Από την παρουσίασή του το 1983, ήταν ξεκάθαρο ότι το Uno θα άλλαζε τα δεδομένα στα αυτοκίνητα πόλης και θα σημάδευε την ιστορία της Fiat. Εκτός από την τεράστια επένδυση στη σχεδίαση και εξέλιξη του αυτοκινήτου, η ιταλική εταιρεία επένδυσε σημαντικά και στην επικοινωνία, προχωρώντας σε πρωτοποριακές ενέργειες, όπως για παράδειγμα την παρουσίαση του μοντέλου με επίκεντρο το Cape Canaveral στη Φλόριντα, το «σπίτι» του διαστημικού προγράμματος των ΗΠΑ.

Αυτή η ξεχωριστή προσέγγιση ταίριαζε απόλυτα με το Uno, το οποίο ήταν με διαφορά το πλέον καινοτόμο μοντέλο στην κατηγορία του, στοιχείο που το οδήγησε και στην κατάκτηση του τίτλου Car Of The Year για το 1984. Εξίσου ρηξικέλευθη ήταν και η διαφημιστική του καμπάνια, αποτελώντας το πρώτο αυτοκίνητο που χρησιμοποίησε σατυρικά στοιχεία.

Για την παρουσίαση των προηγμένων χαρακτηριστικών του Uno, η Fiat αξιοποίησε τον δημοφιλή σκιτσογράφο Giorgio Forattini, ο οποίος εξάντλησε τη δημιουργική του δεινότητα για να μιλήσει στο κοινό για το νέο μοντέλο. Η καμπάνια του Forattini μετέφερε τον κόσμο του αυτοκινήτου στον κόσμο της φαντασίας και των καρτούν. Δημιουργώντας τέσσερις συμπαθείς χαρακτήρες, δύο ελέφαντες, έναν πιγκουίνο και ένα γουρουνάκι-κουμπαρά, ο Forattini βρήκε τον πλέον ευρηματικό τρόπο για να επικοινωνήσει τα πλεονεκτήματα του Uno.

Ο πρώτος ελέφαντας εξέφραζε την κορυφαία άνεση που προσέφερε το μοντέλο, ο πιγκουίνος την κομψότητα του, το γουρουνάκι την οικονομία και το δεύτερο ελεφαντάκι το δυναμικό χαρακτήρα του Uno. Τα σκίτσα δεν αποτελούσαν υπερβολή των δυνατοτήτων του μοντέλου, με το κάθε ένα να ανταποκρίνεται απόλυτα στα καινοτόμα χαρακτηριστικά.

Για παράδειγμα το γρήγορο ελεφαντάκι αντιπροσώπευε τους αποδοτικούς κινητήρες, με κορυφαίο όλων το νέο τότε Fire, σύνολο που λανσαρίστηκε με το Uno και άλλαξε για πάντα την ιστορία της μάρκας. Ο ελέφαντας που θύμιζε πολυθρόνα αντιπροσώπευε την κορυφαία εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων και το συνολικά υψηλό επίπεδο άνεσης.

Διαβάστε όλο το αφιέρωμα στο 4troxoi.gr