής όσο είναι ήδη σε αυτά τα πρώτα της 24ωρα στο Netflix και επιβεβαιώνει αυτό που έχουμε γράψει αρκετές φορές στο παρελθόν, ότι η ελληνική μυθοπλασία θα επιβιώσει και θα εξελιχθεί μόνο μέσα από αυτό το μονοπάτι κι όχι με το μονοπάτι των 100-200 επεισοδίων τη σεζόν.
Δεν γίνεται δηλαδή να είχαμε στο ξεκίνημα της ιδιωτικής τηλεόρασης τόσες ωραίες σειρές που ήταν των 25-30 επεισοδίων και με επεισόδια διάρκειας 20-25 λεπτών και τώρα να πιέζουμε τόσο για να βγάζουμε 50λεπτα επεισόδια, όπου το πράγμα γίνεται σαπουνόπερα.
Κι αυτό που συμβαίνει φέτος με την κατηφόρα της ελληνικής μυθοπλασίας που έχει βγει σε τέτοια πληθώρα, είναι επίσης ένα μήνυμα.