Μια λαμπερή κόκκινη Ferrari, ιστορικής σημασίας, πουλήθηκε 51,7 εκατομμύρια δολάρια τη Δευτέρα και έγινε το πιο ακριβό αυτοκίνητο της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας που πουλήθηκε ποτέ σε δημοπρασία.
Η τιμή της βέβαια έπεσε κάτω από τις προσδοκίες του οίκου δημοπρασιών σε μια εποχή που η πάλαι ποτέ καυτή αγορά συλλεκτικών ειδών έχει αρχίσει να «παγώνει» εν μέσω γεωπολιτικής αβεβαιότητας και αύξησης των επιτοκίων.
Η RM Sotheby’s, ο πωλητής αυτοκινήτων στον οποίο ο Sotheby’s αγόρασε ένα μερίδιο ελέγχου το 2022, πρόσφερε τη Ferrari 330 LM/250 GTO του 1962 της Scaglietti με αδημοσίευτη εκτίμηση 60 εκατομμυρίων δολαρίων. Δύο πλειοδότες οδήγησαν την τιμή στα 47 εκατομμύρια δολάρια πριν από τα τέλη του οίκου δημοπρασίας. Η RM Sotheby’s αρνήθηκε να δώσει οποιαδήποτε πληροφορία για τον αγοραστή βέβαια.
Ο οίκος Sotheby’s προώθησε το αυτοκίνητο ως αντικείμενο πολυτελείας, προσφέροντας το σε μια αυτόνομη πώληση κατά τη διάρκεια των φθινοπωρινών δημοπρασιών καλών τεχνών στη Νέα Υόρκη.
Υπάρχουν μόνο 36 Ferrari 250 GTO που κυκλοφόρησαν μεταξύ 1962 και 1964. Οι ιδιοκτήτες του αυτοκινήτου έγιναν αμέσως μέλη ενός αποκλειστικού κλαμπ που περιλαμβάνει τον σχεδιαστή μόδας Ralph Lauren και τον Nick Mason, τον ντράμερ των Pink Floyd.
Η RM Sotheby’s περιέγραψε αυτό το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ως κάτι το εκλεκτό. Αν και μοιάζει σχεδόν πανομοιότυπο με ένα 250 GTO, αρχικά είχε διαμορφωθεί ως 330 LM, ένα ακόμα πιο σπάνιο αυτοκίνητο με ελαφρώς μεγαλύτερο κινητήρα. Μετατράπηκε σε 250 GTO αργότερα το 1962, είναι το μόνο που έχει αγωνιστεί ποτέ από τη Scuderia Ferrari, το αγωνιστικό τμήμα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Ferrari το πούλησε σε έναν Σικελό χειρουργό το 1964 για 6.000 δολάρια.
Το αυτοκίνητο, με αριθμό πλαισίου 3765, δεν κατάφερε να πλησιάσει το τρέχον ρεκόρ δημοπρασίας για ένα κλασικό αυτοκίνητο, το οποίο σημειώθηκε πέρυσι όταν η RM Sotheby’s πούλησε μια Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupe για 135 εκατομμύρια ευρώ, ή περίπου 144 εκατομμύρια δολάρια σήμερα. (Μια Ferrari 250 GTO αναφέρθηκε ότι πουλήθηκε ιδιωτικά το 2016 για περισσότερα από 70 εκατομμύρια δολάρια.)
Η τιμή των 51,7 εκατομμυρίων δολαρίων εξακολουθεί να είναι σημαντική από τα περίπου 500.000 δολάρια που πούλησε όταν άλλαξε χέρια για τελευταία φορά το 1985 — ή 1,4 εκατομμύρια δολάρια σήμερα — σύμφωνα με τον Gord Duff, τον παγκόσμιο επικεφαλής δημοπρασιών της RM Sotheby. Ένας εκπρόσωπος της RM Sotheby’s επιβεβαίωσε ότι ο πωλητής ήταν ο Jim Jaeger, συλλέκτης από το Οχάιο και συνιδρυτής μιας επιχείρησης ανίχνευσης ραντάρ.
Ο Simon Kidston, ένας έμπορος κλασικών αυτοκινήτων με έδρα τη Γενεύη, είπε ότι η μοναδική ιστορία του πλαισίου με αριθμό 3765 μπορεί να πόνεσε περισσότερο από ό,τι βοήθησε. «Είναι ένα υπέροχο αυτοκίνητο. Δεν νομίζω, δυστυχώς, ότι το καταλαβαίνουν όλοι», είπε. «Σε μια αγορά όπου η εμφάνιση είναι πολύ σημαντική και στους ανθρώπους αρέσει η άνεση να ανήκουν σε μια ομάδα ομοϊδεατών ιδιοκτητών, οτιδήποτε χρειάζεται εξήγηση είναι πάντα λίγο μεγαλύτερη πρόκληση για πώληση».