Λίγες ώρες μετά το τέλος του Grand Prix των ΗΠΑ, o Λιούις Χάμιλτον έχασε τη δεύτερη θέση και το Σαρλ Λεκλέρ την έκτη θέση που κατέκτησαν στο Όστιν για παρατυπίες που εντοπίστηκαν μετά τον τερματισμό στο δάπεδο της Mercedes W14 και της Ferrari SF-23.
Οι παρατυπίες αφορούν στη φθορά της ξύλινης σανίδας που βρίσκεται στο κέντρο του δαπέδου του μονοθεσίου. Η σανίδα αυτή πρέπει να έχει συγκεγκριμένο πάχος όταν ένα μονοθέσιο τερματίζει τον αγώνα.
Αν το πάχος της είναι μικρότερο, σημαίνει ότι το υπογάστριο του αυτοκινήτου φθείρονταν διότι ερχόταν σε συχνότερη επαφή με την άσφαλτο. Αυτός είναι ένας τρόπος ώστε η FIA να ελέγχει το ύψος του δαπέδου από το έδαφος κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Η FIA κάνει ελέγχους και μετρήσεις τυχαία στα μονοθέσια μετά το τέλος κάθε αγώνα, και στο Grand Prix του Όστιν έλεγξε αυτά των Χάμιλτον, Λεκλέρ, Μαξ Φερστάπεν και Λάντο Νόρις. Στη Mercedes και τη Ferrari οι μετρήσεις έδειξαν ότι το πάχος της σανίδας ήταν μικρότερο από το κατώτατο όριο των 9 χιλιοστών που προβλέπουν οι κανονισμοί.
Σύμφωνα με τη FIA, Mercedes και Ferrari «αποδέχθηκαν ότι η μέτρηση που έκανε η τεχνική ομάδα της FIA ήταν σωστή και ανέφεραν πως η εκτεταμένη φθορά των σανιδών του δαπέδου ήταν πιθανότατα αποτέλεσμα του σπάνιου συνδυασμού μιας πίστας με ανωμαλίες της ασφάλτου και του προγράμματος του αγώνα Sprint που ελαχιστοποίησε το χρόνο ρύθμισης και ελέγχου του αυτοκινήτου πριν από τον αγώνα».
Μετά τον αποκλεισμό, ο διευθυντής της Mercedes Τότο Βολφ αποδέχθηκε τον αποκλεισμό του Χάμιλτον και παραδέχθηκε το λάθος της ομάδας. Ο ίδιος ο Χάμιλτον τόνισε πως «είναι φυσικά απογοητευτικός ο αποκλεισμός μετά τον αγώνα, αλλά αυτός δεν στερεί την πρόοδο που κάναμε αυτό το τριήμερο».
Ο Βολφ, από την πλευρά του, εξήγησε: «Οι επιλογές των ρυθμίσεων σε ένα τριήμερο με αγώνα Sprint είναι πάντοτε μια πρόκληση, με μόλις μία ώρα ελεύθερων δοκιμών. Και ειδικά σε ένα σιρκουί με τόσες ανωμαλίες της ασφάλτου και αναπηδήσεις σαν αυτό, και μάλιστα με τη χρήση ενός καινούριου δαπέδου του μονοθεσίου.
Στο τέλος, τίποτα από αυτά δεν έχει σημασία: οι άλλοι το έκαναν σωστά κι εμείς λάθος, και δεν υπάρχει χώρος για ελιγμούς στους κανονισμούς. Πρέπει να το αποδεχθούμε, να μάθουμε από αυτό και να γυρίσουμε πιο δυνατοί το επόμενο τριήμερο», κατέληξε ο Αυστριακός.
Ο αποκλεισμός του Λιούις Χάμιλτον ανεβάζει τον Νόρις στη δεύτερη θέση και τον Κάρλος Σάινθ στο τρίτο σκαλί του βάθρου. Ο Σέρχιο Πέρεθ ανεβαίνει στην τέταρτη θέση και διευρύνει το προβάδισμά του έναντι του επτά φορές παγκόσμιου πρωταθλητή στη μάχη για τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα οδηγών.
Αναλυτικά η κατάταξη μετά την τιμωρία των δύο οδηγών:
- Μαξ Φερστάπεν
- Λάντο Νόρις
- Κάρλος Σάινθ
- Σέρχιο Πέρεθ
- Τζορτζ Ράσελ
- Πιερ Γκασλί
- Λανς Στρολ
- Γιούκι Τσουνόντα
- Άλεξ Άλμπον
- Λόγκαν Σάρτζεντ