Από την πρώτη στιγμή που ανακοινώθηκε ο Μαρσέλο, δεν άργησαν να γίνουν οι συγκρίσεις. Είναι ή δεν είναι μεγαλύτερη μεταγραφή από τον Ριβάλντο; Είναι ή δεν είναι η μεγαλύτερη μεταγραφή στην ιστορία του Ολυμπιακού; Εξαρτάται πάντοτε από ποια πλευρά θα το δεις.
Ο Μαρσέλο σίγουρα δε μπορεί να συγκριθεί με τον Ριβάλντο ή με τον Ζιοβάνι, γιατί γι΄αυτούς ξέρουμε τι προσέφεραν στον Ολυμπιακό. Για τον Μαρσέλο θα πρέπει να δούμε. Χώρια του ότι ο Βραζιλιανός μπακ έρχεται για μια χρονιά και με οψιόν ανανέωσης, ενώ ο Ρίμπο έμεινε 3 χρόνια και ο Ζιο σχεδόν 6 σεζόν.
Υπάρχουν όμως παράγοντες που στα δικά μου μάτια κάνουν τον Βραζιλιάνο Μαρσέλο την κορυφαία μεταγραφή για το ελληνικό ποδόσφαιρο, κι ας μην παίξει ούτε λεπτό, που λέει ο λόγος. Κι είναι μια εκτίμηση που δεν θα είχε την ίδια λογική βάση αν ο Μαρσέλο είχε κάνει ακριβώς την ίδια καριέρα, αλλά ερχόταν στον Ολυμπιακό το 2008.
Τι εννοώ; Πρώτα και πάνω απ΄όλα, ούτε ο Ριβάλντο ούτε ο Ζιοβάνι είχαν 5 Τσάμπιονς Λιγκ. Ούτε έπαιξαν 15 σεζόν στην κορυφαία ομάδα του πλανήτη. Ο Μαρσέλο, κι ας έμεινε ελεύθερος, μόλις τον Ιούνιο πανηγύριζε το 5ο του.
Αυτό που επίσης ελάχιστοι εστιάζουν – και σωστά δεν εστιάζουν εκεί, γιατί το ποδόσφαιρο είναι χαρά και δεν πρέπει ο ενθουσιασμός του παιδιού που ανοίγει το χριστουγεννιάτικο δώρο να επισκιαστεί από ορολογίες υλιστικές – είναι τα έσοδα.
Εννοείται πως το πρώτο και πάνω απ΄όλα είναι αυτό το συναίσθημα του κόσμου. Ο κόσμος του Ολυμπιακού συγκεκριμένα, τα τελευταία 2-3 χρόνια δεν είχε έναν παίκτη να πει ότι πάει για πάρτη του στο γήπεδο. Ίσως λίγο τον Ελ Αραμπί, μας ως εκεί. Ο Μαρσέλο είναι αυτός για τον οποίο ένας φίλαθλος θα πάρει διαρκείας ή θα πάρει το παιδί του και θα τον πάει στο γήπεδο.
Κατ΄επέκταση, τα ταμεία θα έχουν περισσότερα έσοδα από τα εισιτήρια αλλά και όλα τα συμπαρομαρτούντα: τις αγορές στο κυλικείο ή στα παρακείμενα καφέ, τις φανέλες που θα πάρουν κάμποσες χιλιάδες κτλ. Υπάρχουν δηλαδή πολλά παράπλευρα οφέλη. Όπως τεράστιο όφελος είναι και η διαφήμιση που θα έχει ο Ολυμπιακός στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο χάρη στον Μαρσέλο. Θα τον πάρει τηλέφωνο του χρόνου ένας άλλος μεταγραφικός στόχος να τον ρωτήσει για την Ελλάδα συνολικά και την εμπειρία του.
Ο Μαρσέλο είναι δηλαδή μια ευκαιρία για το ελληνικό ποδόσφαιρο να γίνει πιο ελκυστικό. Να δώσω ένα παράδειγμα. Πάει ο Ολυμπιακός στη Λεωφόρο για να παίξει με τον Παναθηναϊκό. Αν είναι να δει τα γνωστά που συμβαίνουν στα ντέρμπι με κροτίδες και χίλια δυο ακόμα, τότε θα το πει στα ξένα μέσα και μετά αντίο ζωή. Αντιθέτως, αν δει μια παθιασμένη, αλλά κόσμια συμπεριφορά, τότε θα είναι κερδιμένοι και οι αντίπαλοι του Ολυμπιακού από την εμπειρία του Μαρσέλο.
Αν για παράδειγμα ανεβάσει ο Μαρσέλο φωτογραφία στο Instagram και γράφει «Amazing atmosphere» και τα σχετικά, αυτό θα δώσει πολλά στην εικόνα και των ανταγωνιστών του Ολυμπιακού. Όπως επίσης, δημιουργεί μια νέα συσπείρωση και έναν πόλο έλξης παραπάνω και για τις εκτός έδρας εμφανίσεις του Ολυμπιακού.
Φτάνουμε και στο διά ταύτα. Αν κοιτάξει κανείς το Instagram του Μαρσέλο, θα δει ότι έχει 58.4 εκατομμύρια ακόλουθους. Κάθε του ανάρτηση παίρνει γύρω στα 400.000 likes. Όλες τις ομάδες της Super League να βάλεις μαζί, αθροιστικά δεν φτάνουν ούτε το 1/4 της απήχησης του στα social media.
Πρώτα απ΄όλους ο Ολυμπιακός θα έχει τεράστια άμεσα κέρδη απ΄αυτό. Συμφωνίες που θα υπογράψει με brands που θα θέλουν τον Μαρσέλο να ανεβάσει φωτογραφία και να ποζάρει, το όνομα του θα ακουστεί σε περισσότερο κόσμο, κόσμο του ποδοσφαίρου ή και όχι, ο Μαρσέλο θα κάνει τον Ολυμπιακό ελκυστικότερο.
Εμείς μπορεί να είμαστε φίλαθλοι και να θέλουμε η ομάδα μας να κερδίζει, αλλά οι ΠΑΕ είναι εταιρείες. Και σε όλο τον κόσμο έτσι λειτουργούν και αντιμετωπίζουν τους φιλάθλους με τον σεβασμό που έχουν σε έναν πελάτη που τους στηρίζει. Εδώ δεν υπάρχει σε μεγάλο βαθμό αυτή η αντίληψη στις ομάδες, κάτι που το θεωρώ λάθος.
Όσα λεφτά λοιπόν κι αν είναι το συμβόλαιο του Μαρσέλο (λέγεται πως θα πάρει 2.5-3 εκατομμύρια ευρώ, αλλά και 5 να έπαιρνε, θα τα άξιζε), ο Ολυμπιακός θα πάρει πίσω κάτι που είναι σχεδόν ανεκτίμητο και θα του δώσει οικονομική δύναμη για να ισοσκελίσει τα κέρδη που δεν ήρθαν από την παρουσία στο Τσάμπιονς Λιγκ.
Αν λοιπόν ήμουν επικεφαλής μάρκετινγκ σε μια ποδοσφαιρική ομάδα, όχι μόνο του Ολυμπιακού, θα φρόντιζα από τώρα να δημιουργήσω τις συνθήκες ώστε ο Μαρσέλο να γουστάρει τρελά την εμπειρία της αντιπαλότητας και να μιλήσει με καλά λόγια σε άλλους ποδοσφαιριστές στο εξωτερικό, σε δημοσιογράφους και σε όποιον τον ρωτήσει.
Διαβάστε ακόμη στο intronews.gr:
Ο παίκτης που κάνει όλη τη διαφορά για τον Αντετοκούνμπο είναι αυτός που απέρριπταν όλοι
Audi: Ανακοίνωσε την «εισβολή» της στη Formula 1 – Ετοιμάζει μυθικές προτάσεις σε οδηγούς