Ο Σπύρος Πανόπουλος ετοιμάζεται να αλλάξει τον ρόλο της Ελλάδας στην διεθνή αυτοκίνηση, κατασκευάζοντας ένα υπερόχημα που μπορεί να αποτελέσει το πιο premium εξαγώγιμο προϊόν στο διεθνές τζετ σετ. Τι ακριβώς είναι όμως το CHAOS; Οι απαντήσεις έρχονται από τον δημιουργό του στο νέο τεύχος του Nitro, όπου εξηγεί ποιο είναι το όραμά του με αυτό το όχημα που θα κοστίζει 12.5 εκατομμύρια ευρώ.

– Ποιο είναι το παρελθόν σου και πώς φτάνεις στο σήμερα να κάνεις κάτι τόσο μεγαλεπήβολο;

Η επαγγελματική μου σταδιοδρομία ξεκίνησε το 1999, εκμεταλλευόμενος την αγάπη μου και τον ενθουσιασμό μου για το αυτοκίνητο και το motorsport και γενικά την αναζήτηση της νέας τεχνολογίας. Αποφάσισα να ιδρύσω μια εταιρεία την Extreme Tuners. Από εκεί μετέτρεψα την αγάπη μου και το hobby μου σε επάγγελμα. Έτσι ξεκίνησα και ασχολήθηκα με προγραμματισμό εγκέφαλων αυτοκινήτων ECU ψάχνοντας να βρω τρόπους αύξησης εργασιακής ιπποδύναμης των αυτοκίνητων παραγωγής και να μάθω την λειτουργία τους.

Πάνω στην ενασχόληση μου, και εφόσον προόδευα στον τομέα αυτό, μπήκα και στο μηχανολογικό κομμάτι παράλληλα, βοηθώντας με και διευρύνοντας τις γνώσεις μου στην μεταλλουργία και στην αντοχή υλικών. Μετά από 2 χρονιά, κάνοντας ραγδαία βήματα, και έχοντας κάποια πιο σχετική εμπειρία, μπήκα στο ελληνικό αγωνιστικό κομμάτι όπου ξεκινούσα δειλά δειλά να βελτιώνω κάποια αγωνιστικά οχήματα στο πανελλήνιο πρωτάθλημα σε όλες τις μορφές αγώνων του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Όπου και η πληθώρα των αγωνιστικών αυτοκίνητων του πρωταθλήματος και οι πρωταγωνιστές αυτών ήταν κομμάτι δικό μου, στην συνέχεια ασχολήθηκα και με τις μηχανές του πρωταθλήματος.

CHAOS

Το 2005 και εφόσον είχα δοκιμάσει και εξαντλήσει το όριο αντοχής και κόπωσης των ανταλλακτικών βελτίωσης του εμπορίου, αποφάσισα να φύγω από τις υπάρχoυσες έτοιμες λύσεις και να τα σχεδιάσω και κατασκευάσω όλα μονός μου από την αρχή. Έτσι λοιπόν κατασκευάζοντας και αντικαθιστώντας κάποια ανταλλακτικά του εμπορίου που αντιμετώπιζα πλέον με την υπερβολική αύξηση των απαιτήσεων μου κατέληξα με την πάροδο των χρονών να έχω πλέον λύσεις για οτιδήποτε απαρτίζεται ένα αυτοκίνητο με απαιτήσεις. Οι λύσεις μου και τα ανταλλακτικά μου γινόντουσαν όλο και πιο διαδεδομένα στο εξωτερικό με αποτέλεσμα τον μεγάλο όγκο εξαγωγής τους.

Μέχρι το 2014 είχα σχεδιάσει δίκες μου τουρμπίνες, μοτέρ ολόκληρα, σασμάν και οτιδήποτε ήθελε ο εκάστοτε πελάτης, η ομάδα. Το 2014 είχα κάνει πλέον σταθμούς πώλησης των ιδιαίτερων ανταλλακτικών μου σε όλο τον κόσμο και κάθε μορφή αγωνισμάτων που είχε σχέση με εσωτερική καύση σε όλα τα επίπεδα, είχανε κάτι δικό μου. Από wrc, btcc, super1600 μέχρι MotoGP, Lemans και οποιαδήποτε σοβαρή διοργάνωση. Η ενασχόληση μου για λίγο με την F1 με βοήθησε επίσης στον τρόπο σκέψης μου. Στο retail κομμάτι άρχισα να μπαίνω το 2014 όπου εκεί ξεκίνησα και αντιμετώπισα ένα ανήθικο πόλεμο από ανταγωνιστές, καταστήματα της Αμερικής που δεν ήθελαν να χάσουν ήδη υπάρχοντες πελάτες τους και η πίτα έπρεπε να ξαναμοιραστεί.

Έτσι εκεί έφτιαξαν ένα πέπλο αμφισβήτησης της δουλείας μου κι αποφάσισα να τους αποδείξω με τον τρόπο που ήθελαν ότι μπορώ να έχω τα καλυτέρα και ποιοτικότερα ανταλλακτικά του πλανήτη. Έψαξα και βρήκα το πιο διαδεδομένο αυτοκίνητο του κόσμου με τον περισσότερο ανταγωνισμό που είχαν και οι ίδιοι σαν επιτομή της δουλειάς τους, ώστε να το φτιάξω με τον τρόπο που ήξερα εγώ. Έχει περισσότερη αξία να είσαι πρώτος στα 5000 αυτοκίνητα που τρέχουν παρά σε λιγότερα άλλης μάρκας.

Έτσι λοιπόν αγόρασα ένα Mitsubishi evo 9 και αποφάσισα να το φτιάξω και να το τρέξω μονός μου. Έτσι και έγινε. Το 2015 ξεκίνησε το R&D, το 2017 το ολοκλήρωσα και πρωτοπήγα στους αγώνες. Το 2017 κατέκτησα το πρώτο παγκόσμιο ρεκόρ επιτάχυνσης με αυτό, όπου και κάθε χρόνο μέχρι σήμερα τρέχω κάνοντας καινούριο ρεκόρ σε όλα τα μέρη του κόσμου.

Εφόσον το κομμάτι του Tuning δεν είχε άλλο ενδιαφέρον για μένα, και εφόσον θεώρησα ότι είχα εξαντλήσει τελείως το ενδιαφέρον μου κατακτώντας τα συνεχόμενα παγκόσμια ρεκόρ και την αναγνώριση που απορρέει από αυτό, δημιουργώντας και κατοχυρώνοντας πολλές πατέντες και βιομηχανικά σχέδια, αποφάσισα να ανέβω μια κατηγορία και να κατασκευάσω εξ ολοκλήρου ένα όχημα που θα με εκφράζει πραγματικά και θα μπορεί ο κόσμος αποκτώντας το να αισθάνεται τον ενθουσιασμό μου, την αγάπη μου γι’ αυτό που κάνω και την πραγματική αίσθηση της αδρεναλίνης. Βλέποντας την έλλειψη της αγοράς στο συγκεκριμένο αντικείμενο και της βαθιάς μου γνώσης σε αυτό, λέω γιατί όχι; Ας το κάνω.

CHAOS

–  Πότε ξεκίνησε η ιδέα του CHAOS και πώς κατέληξες σε αυτό το όνομα;

Ξεκίνησε το 2018, το καλοκαίρι, όταν ήμουν στην Αμερική, βλέποντας έναν ξένο κατασκευαστή υπεραυτοκινητων χωρίς τεχνικό υπόβαθρο να πουλάει το τίποτα για κάτι. Το όνομα τώρα οφείλεται στην εμμονή μου να είναι όλα ελληνικά. Έτσι και το όνομα του. Το Χάος είναι στην παράδοση η αρχή των πάντων, στην κοσμογονία. «Πρώτα-πρώτα το Χάος έγινε και ύστερα η πλατύστηθη Γη, το αιώνια στέρεο βάθρο όλων…

Και από το Χάος, το Έρεβος γεννήθηκε και η μαύρη η Νύκτα, κι από τη Νύκτα πάλι ο Αιθέρας και η Ημέρα…Και η Γη γέννησε πρώτα ίσο με τον εαυτό της, τον Ουρανό τον αστερόπληθο…». Στην αρχαιότητα είναι ο ανώτερος. Η λέξη όμως είναι διφορούμενη εννοώντας και το πολύ μεγάλο κενό, την πολύ μεγάλη διαφορά. Αυτό λοιπόν θα είναι και το μέγεθος που θα χωρίζει το αντικείμενο αυτό από τον ανταγωνισμό.

–  Πόσο διάστημα χρειάστηκες σχεδιαστικά για να το ολοκληρώσεις και μετά πόσο απαιτείται για να κατασκευαστεί πλήρως ένα τέτοιο όχημα;

Χρειάστηκα περίπου έναν χρόνο για την σχεδίαση του, η εμπειρία όμως 20 ετών, με βοήθησε να επιταχύνω. Το όχημα μέχρι τώρα που μιλάμε δουλεύεται, δηλαδή ήθελε 4 χρονιά πολλής και σκληρής δουλειάς για να γίνει πράξη.

–  Ποιες λεπτομέρειες προηγμένης τεχνολογίας πάνω στην οποία βασίζεται, μπορείς να μας πεις;

Είναι το 82% εκτυπωμένο, από μέταλλο, τιτάνιο, μαγνήσιο, αλουμίνιο, ατσάλι και κεραμικό, και σύνθετα υλικά. Το σασί του είναι από Zylon υλικό της F1 και της αεροδιαστημικής τεχνολογίας που το κάνει εξαιρετικά ελαφρύ και άκαμπτο. Είναι το μόνο αυτοκίνητο φτιαγμένο με την αφαιρετική μέθοδο μάζας που έχω ονομάσει και πατεντάρει σαν  αναδιάπλαση. Έχει τον καλύτερο λόγο βάρους με αντοχή σε οτιδήποτε μηχανικό γύρω μας σαν σύνολο. Επίσης έχει τον καλύτερο λόγο βάρους/ ιπποδύναμης από οτιδήποτε κινείται σε 2 ή 4 τροχούς σε πολιτική μορφή.

Ο λόγος βάρους/ιπποδύναμης δημιούργει το μέγεθος της επιτάχυνσης και επιβράδυνσης όπως και την ποιότητα κύλισης όπως και της φυγοκέντρου και αδράνειας. Για μένα είναι το πλησιέστερο όχημα αίσθησης αγωνιστικού αυτοκίνητου στο δρόμο. Η μελέτη εκτός των υλικών και του τρόπου κατασκευής έχει γίνει και στην αεροδυναμική του, με τιμές 2.780 N και συνολικό Drag 408 N και αεροδυναμική απόδοση  Ci / Cd = 6,813, νούμερα που τα βρίσκουμε μόνο σε μονοθέσια F1.

CHAOS

* Θα βρεις ολόκληρη τη συνέντευξη με τον Σπύρο Πανόπουλο στο νέο τεύχος του Nitro που κυκλοφορεί στα περίπτερα

Διαβάστε ακόμη στο intronews.gr:

Κόνι Μεταξά στο νέο τεύχος του Nitro: «Μπορεί να έκανα πλαστική στο στήθος μου, αλλά δε με αφορά να είμαι όμορφη»

Πόσες «Πισπιρίγκου» υπάρχουν στα social media;

Saske: Ο δημοφιλής ράπερ που ακούγεται «Padou» μιλάει στο Nitro για το τι σημαίνει ραπ και hip hop σήμερα