Όχι, μην μπερδεύεσαι, δεν είμαστε στο τέλος Δεκεμβρίου, καλά βλέπεις στο ημερολόγιο, έχουμε 8 Ιανουαρίου. Είμαστε στο όριο που λέμε ακόμα καλή χρονιά. Προς τι λοιπόν η ανασκόπηση και η αναφορά σε σειρά του 2024; Ε, τώρα έφτασαν στα χέρια μας οι μετρήσεις από το JustWatch.Org, τη διεθνή πλατφόρμα καταγραφής του τι παρακολουθούμε στις πλατφόρμες περιεχομένου. Και για το 2024, οι Έλληνες είδαν μια σειρά που δεν συζητήθηκε τόσο πολύ στην Ελλάδα όσο θα τη συζητούσαν αν ήταν στο Netflix, όμως, φαίνεται πως κέρδισε σε ώρες προβολής και γι’ αυτό βρέθηκε στην κορυφή.
Δεν πήρε μόνο 4 Χρυσές Σφαίρες η σειρά Shogun. Πήρε και τη Χρυσή Σφαίρα του ελληνικού κοινού το 2024, κι ας κυκλοφόρησε πέρσι τον Ιανουάριο. Υπήρχαν δηλαδή 8-9 μήνες από την προβολή του τελευταίου επεισοδίου της πρώτης σεζόν, κάπου τον Μάρτιο, για να την ξεπεράσουν άλλες σειρές. Και δεν είναι πως δεν υπήρχε ανταγωνισμός. Υπήρξε κοτζάμ Baby Reindeer για παράδειγμα, ή το Nobody Wants This. Ή το Black Doves. Σύμφωνα με τα στοιχεία του JustWatch όμως, αυτές οι 3 σειρές δεν είναι καν στο top-10 με τις περισσότερες streaming θεάσεις.
Η μέτρηση βέβαια είναι πιο περιοριστική, διότι τα κριτήρια καθορίζουν μια πιο ενεργητική θέαση και δεν προσμετρούν αυτόν που είδε 1 ή 2 επεισόδια και την παράτησε, όπως κάνουν οι ίδιες οι πλατφόρμες. Ίσως είναι πιο ενδεικτικός τρόπος αυτός. Μετρώντας λοιπόν 4.500 streaming υπηρεσίες σε 140 χώρες και αναλύοντας 45 εκατομμύρια θεατές ταινιών και σειρών, το JustWatch έχει ως κριτήριο ο χρήστης να έβαλε έναν τίτλο στην watchlist και να τον είδε από την αρχή ως το τέλος.
Άλλη σειρά θα περιμέναμε πρώτη
Με βάση αυτό, το Shogun ήταν το 2024 η σειρά που είδαν περισσότερ οι Έλληνες, ενώ ακολούθησαν το Fallout στο Amazon Prime και το The Bear, πάλι στο Disney+. Φτάνουμε στην 4η θέση για να βρούμε το Netflix, με το Yellowstone, δηλαδή σειρά που δεν είναι καν δικής του παραγωγής. Τέτοιες, έχει δύο η δεκάδα, το 3 Body Problem και το The Gentlemen, ενώ στη δεκάδα βλέπουμε το Slow Horses από Apple TV+, Only Murders in The Building στο Disney+, Reacher και The Boys στο Amazon Prime.
Αν μας ζητούσαν να ποντάρουμε, θα βάζαμε ακόμα και το The Bear πιο ψηλά σε εκτίμηση προβολών.
Όμως, λοιπόν, το Shogun κέρδισε πολύ από το καλό μάρκετινγκ και, φυσικά, από την ποιότητα της παραγωγής, κάτι που αποτυπώθηκε και στα Emmy τον περασμένο Σεπτέμβριο, αλλά και την Κυριακή που μας πέρασε, στις Χρυσές Σφαίρες.