Αν είστε τολμηροί και σας αρέσουν οι περιπέτειες, τότε το Railbiking in Greece είναι ιδανικό για εσάς.

Κοντά στα Μέγαρα, κάνοντας ποδήλατο στις εγκαταλελειμένες σιδηροδρομικές γραμμές με θέα τον Σαρωνικό και το υπέροχο φυσικό τοπίο που σας περβάλλει σίγουρα θα βιώσετε μία εμπειρία που δεν έχετε ξαναζήσει.

Railbiking in Greece: Το νέο χόμπι για τους τολμηρούς

Η εταιρεία εναλλακτικού τουρισμού Railbiking in Greece είναι η πρώτη στη χώρα που προσφέρει τη μοναδική εμπειρία οδήγησης ειδικά σχεδιασμένων σιδηροδρομικών καροτσιών με πεντάλ, στον παλιό μετρικό σιδηρόδρομο που συνέδεε την Αθήνα με την Πελοπόννησο, μέσα από μια περιοχή ασυναγώνιστης ομορφιάς και μεγάλης ιστορίας, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.

Πρόκειται για έναν ιδόμορφο συνδυασμό ποδηλασίας και τρένων που είναι η νέα μανία στα χόμπι σε όλο τον κόσμο.

Τα ωφέλη είναι πολλά! Συνδυάζει την άσκηση, την αναψυχή και τη μάθηση, ενώ η σιδηροδρομική ποδηλασία επίσης συμβάλλει περαιτέρω στη διατήρηση και αποκατάσταση εγκαταλελειμμένων ή ανενεργών σιδηροδρομικών δικτύων, που βρίσκονται σε περιοχές εξαιρετικής φυσικής ομορφιάς, οι οποίες συχνά διαθέτουν τοποθεσίες μεγάλης σημασίας, απρόσιτες για το αυτοκίνητο.

Railbike στην Κακιά Σκάλα

Για αιώνες η Κακιά Σκάλα, η βραχώδης και απόκρημνη παραλιακή περιοχή στο δυτικό τμήμα των Γερανείων Ορέων, ανάμεσα στον κάμπο των Μεγάρων και την Κινέτα, ήταν ένα σημείο σχετικά απρόσιτο για τους περισσότερους.

Δεν είναι τυχαίο ότι, σύμφωνα με τη μυθολογία, ο Κορίνθιος ληστής Σκίρων, που είχε γίνει ο φόβος και ο τρόμος των περαστικών μέχρι να τον κατατροπώσει ο Θησέας, είχε το λημέρι του σε αυτές τις χώρες.

Railbiking in Greece: Το νέο χόμπι για τους τολμηρούς

Στα τέλη του 19ου αιώνα, σε αυτό ακριβώς το σημείο κατασκευάστηκε με ιδιαίτερη δυσκολία μια μετρική σιδηροδρομική γραμμή που ένωνε την Αθήνα με την Πάτρα και ολόκληρη την Πελοπόννησο.

Η γραμμή ήταν σε λειτουργία μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1990, όταν κατασκευάστηκε η νέα υπερσύγχρονη γραμμή στα βόρεια της παλιάς. Ως αποτέλεσμα, το δίκτυο εγκαταλείφθηκε και σε πολλά σημεία λεηλατήθηκε.

Τα τελευταία χρόνια όμως η εταιρεία Railbiking in Greece, που αποτελείται από νέους που αγαπούν τα ποδήλατα και τα τρένα και γνωρίζουν πολύ καλά το παλιό μετρικό δίκτυο στην περιοχή της Κακιάς Σκάλας, προωθεί τον τουρισμό railbike για δραστηριότητες τουριστικού μάρκετινγκ και προώθησης. Τα κεντρικά γραφεία της Railbiking in Greece βρίσκονται στα Μέγαρα.

Η ομάδα της εταιρείας σας περιμένει στον παλιό σιδηροδρομικό σταθμό των Μεγάρων, ένα κτίριο ιδιαίτερης ιστορικής και αρχιτεκτονικής αξίας που χρονολογείται από το 1885, όταν τέθηκε σε λειτουργία η διαδρομή Σκαραμαγκά – Κόρινθος, γιατί από εκεί αρχίζει η… περιπέτεια.

Αργότερα, η διαδρομή αυτή επεκτάθηκε και στα δύο άκρα, προς Πειραιά και Πάτρα. Ο σταθμός, που χρησιμοποιείται πλέον για πολιτιστικούς σκοπούς, βρίσκεται σχεδόν στο κέντρο των Μεγάρων και είναι εύκολα προσβάσιμος μέσω της Ολυμπίας Οδού, ενός συστήματος αυτοκινητοδρόμων με διόδια.

Θα ενημερωθείτε πρώτα για τη διαδρομή και τι πρόκειται να δείτε, καθώς και για τη συμβολή του σιδηροδρόμου στη βιομηχανική ιστορία της περιοχής.

Railbiking in Greece: Το νέο χόμπι για τους τολμηρούς

Στη συνέχεια, θα καθίσετε αναπαυτικά στις θέσεις σας, μετά από μια σύντομη επίδειξη του τρόπου λειτουργίας του σιδηροδρομικού καροτσιού με πεντάλ, το οποίο σταθεροποιείται με τέσσερις τροχούς σε ράγες και επομένως δεν απαιτεί ισορροπία, όπως συμβαίνει με τα κλασικά ποδήλατα.

Είναι απολύτως ασφαλή, αλλά υπάρχει και μηχανισμός άμεσης απενεργοποίησης για παν ενδεχόμενο. Όσον αφορά την ταχύτητα, είναι ίδια με τα συμβατικά ποδήλατα.

Ξεκινάτε τη διαδρομή σας, υπό την επίβλεψη εκπροσώπου της εταιρείας, κάνοντας ποδήλατο νοτιοδυτικά και διασχίζοντας τη σιδηροδρομική γέφυρα, πάνω από τη νέα Ολυμπία Οδό, για να κινηθείτε στη συνέχεια σχεδόν κατά μήκος της παλιάς Εθνικής Οδού Αθηνών – Κορίνθου.

Η διαδρομή κατά μήκος της απόκρημνης παραλιακής περιοχής της Κακιάς Σκάλας είναι μαγευτική. Δεν είναι μόνο το απέραντο γαλάζιο του Αργοσαρωνικού με τη θέα να φτάνει έως τη Σαλαμίνα απέναντι, είναι και οι απότομοι βράχοι που ορθώνονται πάνω από τα κεφάλια σας, θαρρώντας πως από κάποια τρύπα τους θα βγει ξαφνικά ο μυθικός Σκίρωνας γνέφοντας.

Σύμφωνα με τη μυθολογία, ο Σκίρων κατοικούσε στην Κακιά Σκάλα. Κουβαλώντας ένα τσεκούρι, έβαζε τους περαστικούς να του πλύνουν τα πόδια. Μόλις έσκυβαν, τους κλωτσούσε και έπεφταν από τα βράχια.

Στην ακτή κάτω, υπήρχε μια τεράστια θαλάσσια χελώνα που περίμενε να καταβροχθίσει τα θύματα του Σκύρωνα. Ήταν τέτοια η φήμη του που οι Αρχαίοι Έλληνες αποκαλούσαν την περιοχή «Σκυρωνίδες Πέτρες» από το όνομά του. Ο Θησέας κατάφερε να ρίξει τον Σκίρωνα πάνω από τον γκρεμό και να απαλλάξει όλους τους ταξιδιώτες από την παρουσία του.

Εκτός από την επιβλητική θέα, υπάρχουν πολλά αξιοθέατα στην πορεία που θα σας εντυπωσιάσουν. οι μισογκρεμισμένοι σταθμοί και τα «φυλάκια» του πρώην ΣΠΑΠ (Σιδηρόδρομοι Πειραιώς – Αθήνας – Πελοποννήσου), το εγκαταλελειμμένο ασβεστοποιείο –με τον εντυπωσιακό ασβεστοκάμινο- στη Στίκα, τα ιχθυοτροφεία, καθώς και τα πολλά πέτρινα «κουφάρια» του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Οι γερμανικές δυνάμεις κατοχής έχτισαν αυτά τα πέτρινα οχυρά για να προστατεύσουν τη σιδηροδρομική γραμμή και να ελέγξουν το στενό στρατηγικό πέρασμα μεταξύ Πελοποννήσου και Αττικής.

Κάποια στιγμή η διαδρομή ακολουθεί τον νέο υπερσύγχρονο σιδηρόδρομο. Πιθανότατα θα δείτε τον προαστιακό σιδηρόδρομο να περνάει και ίσως ακόμη και να σφυρίξετε «γεια». Ψηλότερα ο νέος αυτοκινητόδρομος της Ολυμπίας Οδού, με τις μεγάλες σήραγγες και τον έντονο φωτισμό τη νύχτα. Κυριολεκτικά στο σημείο αυτό το παλιό οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο «συναντιέται» με το σύγχρονο. Χθες, σήμερα και αύριο.

Το μήκος της διαδρομής είναι 7,5 km, 15 km συνολικά συμπεριλαμβανομένης της επιστροφής στα Μέγαρα, και είναι πραγματικά εύκολη. Θα υπάρχουν στάσεις κατά μήκος της διαδρομής, κατά τις οποίες το πλήρωμα της Railbike in Greece θα απαντήσει σε όποια απορία έχετε.

Οι στάσεις γίνονται σε επιλεγμένα σημεία με παγκάκια και εκπληκτική θέα. Η ξενάγηση διαρκεί από 2 έως 2 και μισή ώρες και οι τιμές ξεκινούν από 20 ευρώ, ενώ υπάρχουν ειδικές προσφορές για οικογένειες με παιδιά.

Railbiking in Greece: Το νέο χόμπι για τους τολμηρούς

Το όραμα της Railbike in Greece

Ο τουρισμός σιδηροδρομικής ποδηλασίας αναπτύσσεται εδώ και δεκαετίες στο εξωτερικό, όπου ολόκληρα αχρησιμοποίητα σιδηροδρομικά δίκτυα έχουν μετατραπεί σε «πάρκα» σιδηροδρομικής ποδηλασίας, με ενοικιάσεις ποδηλάτων και περιηγήσεις σε γραφικές τοποθεσίες.

Μεταξύ των χωρών όπου αναπτύσσεται αυτή η μορφή τουρισμού είναι η Γερμανία, το Βέλγιο, η Νέα Ζηλανδία, τα νησιά Φίτζι και ορισμένες πολιτείες των ΗΠΑ.

Η Railbike in Greece ήταν η πρώτη εταιρεία που εισήγαγε αυτού του είδους τη δραστηριότητα στη χώρα και κατασκεύασε οχήματα σύμφωνα με τις ελληνικές συνθήκες, τα οποία μπορούν να κινούνται γρήγορα και με ασφάλεια στο παλιό μετρικό δίκτυο της ΣΠΑΠ.

Πρόκειται για σιδηροδρομικά καρότσια χαμηλών θέσεων με πεντάλ, τα οποία είναι ελαφριά, εύκολα στη μεταφορά και συναρμολογούνται εύκολα.

Όλα ξεκίνησαν με την αγάπη μιας νεαρής νοσοκόμας, του Αρτέμιου Φιλάτοφ, για τα ποδήλατα και τον σιδηρόδρομο –ως μέρος της βιομηχανικής ιστορίας της χώρας.

Ξεκινώντας από το μηδέν, χωρίς καμία τεχνογνωσία, κατάφερε να κατασκευάσει σιδηροδρομικά καρότσια «made in Greece» με πετάλια.

Όσο απίστευτο κι αν ακούγεται, δεδομένης της αιώνιας ελληνικής γραφειοκρατίας, ο ΟΣΕ ενδιαφέρθηκε για το έργο Railbike in Greece, δίνοντας λύσεις που συνέβαλαν καθοριστικά στην προώθηση της δραστηριότητας μισθώνοντας στην εταιρεία μέρος του δικτύου στην περιοχή της Κακιάς. Σκάλα.

Στόχος της Railbike in Greece είναι να μετατρέψει τα 8 χιλιόμετρα του μισθωμένου δικτύου σε πάρκο σιδηροδρομικής ποδηλασίας, το οποίο θα συνδυάζει τη φυσική δραστηριότητα, την αναψυχή και τη μάθηση με τη διατήρηση του παλιού μετρικού σιδηροδρόμου, αναδεικνύοντάς τον ως μέρος της πρόσφατης βιομηχανίας της χώρας. ιστορία.

Ανενεργά σιδηροδρομικά δίκτυα υπάρχουν στην Πελοπόννησο, τη Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία, κυρίως λόγω της οικονομικής κρίσης, αλλά και στην Αττική, όπως η παλιά μετρική γραμμή που έχει εγκαταλειφθεί λόγω της νέας χάραξης γραμμής.

Αυτά τα δίκτυα θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για δραστηριότητες σιδηροδρομικής ποδηλασίας, αποτρέποντας τη λεηλασία τους από «κυνηγούς μετάλλων» που τα λεηλατούν προκαλώντας σοβαρές ζημιές.

Και για όσους νιώθουν έτοιμοι να κάνουν Railbiking να σημειώσουμε ότι το κόστος για ένα ποδήλατο ενήλικα που να αξίζει τα λεφτά του είναι τουλάχιστον 300 ευρώ, ενώ υπάρχουν και μοντέλα πιο οικονομικά.

Ακολουθήστε τις σελίδες της εταιρείας στο Facebook και στο Instagram για να ενημερώνεστε για το πρόγραμμα και τις δραστηριότητές της.

Πληροφορίες: