Μια οικογένεια οπαδών της Ρεάλ Μαδρίτης, και οι τέσσερις φορώντας φανέλες με το Νο 5 του Jude Bellingham στην πλάτη, πέρασαν μπροστά από ένα μπαρ ξενοδοχείου κοντά στο Σαντιάγο Μπερναμπέου πριν από τον πρόσφατο αγώνα της La Liga στην έδρα της Οσασούνα.

«Ξέρετε ότι o Bellingham πουλάει 10 φορές περισσότερες φανέλες από τον Vinicius Junior», είπε στο The Athletic κάποιος σε θέση που μπορεί να γνωρίζει, αλλά δεν ήθελε να κατονομαστεί για να προστατεύσει τη θέση του.

Ούτε η Real, ούτε η Adidas θα επιβεβαίωναν αυτά τα νούμερα, αλλά όποιος έχει πάει στο Μπερναμπέου τους δύο πρώτους μήνες της σεζόν θα έχει δει την τεράστια δημοτικότητα που έχει ήδη κερδίσει ο Άγγλος διεθνής.

Με απολογισμό δέκα γκολ και τρεις ασίστ στα πρώτα 10 παιχνίδια ο νεαρός πραγματοποιεί ένα θεαματικό ξεκίνημα στη Μαδρίτη, με τη μεταγραφή του από την Μπορούσια Ντόρτμουντ στη Ρεάλ να φτάνει τα 103 εκατομμύρια ευρώ. Ο Bellingham, ο οποίος έκλεισε μόλις τα 20 τον Ιούνιο, έχει επίσης εντυπωσιάσει – από συμπαίκτες μέχρι υποστηρικτές – με τον συνδυασμό ταπεινοφροσύνης και ταλέντου, εντός και εκτός γηπέδου.

Bellingham

Αυτό τον οδήγησε στην κορυφή των πιο εμπορικών και δημοφιλών νεαρών ποδοσφαιριστών οπουδήποτε – μαζί με τον συμπαίκτη του από τη Μαδρίτη, Vinicius Jr, τον Kylian Mbappe της Παρί Σεν Ζερμέν και τον Erling Haaland της Μάντσεστερ Σίτι.

«Είναι ένα άθροισμα παραγόντων, όχι μόνο ένα πράγμα», λέει στο The Athletic ο Steve Martin, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας μάρκετινγκ M&C Saatchi Sport & Entertainment.

«Αυτό που κάνει στο γήπεδο μπορεί να εμπνεύσει κάθε ποδοσφαιριστή, μεγαλύτερο σε ηλικία ή νεότερο. Ο τρόπος που παίζει είναι αρκετά μοναδικός – είναι παντού, σκοράρει, κάνει τάκλιν, είναι αθλητικός, είναι χάρμα να τον παρακολουθείς.

«Αυτό αντικατοπτρίζεται στον τρόπο που χειρίστηκε τον εαυτό του εκτός γηπέδου, με την ευρύτερη έννοια της απήχησης και του μάρκετινγκ. Έχει ένα συναρπαστικό πακέτο».

Οι προετοιμασίες για να αξιοποιηθεί στο έπακρο η μετακόμιση του Bellingham στη Μαδρίτη ήταν σε εξέλιξη πριν ανακοινωθεί δημόσια η συμφωνία στις 14 Ιουνίου. Το προσωπικό της Adidas είχε έτοιμη μια ισχυρή εκστρατεία μάρκετινγκ, με τη συμβολή της Ρεάλ, που περιελάμβανε το σλόγκαν «Made in Birmingham. 100% Real». («Κατασκευασμένος στο Μπέρμιγχαμ. 100% Real/αληθινός»).

Το προσωπικό της Γερμανικής φίρμας δεν θα είχε προειδοποιηθεί εκ των προτέρων για τη μεταγραφή του Bellingham. Ωστόσο, οι ισχυροί δεσμοί της Ρεάλ με την Adidas, της οποίας τα προϊόντα επιλέγει από το 1998, θα ήταν μεγάλη βοήθεια για τη γρήγορη και αποτελεσματική παραγωγή υλικού μάρκετινγκ, όπως βίντεο, φωτογραφίες και άλλο περιεχόμενο για την προώθηση της άφιξης του Άγγλου στην Ισπανία.

Με τη μετακίνηση του 20χρονου από τη Γερμανία στην Ισπανία, θεωρήθηκε σημαντικό να τονιστούν οι δεσμοί του με την πατρίδα. Μόλις λίγες εβδομάδες αργότερα, ο Bellingham εμφανίστηκε σε ένα «pop-up shop» στην πατρίδα του, το Μπέρμιγχαμ, μοιράζοντας εκατοντάδες δωρεάν φανέλες της Ρεάλ σε παιδιά της περιοχής. Έδωσε επίσης μια συνέντευξη εξηγώντας γιατί ήθελε να ευχαριστήσει τους ανθρώπους που στήριξαν τα πρώτα του βήματα στο ταξίδι του προς το Μπερναμπέου. Μια τέτοια ικανότητα να δείχνεις φυσικός ενώ παραμένεις στο μήνυμα είναι βασικό μέρος της γοητείας του Bellingham.

«Έχει να κάνει πολύ με τον τρόπο που επικοινωνεί», λέει ο Martin. «Είναι ευδιάκριτος, αλλά όχι με αναγκαστικό τρόπο — είναι φυσικός και αυθεντικός».

Ο Bellingham έπαιξε και ένα κουίζ στο κανάλι της Ρεάλ, που αφορούσε την ιστορία του συλλόγου. Ήξερε ότι το σιντριβάνι Cibeles είναι ο τόπος εορτασμών, θυμόταν να βλέπει τους Cristiano Ronaldo, Casemiro και Marco Asensio να σκοράρουν στον τελικό του Champions League του 2017 και θυμήθηκε ότι μεταξύ των Άγγλων ποδοσφαιριστών που έχουν παίξει στη Ρεάλ συγκαταλέγεται και ο Laurie Cunningham, πίσω στη δεκαετία του 1980. Πιθανότατα θα ήταν όλα προετοιμασμένα, αλλά όλα φαίνονταν φυσικά και φρέσκα, συμπεριλαμβανομένου του Bellingham που αστειεύτηκε με τον οικοδεσπότη όταν έδωσε μια λάθος απάντηση.

Ο Bellingham γνωστοποίησε ότι μιλούσε ήδη μερικά ισπανικά και παρακολουθούσε περαιτέρω μαθήματα Ισπανικών χρησιμοποιώντας μια εφαρμογή. Η αίσθηση ότι κάποιος εγκαθίσταται σχεδόν αμέσως σε μια νέα κουλτούρα και περιβάλλον ήταν διαφορετική από ορισμένους προηγούμενους Βρετανούς παίκτες στη Μαδρίτη, ειδικά τον Gareth Bale.

Bellingham

Bellingham: Ένας προορισμένος super star

«Ο Bellingham ήξερε με τι ασχολείται εδώ και λίγο καιρό», λέει ο Gareth Balch, διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής του Two Circles, ενός πρακτορείου αθλητικού μάρκετινγκ.

«Υπάρχουν ένα σωρό ποδοσφαιριστές που χάθηκαν στην πρώιμη εποχή του Διαδικτύου, δεν πήραν καλές συμβουλές, δεν αντιμετώπισαν καλά τον αντίκτυπο στη ζωή τους. Ο Bellingham είναι από μια νέα γενιά που έχει μεγαλώσει σ τον κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

«Είναι σταρ από τα 16 του. Έχει καλούς συμβούλους και περισσότερο επαγγελματισμό. Μπορεί να ευδοκιμήσει ως εικόνα και ως αστέρι και ταυτόχρονα να είναι ανθρώπινος. Αυτός είναι ένας απίστευτα πολύτιμος συνδυασμός».

Εκτός από τα απίστευτα νούμερά του στη Ρεάλ, ο Bellingham έχει αναλάβει επίσης την ευθύνη για να «φτιάχνει» το παιχνίδι της ομάδας, δουλεύοντας παράλληλα σκληρά αμυντικά και βοηθώντας τους συμπαίκτες του.

Ενώ απολαμβάνει ξεκάθαρα την προσοχή των οπαδών της νέας του ομάδας, μοιράστηκε τα εύσημα και τα φώτα της δημοσιότητας, όπως όταν κάλεσε τους οπαδούς να χειροκροτήσουν τον συμπαίκτη Federico Valverde για την ασίστ σε ένα γκολ εναντίον της Οσασούνα το περασμένο Σαββατοκύριακο.

Bellingham

Στη χρήση των social media, ο Bellingham εμφανίζεται με αυτοπεποίθηση, αλλά όχι αλαζονικός. Έχει δείξει μια έμφυτη κατανόηση του προσωπικού του branding και την ικανότητά του να συνδέεται με τους συμπαίκτες του, Vinicius Jr και Eduardo Camavinga, ή τον σούπερ σταρ του τένις της Ισπανίας Carlos Alcaraz.

«Δεν μπορούν να πάνε πολλοί παίκτες στη Μαδρίτη και να φαίνονται σαν να είναι εκεί για 10 χρόνια», λέει ο Martin. «Η Dortmund βοήθησε σε αυτό – πήρε μια σημαντική απόφαση να φύγει από την Αγγλία σε εκείνη την ηλικία (16) και να δοκιμάσει τον εαυτό του σε μια διαφορετική κουλτούρα. Στη Μαδρίτη βρήκε γρήγορα τον εαυτό του και έγινε πολύ αγαπητός στους οπαδούς, πολύ γρήγορα. Αυτό είναι αποτέλεσμα και της διαχείρισης του εαυτού του, αφού δεν βάζει μπροστά το “εγώ”».

H άνεση του Bellingham με τα social media φαίνεται και από τις φωτογραφίες που μοιράζεται, ιδιαίτερα εκείνες δίπλα στον αδερφό Jobe, τον 18χρονο που παίζει ως μεσοεπιθετικός στη Sunderland. Έδειξε τη σύνδεσή του με τις ρίζες του αυτό το καλοκαίρι με μια ανάρτηση όταν πέθανε ο σπουδαίος Trevor Francis της Μπέρμιγχαμ, συμπεριλαμβανομένης μιας φωτογραφίας του όταν ήταν παιδί με τον πρώην επιθετικό. Οι εμπορικές εμφανίσεις συνδέονται επίσης συχνά με την τοπική του κοινότητα και τους νεότερους θαυμαστές του.

«Ο Bellingham απευθύνεται σε κάθε ηλικιακή ομάδα – τα παιδιά τον αγαπούν, αλλά το ίδιο κάνουν και οι μεσήλικες μεσαίου και υψηλού εισοδήματος, αλλά και οι γυναίκες θαυμάστριες», λέει ο Martin. «Διαπερνά τα κοινά. Όλοι έχουν αρχίσει να σχετίζονται μαζί του και όσο περισσότερο δουλεύει, αυτό θα γίνεται ακόμα πιο ισχυρό».

«Όταν ο Federer αντιλήφθηκε το μεγαλείο του κατασκεύασε μια ανθρώπινη, αλλά εμπορική μηχανή γύρω από αυτό», λέει ο Balch. «Ο Bellingham είναι καθ’ οδόν για να το κάνει αυτό».

Μια διαφορά έχει να κάνει με την επιμονή της Ρεάλ να λαμβάνει το 50% των συμφωνιών για τα προσωπικά δικαιώματα εικόνας των παικτών της. Αυτό έχει προκαλέσει προβλήματα στο παρελθόν, μεταξύ άλλων και κατά τις ανανεώσεις συμβολαίων του Cristiano Ronaldo και κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων με την PSG και τον Mbappe.

«Είναι μια τάση που θα αυξάνεται καθώς οι άνθρωποι θα κατανοούν πώς δημιουργείται η αξία», λέει ο Balch. «Ο σύλλογος χρειάζεται ένα αστέρι και το αστέρι χρειάζεται ένα κλαμπ. Η Ρεάλ Μαδρίτης έχει καταλάβει αυτή την αξία και το διαπραγματεύτηκε αρκετά σκληρά με την πάροδο του χρόνου. Κάνουν πολλά για να βοηθήσουν στην ανύψωση της αξίας των παικτών τους μέσα από την ιστορία της επωνυμίας τους».

Ο αντίκτυπος της Ρεάλ στο προσωπικό branding του Bellingham μπορεί να φανεί από το σύνολο των ακολούθων του στο Instagram, οι οποίοι διπλασιάστηκαν από τότε που εντάχθηκε στους «Μερένχες» (είχε λιγότερους από 10 εκατομμύρια στις αρχές Ιουνίου και έχει φτάσει τους 18,7 εκατομμύρια ακολούθους την ώρα που γράφεται το άρθρο).

Αυτό είναι ακόμη λιγότερο, προς το παρόν τουλάχιστον, από τα 20 εκατομμύρια ακολούθων του Lucas Vazquez, ο οποίος έχει ωφεληθεί από το να είναι μέλος της ομάδας των Los Blancos για πάνω από μια δεκαετία.

Αν και ο Bellingham αγωνιζόταν στο Champions League με τη Ντόρτμουντ και έχει συμμετοχές με την εθνική ομάδα της Αγγλίας στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα και στο Παγκόσμιο Κύπελλο, η μετακόμιση στη Μαδρίτη είναι ένα ακόμη βήμα προς τα πάνω όσον αφορά την εμπορική του εμβέλεια.

Bellingham

«Η Μαδρίτη βρίσκεται σε ένα τελείως διαφορετικό εμπορικό επίπεδο, με πολλούς θαυμαστές σε πολλές χώρες», λέει ο Martin. «Τώρα θα έχει μια επιλογή από χορηγούς συνεργάτες. Πρέπει να φανεί έξυπνος με ποιους και γιατί θα συνεργαστεί. Τώρα θα πρέπει να κάνει κάτι περισσότερο από απλά μια καλή εμπορική συμφωνία, τώρα είναι κάτι περισσότερο από αυτό».

Η συμφωνία της Μαδρίτης με την Adidas υπογράφηκε το 2019, έχει διάρκεια έως τη σεζόν 2027-2028 και φέρεται να ανήλθε σε 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ, καθιστώντας τη, τη μεγαλύτερη στον κόσμο. Αντί για ένα μερίδιο από κάθε φανέλα που πωλείται, ο σύλλογος λαμβάνει ένα ποσοστό του κέρδους που δημιουργείται κάθε χρόνο μέσω της κοινής τους επιχείρησης με την Adidas.

Ανεξάρτητα από το πόσες φανέλες «Bellingham 5» πουληθούν, ακόμη και στα 150 ευρώ η καθεμία, ρεαλιστικά, δεν πρόκειται να κάνει απόσβεση των 103 εκατομμυρίων ευρώ. Ή ακόμη και να «ματσάρει» το συμβόλαιό του αξίας 20 εκατ. ευρώ ετησίως.

«Η ιδέα ότι οποιοσδήποτε παίκτης μπορεί να πουλήσει ένα εκατομμύριο φανέλες και να “πληρώσει” τη μεταγραφή του είναι απλώς ανοησία», λέει ο Martin. «Προφανώς ο στόχος είναι να πουληθούν όσο περισσότερες φανέλες της Ρεάλ Μαδρίτης γίνεται. Αυτός είναι ο λόγος που η Adidas πληρώνει τόσο μεγάλα νούμερα (για να είναι ο συνεργάτης στη φανέλα της Ρεάλ) και πρέπει να κερδίσει από αυτή την επένδυση».

Μια πηγή κοντά στα αποδυτήρια της Μαδρίτης συγκρίνει τις πολλές χιλιάδες φανέλες του Bellingham που «κυκλοφορούν» γύρω από το Μπερναμπέου τις τελευταίες εβδομάδες με τις αρχές της δεκαετίας του 2000, όταν οι οπαδοί έσπευσαν να αγοράσουν μια φανέλα με τα ονόματα και τους αριθμούς των Luis Figo, Zinedine Zidane, David Beckham.

Η επίδραση τότε ήταν ακόμη μεγαλύτερη, λέει η πηγή, αν και αυτό ήταν φυσιολογικό δεδομένου ότι ήταν ήδη καθιερωμένοι Galacticos, ενώ ο Bellingham μόλις έκλεισε τα 20. Η πιο πρόσφατη παρόμοια φρενίτιδα ήταν όταν ο χαρισματικός Ισπανός σταρ Isco, τότε 21 ετών, όταν και προσχώρησε το 2013.

Καθ’ όλη τη διάρκεια των δύο θητειών του Florentino Perez ως προέδρου, η Μαδρίτη στόχευσε Βρετανούς παίκτες στη μεταγραφική αγορά: από τον David Beckham στον Michael Owen, από τον Jonathan Woodgate στον Bale, αντικατοπτρίζοντας έτσι τη σημασία της συμπερίληψης αγγλόφωνων αγορών στην παγκόσμια εμπορική εμβέλεια του συλλόγου.

«Οι Galacticos ήταν ένας συνδυασμός εθνικοτήτων που τους επέτρεπε να συνδεθούν με το τοπικό κοινό σε όλο τον κόσμο», λέει ο Martin. «Μετά τον Beckham και τον Owen, δεν είχαν τόσο μεγάλη απήχηση. Ο Bale ήταν καταπληκτικός, αν και όχι τόσο καλός στο μάρκετινγκ εκτός γηπέδου. Μερικοί Άγγλοι παίκτες μπορούν να φτάσουν παραπάνω από όσο είναι η πραγματική τους σπουδαιότητά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά αυτό δεν έχει να κάνει πραγματικά με έναν Άγγλο ποδοσφαιριστή, αλλά με τον Bellingham».

Bellingham: Παρέα με τον Haaland και τον Mbappé

Η ιεραρχία του Μπερναμπέου υποστηρίζει πάντα ότι η επωνυμία του συλλόγου τους είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή οποιουδήποτε μεμονωμένου παίκτη – ακόμα και του Beckham ή του Ronaldo. Λένε ότι, τελικά, οι χορηγοί και οι οπαδοί προσελκύονται από την ομάδα που κερδίζει τα μεγαλύτερα τρόπαια περισσότερο, παρά από την προσωπικότητα ή τη συνεισφορά οποιουδήποτε παίκτη. Ωστόσο, εξακολουθεί να έχει τεράστια αξία ο σύλλογος να πουλά εκατοντάδες χιλιάδες φανέλες «Bellingham 5» στην Ισπανία και σε όλο τον κόσμο κάθε χρόνο.

«Η αξία δεν έγκειται μόνο στις πωλήσεις φανέλας, αλλά στον αριθμό των ανθρώπων που περπατούν με τον χορηγό της ομάδας στο μπροστινό μέρος της μπλούζας τους και τα μάτια που τον βλέπουν», λέει ο Balch.

«Τα δεδομένα δείχνουν ότι ο Jude Bellingham έχει μεταφέρει τη Μαδρίτη σε χώρες που είναι πραγματικά πολύτιμες για τον σύλλογο. Υπάρχουν αφρικανικές χώρες ιδιαίτερα όπου η La Liga δυσκολεύεται πραγματικά και η Premier League είναι πιο δυνατή».

Ο ίδιος ο Bellingham δεν κερδίζει τίποτα άμεσα, όταν ένας οπαδός της Ρεάλ αγοράζει μια από τις φανέλες του, αλλά οι εμπορικές δυνατότητες που έχει ήδη δείξει θα του δώσουν μια πολύ καλή διαπραγματευτική θέση όταν θα ξεκινήσουν οι συζητήσεις για την ανανέωση του συμβολαίου του.

Ο Bellingham πρέπει ακόμη να επιτύχει την εμπορική εμβέλεια των διαρκών παγκόσμιων σούπερ σταρ του ποδοσφαίρου, όπως οι Lionel Messi και Cristiano Ronaldo, ή οι συνταξιούχοι πρώην Galactikos της Μαδρίτης οι Beckham και Zidane..

Ωστόσο, η χρονική στιγμή της μετακόμισής του στο Μπερναμπέου και οι μεγαλύτερες ευκαιρίες που παρέχει η νέα του ομάδα εντός και εκτός γηπέδου, είναι τέλεια.

Τα στοιχεία των δύο τελευταίων μηνών, συμπεριλαμβανομένης της υπερπώλησης του συμπαίκτη του Vinicius Jr σε πωλήσεις φανέλας στη Μαδρίτη, δείχνουν ότι ο Άγγλος είναι ικανός να ταιριάξει με τον Βραζιλιάνο, τον Mbappe και τον Haaland στην κορυφαία κατηγορία των σούπερ σταρ του παγκόσμιου ποδοσφαίρου.

«Ο Bellingham είναι η νέα εποχή που έρχεται μετά τον Messi και τον Ronaldo, ένας από τους διαδόχους του θρόνου», λέει ο Martin. «Υπήρξε ένα τεράστιο χάσμα, υπάρχουν λίγοι πραγματικοί σούπερ σταρ 28 ή 29 ετών. Τώρα υπάρχει ο Bellingham, ο οποίος είναι 20. Παίζει σε μεγάλο club, χειρίζεται καλά τον εαυτό του και είναι πολύ συμπαθής. Αυτό είναι το μεγαλύτερο πράγμα – πρέπει να συνεχίσει όπως είναι και να μην γυρίσει το μυαλό του. Όπως σε κάθε καριέρα, θα υπάρξουν κάποια υψηλά και χαμηλά, αλλά η φήμη του θα χτιστεί αν συνεχίσει να αποδίδει».

Με πληροφορίες από το The Athletic.