Περιεχόμενα
Μετά το τέλος του Modern Family, η Σοφία Βεργκάρα είχε αφοσιωθεί στο America’s Got Talent και στις επιχειρήσεις της εκτός υποκριτικής, σε βαθμό που κοντεύαμε να ξεχάσουμε ότι είναι και ηθοποιός. Κι η αλήθεια είναι πως στην καριέρα της ως τώρα, δεν έχει δείξει υποκριτικά πράγματα που θα έκαναν κάποιον να δει μια ταινία για πάρτη της. Αυτό δεν ήταν μόνο ζήτημα ταλέντου, αλλά και ζήτημα γλώσσας.
Είναι πολύ δύσκολο για έναν ηθοποιό από τη Λατινική Αμερική να μπορέσει να αντεπεξέλθει στα αμερικάνικα. Ηθοποιό που μιλάει ισπανικά και να έχει σπουδαίες ερμηνείες, μόνο την Πενέλοπε Κρουζ μπορούμε να θυμηθούμε έτσι στα γρήγορα.
Με το πρότζεκτ της σειράς Griselda στο Netflix, όπου η Σοφία Βεργκάρα θα υποδυόταν την Γκριζέλντα Μπλάνκο, γνωστή βαρόνο ναρκωτικών από το Μεδεγίν, για πολλούς ο θηλυκός Εσκομπάρ, η 53χρονη Κολομβιανή ήθελε να δώσει τις δικές της απαντήσεις και γι’ αυτό το ετοίμαζε πολύ καλά τα τελευταία 2 χρόνια. Και οι απαντήσεις ήρθαν με την κυκλοφορία της σειράς. Κι ήταν αποστομωτικές.
Για όσους από εσάς λατρέψατε το Narcos και το Narcos Mexico, το Griselda είναι από την ίδια φτιαξιά, έχει την ίδια νοοτροπία, απλώς του λείπει η μουσική, η αύρα της πραγματικότητας. Ενώ είναι βγαλμένο από την αληθινή ιστορία της Γκριζέλντα Μπλάνκο, δεν επιτρέπει στον θεατή να φανταστεί πως μπαίνει στην ιστορία, στην εποχή. Αυτό είναι το ένα από τα δύο αρνητικά της σειράς. Το έτερο είναι πως έχει μικρή διάρκεια. Σε κάποια επεισόδια γίνονται μεγάλα άλματα και δεν επιτρέπουν στον θεατή να δει το ταξίδι προς την κυριαρχία της Γκριζέλντα σε μεγαλύτερη κλίμακα.
Η Σοφία Βεργκάρα δούλεψε πολύ με τον ρόλο κι αυτό φαίνεται
Σε μια εποχή που όλες οι σειρές το ξεχειλώνουν και είναι 2-3 επεισόδια παραπάνω απ’ όσο θα έπρεπε, το Griselda κάνει το ανάποδο, μοιάζει μικρό σε διάρκεια γι’ αυτό που προσφέρει στον θεατή στις πρώτες κιόλας σκηνές.
Κατά τ’ άλλα, σε επίπεδο διαλόγων, στα στοιχεία που έχει η κάθε σκηνή και στην κεντρική φιγούρα, την Γκριζέλντα, βλέπει κανείς χαρακτηριστικά μιας πάρα πολύ καλής σειράς.
Η Σοφία Βεργκάρα δεν είναι και για να πάρει Emmy ή Χρυσή Σφαίρα, αλλά με βάση τα όσα μας έχει δείξει ως σήμερα, μάλλον τρυπάει το ταβάνι της ή, ακόμα περισσότερο, δείχνει ότι μπορεί να κάνει καλύτερα πράγματα εφόσον μπορεί να τα κάνει στη γλώσσα της.
Έχει δουλέψει κι άλλο την προφορά της στα αμερικάνικα η Σοφία Βεργκάρα, αλλά φαίνεται πως την δυσκολεύει να εκφραστεί. Αντιθέτως, λόγω και ιδιοσυγκρασίας των Λατίνων, στα ισπανικά η Σοφία Βεργκάρα είναι άψογη. Καταφέρνει να σβήσει την εικόνα της Γκλόρια από το Modern Family με αυτόν τον ρόλο η Βεργκάρα.
Τι βλέπουμε στο Griselda
Γενικότερα, το καταλαβαίνει κανείς σε πολλά σημεία, η σειρά 6 επεισοδίων του Netflix θέλει να είναι λιτή, όλα μοιάζουν μετρημένα, ακόμα και οι λέξεις.
Η Σοφία Βεργκάρα έχει κάποιες σκηνές που ανεβάζει τον πήχη της και αποτυπώνει την Γκριζέλντα Μπλάνκο στον κόσμο. Και βάζει σκέψεις και φιλοσοφικά διλήμματα, γιατί φτάνει κανείς στο σημείο να αντιμετωπίζει την Μπλάνκο ως μια φεμινίστρια των καρτέλ ναρκωτικών, να εστιάσει στο πώς κατάφερε να προκαλέσει φόβο και τρόμο στους άνδρες συνδαιτυμόνες της, αντί να σκεφτεί πως μιλάμε για μια εγκληματία ολκής που διέταξε να σκοτωθούν τόσοι άνθρωποι κι έχει στους ώμους της το βάρος νεκρών παιδιών και γονιών νεογέννητων παιδιών.
Τέτοιες σειρές ούτως ή άλλως δεν μπορούν να κάνουν αλλιώς παρά να φτιάξουν μια ελεγεία, μια μυθοποίηση γύρω από τη φιγούρα και ζωή εγκληματιών αυτού του μεγέθους. Αλλά και η ίδια η Σοφία Βεργκάρα φαίνεται πως βρήκε μια συγκεκριμένη οπτική για να αποτυπώσει την Γκριζέλντα.
Στα 6 επεισόδια βλέπουμε το ταξίδι της από το Μεδεγίν, όπου σκότωσε τον άντρα της και έφυγε με τα παιδιά της για το Μαϊάμι, όπου με πυγμή και τύχη, ξεκίνησε την δική της αυτοκρατορία ναρκωτικών, εκμεταλλευόμενη το ότι σε σχέση με τους άντρες των κυκλωμάτων που διοικούσαν τις περιοχές του Μαϊάμι, είχε ευφυΐα που εκείνοι δεν είχαν.
Η κατάκτηση της Σοφία Βεργκάρα
Την πρώτη της διακίνηση την έκανε με τη βοήθεια πρώην συναδέλφων της σε οίκο ανοχής, βάζοντας ποσότητες κοκαΐνης σε φακελάκια στα σουτιέν τους. Με αυτές έχτισε ένα δίκτυο με βαποράκια και σιγά σιγά το Μαϊάμι γέμισε με τη δική της κόκα και τα μεγάλα κεφάλια του καρτέλ του Μεδεγίν, τα αδέρφια Οτσόα, της ανέθεσαν να γίνει ο διακινητής τους για την περιοχή.
Βλέπουμε όμως και πώς εξελίσσεται η σχέση της με τους τρεις γιους της που στην πορεία έγιναν τέσσερις, με παλιές της φιλίες, αλλά και όλη αυτή την τρομερά λεπτή ισορροπία ανάμεσα στο «εμπνέω σεβασμό και φόβο στους συνεργάτες μου» και στο «ξεπερνάω τα όρια, χάνω την εμπιστοσύνη τους και τους αναγκάζω να με κυνηγήσουν».
Το στοιχείο εκείνο στο οποίο δίνει μεγαλύτερη βάση το Griselda σε σχέση με τα Narcos, είναι στους ενδιάμεσους χαρακτήρες, σε αυτούς που κλήθηκαν να αντιληφθούν την αλλαγή των συσχετισμών και να προδώσουν τα παλιά τους αφεντικά για να πάνε με τη Γκριζέλντα. Κι όταν ήρθε και η πτώση της Γκριζέλντα, πάλι σαν τα ποντίκια να πηδήξουν από το καράβι.
Καλύπτει ένα μεγάλο χρονικό εύρος το Griselda, μέχρι το σημείο που η Γκριζέλντα εκτίει την ποινή της και μαθαίνει πως οι τρεις γιοι της δολοφονήθηκαν και μόνο ένας έμεινε, αυτός που έκανε με τον σύντροφό της στα χρόνια της αυτοκρατορίας, τον Ντάριο.
Η σειρά Griselda φαίνεται πως θα είναι το πιο ισχυρό μήνυμα της Σοφία Βεργκάρα προς τον κόσμο ότι μπορεί να είναι αξιοπρεπής ερμηνευτικά κι όχι απλά μια αφελής και πληθωρική όπως ήταν στο Modern Family.