Η ιδιοκτησία αυτοκινήτου στη Σιγκαπούρη, μια από τις πιο ακριβές χώρες του κόσμου, ήταν πάντα κάτι σαν πολυτέλεια. Αλλά το κόστος έχει πλέον εκτιναχθεί σε ιστορικό υψηλό.
Ένα 10ετές Πιστοποιητικό Δικαιώματος – μια άδεια που πρέπει να αγοράσουν οι άνθρωποι στην πλούσια πολιτεία της πόλης πριν καν τους επιτραπεί να αγοράσουν ένα όχημα – κοστίζει τώρα 76.000 δολάρια, ήτοι 104.000 δολάρια Σιγκαπούρης, περισσότερο κατά τέσσερις φορές σε σχέση με το 2020 , σύμφωνα με στοιχεία της Αρχής Χερσαίων Μεταφορών.
Όσοι θέλουν κάτι μεγαλύτερο, όπως ένα SUV, πρέπει να πληρώσουν 146.002 δολάρια Σιγκαπούρης για την άδεια κατηγορίας Β.
Έπειτα, πρέπει να σκεφτούμε το κόστος του ίδιου του οχήματος.
Το σύστημα ποσοστώσεων εισήχθη το 1990 για να ελαχιστοποιήσει την κυκλοφορία και να μειώσει τις εκπομπές σε μία πόλη 5,9 εκατομμύρια κατοίκων, που διαθέτει ένα εντυπωσιακό δίκτυο δημόσιων μεταφορών.
Σημειώνεται ότι το μέσο μηνιαίο εισόδημα των νοικοκυριών το 2022 ήταν 10.099 δολάρια, συνεπώς για κάποιους, η ανακοίνωση είναι απλώς το τελευταίο οικονομικό πλήγμα.
Οι ντόπιοι λένε ότι η ζωή στη Σιγκαπούρη, που ήδη κατατάσσεται ως η πιο δαπανηρή πόλη στον κόσμο, έχει γίνει εξαιρετικά ακριβή τα τελευταία χρόνια εν μέσω επίμονου πληθωρισμού, αυξανόμενου κόστους δημόσιας στέγασης και επιβράδυνσης της οικονομίας.
Ωστόσο, οι υποστηρικτές του συστήματος ποσοστώσεων λένε ότι βοήθησε να απαλλαγεί από τη Σιγκαπούρη από το είδος της συμφόρησης που πλήττει συνήθως άλλες πρωτεύουσες της Νοτιοανατολικής Ασίας, όπως η Μπανγκόκ, η Τζακάρτα και το Ανόι.
Όσοι δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά ένα Πιστοποιητικό Δικαιώματος μπορούν επίσης να κάνουν χρήση του εκτεταμένου συστήματος δημόσιων συγκοινωνιών της Σιγκαπούρης, όπως επισημαίνουν.
Σε αντίθετη περίπτωση, υπάρχει η επιλογή να αποκτήσει κανείς μια μοτοσικλέτα – οι άδειες για τις οποίες αγγίζουν τις 10.856 δολάρια Σιγκαπούρης.