Περιεχόμενα
Επεισοδιακός ήταν ο αγώνας της Κυριακής στη Μόντσα για τη Formula 1, όπου ο Μαξ Φερστάπεν της Red Bull και ο Λιούις Χάμιλτον της Mercedes, δηλαδή οι δύο διεκδικητές του τίτλου και φέτος, όπου ο Φερστάπεν προηγείται με 5 πόντους, συγκρούστηκαν άσχημα. Ήταν λίγο μετά το πρώτο pit stop για τους δύο πρωταθλητές, στο δεύτερο chicane της κούρσας, όταν τα οχήματα τους κόλλησαν το ένα στο άλλο και ο Φερστάπεν επιχείρησε να σπρώξει κάπως τη Mercedes του Χάμιλτον προς τα μέσα, όμως εν τέλει κατάφερε να τον καβαλήσει, να χτυπήσει το κεφάλι του Βρετανού και τα 2 οχήματα να καταλήξουν εκτός κούρσας.
Ο Χάμιλτον που σώθηκε χάρη στο σύστημα HALO που μπήκε το 2018 στα κεφάλια των οδηγών της Formula 1 και μάλιστα το είχαν κριτικάρει αρνητικά τότε, βγήκε από τη Mercedes του και έφυγε μακριά, αρκετά εκνευρισμένος.
«Σε μια τέτοια στιγμή, με την ένταση να είναι ψηλά, το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να μην πεις τίποτα και να αποχωρήσεις. Είμαι σίγουρος πως θα το συζητήσουμε πιο μετά» είπε στις δηλώσεις του ο Φερστάπεν, που στην ουσία κατηγόρησε τον Χάμιλτον για τη σύγκρουση.
«Ξέραμε ότι θα ήταν πολύ στενά μετά την πρώτη στροφή και το είχε αντιληφθεί και ο Λιούις κι έτσι μετά την στροφή, μετακινήθηκε στη λευκή γραμμή και προς τα αριστερά, κάτω από τα φρένα μου. Έτσι, αναγκάστηκα να πάω στην πράσινη γραμμή, δίπλα στο δρόμο της κούρσας. Δεν πίστευα ότι θα γίνει έτσι. Θεωρούσα ότι θα έχουμε μια καλή μάχη στην πρώτη και τη δεύτερη στροφή.
Όταν όμως βρέθηκα δίπλα του, συνέχιζε να με στριμώχνει όλο και περισσότερο προς τα αριστερά. Και πάλι όμως, πίστευα ότι θα υπάρχει αρκετός χώρος για να πάρουμε τη δεύτερη στροφή. Δυστυχώς, με έσπρωξε πολύ εκτός δρόμου και αναγκάστηκα να πάω προς τα δεξιά και να τον καβαλήσω.
Σήμερα πολλά πράγματα πήγαν λάθος. Το ξεκίνημα ήταν λάθος, η στρατηγική, τα pit stops…Έχουμε πολλά πράγματα να αναλύσουμε. Συνήθως έχουμε πολλά πράγματα που πάνε καλά, όμως σήμερα είχαμε λάθη κι είμαι σίγουρος πως θα κάτσουμε να τα αναλύσουμε για να τα βελτιώσουμε» ανέφερε ο Φερστάπεν, ο οποίος θα κουβαλήσει και μια ποινή 3 θέσεων στο επόμενο Grand Prix στη Ρωσία. «Δε θεωρώ δίκαιη την ποινή, γιατί ήταν ένα ατύχημα σε ώρα αγώνα».
Ο Φερστάπεν έριξε την ευθύνη στον Χάμιλτον και την τακτική της Mercedes
Στην ουσία, ο Ολλανδός ρίχνει το φταίξιμο στον Χάμιλτον για το ότι η Red Bull του πέρασε πάνω από την Mercedes και τελείωσε και για τους δύο η μάχη στη Μόντσα, όπου η McLaren έκανε το 1-2 με τον Ρικιάρντο να παίρνει τη νίκη.
LAP 26/53
Hamilton was returning to the track after pitting before the pair came together#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/iSL9RENEwR
— Formula 1 (@F1) September 12, 2021
Το έγραψε άλλωστε και πιο μετά σε tweet. «Σήμερα έγινε κάτι ατυχές. Θα μπορούσαμε να το έχουμε αποφύγει, αν μου είχε δοθεί λίγος χώρος παραπάνω για τη στροφή. Χρειάζονται δύο άνθρωποι για να δουλέψει αυτό και νομίζω ότι με στρίμωξε για να μην το πετύχω. Όταν ανταγωνίζεται ο ένας τον άλλον, αυτά μπορεί να συμβούν, δυστυχώς».
Today was very unfortunate. The incident could have been avoided if I had been left enough space to make the corner. You need 2 people to make that work and I feel I was squeezed out of it. When racing each other, these things can happen, unfortunately #ItalianGP 🇮🇹 pic.twitter.com/9xOmnqAtd8
— Max Verstappen (@Max33Verstappen) September 12, 2021
Όπως αναλύει το gpblog, ο Φερστάπεν πανικοβλήθηκε που είδε την McLaren να παίρνει απόσταση στον 26ο γύρο και θεώρησε ότι πρέπει να δράσει άμεσα για να μη χάσει τον αγώνα. Όταν τον έκλεισε ο Χάμιλτον με τη Mercedes του, θεώρησε ότι τα καλύτερα λάστιχα της Red Bull θα τον ευνοήσουν και ο αντίπαλος του θα αναγκαστεί να του αφήσει χώρο για τη στροφή. Όπως είχε γίνει όμως και στο Silverstone, ο Χάμιλτον δεν επέτρεψε στον Φερστάπεν να ελιχθεί.
Ενδεχομένως ο Φερστάπεν να είχε ενοχληθεί από τον Χάμιλτον στην πρώτη στροφή, φαίνεται όμως πως αυτό που έγινε, ήταν όλο δική του ευθύνη. Κάτι στο οποίο συμφώνησαν και οι Επόπτες, που είδαν το βίντεο και τιμώρησαν την πράξη του, παρόλο που στην ετυμηγορία τους ανέφεραν πως η πράξη ήρθε ως αποτέλεσμα λανθασμένης συμπεριφοράς του Χάμιλτον. Ο Φερστάπεν όμως έκανε καθυστερημένη μανούβρα και θεωρήθηκε υπαίτιος.
Είναι χαρακτηριστικό πως και ο πρώην πρωταθλητής Ντέιμον Χιλ επέρριψε την ευθύνη στον Ολλανδό, κάνοντας λόγο για εσκεμμένη συμπεριφορά. «Δεν μου αρέσει να κατηγορώ κανέναν για τέτοια πράγματα, αλλά φαίνεται πως ήταν μια υπολογισμένη κίνηση από τον Φερστάπεν για να βγάλει εκτός τον Χάμιλτον».
Και ο ηγέτης της Mercedes, Τότο Βολφ, εξέφρασε την άποψη του πως ο Φερστάπεν έκανε ένα τακτικό φάουλ και γνώριζε ότι θα καταλήξει σε σύγκρουση με την κίνηση που έκανε. «Είχαμε μια σύγκρουση υψηλής ταχύτητας στο Silverstone, τώρα εδώ είδαμε ένα όχημα να καβαλάει το κεφάλι ενός άλλου οδηγού. Πόσο μακριά θα πάει αυτό; Ίσως την επόμενη φορά να έχουμε μια σύγκρουση σε μεγάλη ταχύτητα και το ένα όχημα προσγειωθεί πάνω στο άλλο».
Ο ομόλογος του στη Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ, σχολίασε τις δηλώσεις του επικεφαλής της Mercedes και δήλωσε απογοητευμένος από αυτά που υποστήριξε και άφησε υπόνοιες για τον τρόπο που στρίμωξε ο Χάμιλτον τον Φερστάπεν.
Έκπληκτος ο οδηγός της Mercedes με τη στάση του Φερστάπεν
Από την πλευρά του, ο Λιούις Χάμιλτον παρουσιάστηκε ευγνώμων για το HALO και εξέφρασε την απορία του που ο Φερστάπεν δεν τον προσέγγισε για να δει αν είναι καλά.
«Νιώθω πολύ τυχερός σήμερα. Το HALO μου έσωσε τη ζωή, μου έσωσε τον λαιμό. Δεν θυμάμαι να με έχει χτυπήσει ξανά αμάξι στο κεφάλι και είμαι αρκετά σοκαρισμένος αυτή τη στιγμή. Αν δείτε την εικόνα, το κεφάλι μου είναι αρκετά μπροστά από το χτύπημα. Οδηγάω σε αγώνες για πολλά χρόνια τώρα και νιώθω απίστευτα ευλογημένος που είμαι εδώ σήμερα και συνεχίζω. Κάποιος με πρόσεχε από κει ψηλά» είπε σε πρώτη φάση ο Βρετανός οδηγός της Mercedes που θα πάει να δει έναν ειδικό για το χτύπημα του.
Σε αντίθεση με το σκεπτικό του Φερστάπεν, που ήθελε να αφήσει την ένταση της στιγμής να κοπάσει, ο Χάμιλτον θεωρεί ότι έπρεπε να τον πλησιάσει κατευθείαν ο αντίπαλος του για να δει αν είναι καλά.
«Κοιτώντας ξανά το βίντεο, συνέβησαν όλα πολύ γρήγορα. Όσο ήμουν στο αμάξι, το μόνο που σκεφτόμουν ήταν να συνεχίσω και πόσες θέσεις είχα χάσει. Μετά το χτύπημα ήμουν ακόμα σε κατάσταση αγωνιστική και σκεφτόμουν πώς να συνεχίσω. Ήμουν με έναν μικρό πόνο, αλλά ήθελα να συνεχίσω. Όμως δυστυχώς το όχημα δεν κουνιόταν.
Είδα τον Μαξ να βγαίνει από το δικό του όχημα και να απομακρύνεται, το οποίο μου προκάλεσε έκπληξη γιατί στο κάτω κάτω της γραφής, όταν βγαίνουμε έξω και έχει συμβεί κάτι τέτοιο, το πρώτο πράγμα που κοιτάμε είναι αν ο άνθρωπος πάνω στον οποίο πέσαμε και συγκρουστήκαμε, είναι καλά. Το θετικό είναι ότι κατάφερα να βγω. Έζησα για να δώσω μάχη ακόμα μια μέρα».