Ο Ντικ Φόσμπερι, Ολυμπιονίκης το 1968 και ο άνθρωπος που έφερε επανάσταση στο άλμα εις ύψος με μια τεχνική (Παλμός Φόσμπερι) που έγινε σχολή και που σήμερα φέρει το όνομά του, πέθανε σε ηλικία 76 ετών.
Ο Αμερικανός πρωταθλητής απεβίωσε την Κυριακή (12/03), αλλά την είδηση του θανάτου του έκανε γνωστή, τη Δευτέρα (13/03) ο μάνατζέρ του, Ρέι Σούλτε, με μια ανάρτηση στο Instagram, όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
«Με βαριά καρδιά πρέπει να ανακοινώσω ότι ο μακροχρόνιος φίλος και πελάτης, Ντικ Φόσμπερι, πέθανε ειρηνικά στον ύπνο του νωρίς το πρωί της Κυριακής, ύστερα από μια σύντομη επανεμφάνιση λεμφώματος», έγραψε ο Ρέι Σούλτε στην ανάρτησή του.
Τι είναι ο Παλμός του Ντικ Φόσμπερι
Ο παλμός Φόσμπερι είναι διαδεδομένη τεχνική άλματος η οποία χρησιμοποιείται στο αγώνισμα του άλματος εις ύψος και έχει σήμερα καθιερωθεί σε παγκόσμια κλίμακα. Αναπτύχθηκε αρχικά το 1963από τον Αμερικανό πρωταθλητή του ύψους, τότε φοιτητή Ντικ Φόσμπερι, και τιμητικά φέρει το όνομά του. Τελειοποιήθηκε, στη συνέχεια, από τον ίδιο, με το χρυσό μετάλλιο που κατέκτησε στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1968 στην Πόλη του Μεξικού, με έναν πρωτοφανή αλλά και καινοτόμο τρόπο για την εποχή του. Σήμερα θεωρείται ως μια εξόχως καινοτομική τεχνική, και από άποψη φυσικής, που κυριαρχεί στο αγώνισμα του άλματος εις ύψος στον στίβο.
Η προσέγγιση στον παλμό Φόσμπερι του άλματος εις ύψος χαρακτηρίζεται από το ότι τουλάχιστον τα τελευταία τέσσερα ή πέντε βήματα γίνονται σε μια καμπύλη, επιτρέποντας στον αθλητή να γέρνει αργά μακριά από την μπάρα. Έτσι, το κέντρο βάρους να χαμηλώνει ακόμα και πριν από την κάμψη του γόνατος, δίνοντας μεγαλύτερη χρονική περίοδο για την ώθηση που απαιτείται την απογείωση.
Ακόμα, κατά την απογείωση, η ξαφνική κίνηση από την κλίση από τα μέσα προς τα έξω προκαλεί μια περιστροφή του σώματος βοηθώντας το άλμα.
Κατά την άνοδο προς τα επάνω, ο αθλητής μπορεί προοδευτικά να λυγίσει τους ώμους, την πλάτη και τα πόδια, κρατώντας όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος του σώματος κάτω από τη μπάρα. Είναι θεωρητικά εφικτό το κέντρο μάζας του σώματος να περάσει κάτω από την μπάρα.