Είναι, κατά γενική ομολογία, ο άνθρωπος που μετέφερε την ζωή και τα πάθη του Ιησού Χριστού πιο πιστά στη μεγάλη οθόνη. Ο λόγος φυσικά για τον Ρόμπερτ Πάουελ, πρωταγωνιστή της μίνι σειράς «Ο Ιησούς από τη Ναζαρέτ» («Jesus of Nazareth») του Φράνκο Τζεφιρέλι, η οποία προβάλλεται κάθε χρόνο και στη χώρα μας (και φέτος, για… πολλοστή φορά, από τον ΑΝΤ1).
Αλήθεια, τι ομάδα ήταν ο Ιησούς, το εύλογο ερώτημα. Και μην αρχίσετε τα περί βλάσφημου κλπ., σοβαρομιλάμε. Ρεαλιστικά, θα μπορούσε να ήταν κάτι μεταξύ Μπεϊτάρ Ιερουσαλήμ και Μακάμπι Τελ Αβίβ. Πάτριες επιλογές, δηλαδή. Όμως, όχι. Ο διασημότερος… Χριστός του Hollywood υποστηρίζει τη… διασημότερη ομάδα. Ο Πάουελ είναι φανατικός οπαδός της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ.
Λογικό μιας και γεννήθηκε στο γειτονικό Σάλφορντ.
Ο άνθρωπος που ενσάρκωσε… θεϊκά τον Ιησού είναι φαν των «κόκκινων διαβόλων». Στα 79 του πλέον, και αφού η καριέρα του μετά την υπερπαραγωγή του Τζεφιρέλι το 1977 δεν οδηγήθηκε πουθενά, ηρεμεί συχνά παρακολουθώντας από την εξέδρα των VIPs του «Ολντ Τράφορντ» την αγαπημένη του ομάδα. Και, κυρίως, μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας.
«Ο κόσμος παραμέριζε για να περάσω»
Δεν υπάρχει αμφιβολία όπου ερμήνευσε μοναδικά τον ρόλο του. Όπως δεν υπάρχει αμφιβολία ότι εκατομμύρια χριστιανοί σε όλον τον κόσμο παρακολουθούν τα Πάθη του Θεανθρώπου μέσα από αυτή τη μίνι σειρά κάθε χρόνο. «Όταν τελείωσαν τα γυρίσματα και η μίνι σειρά γνώρισε τεράστια επιτυχία σε πολλές χώρες, τα πράγματα ήταν λίγο αλλόκοτα για μένα. Ιδιαίτερα όταν έκανα ένα ταξίδι στην Ιταλία, λίγο μετά τη μετάδοση της σειράς, η κατάσταση ήταν σχεδόν εκτός ελέγχου. Όπου πήγαινα, έβλεπα τον κόσμο να με αντιμετωπίζει με δέος. Στα εστιατόρια, στα μαγαζιά, στα μπαρ, όλοι αντιδρούσαν λες και είχαν μπροστά τους τον ίδιο τον Χριστό. Ο κόσμος παραμέριζε για να περάσω και οι ηλικιωμένες κυρίες μου φιλούσαν τα χέρια κι έκαναν το σταυρό τους..» έλεγε, χρόνια αργότερα.
Εξ ου και, αν και τα χρόνια πέρασαν, αποφεύγει τις κάμερες.
Ο «Ιησούς» και το… τσιγάρο
Κατά τη διάρκεια των διακοπών γυρισμάτων ο Πάουελ περνούσε τον χρόνο του με… κουβέρτα, τσιγάρο και κονιάκ, πάνω στο σταυρό, όπως βλέπουμε σε φωτογραφίες από τα παρασκήνια της υπερπαραγωγής του Τζεφιρέλι. Η τηλεοπτική παραγωγή του 1977 χρειάστηκε τέσσερα χρόνια για να ολοκληρωθεί και τα γυρίσματά της έγιναν σε αυθεντικούς χώρους, στο Μαρόκο και την Τυνησία, με την γεωπολιτική κατάσταση, αλλά και τις καιρικές συνθήκες, να ταλαιπωρούν το καστ και το συνεργείο.
Μάλιστα, η σκηνή της Σταύρωσης, που γυρίστηκε μέσα στο καταχείμωνο, αποδείχθηκε… Γολγοθάς: το σκηνικό κατέρρευσε από τον δυνατό αέρα και χρειάστηκαν περισσότερες από τέσσερις ώρες για να ξαναστηθεί, για να πετύχει τον φωτισμό που ήθελε ο Τζεφιρέλι έπρεπε να κάνει λήψεις μόνο μετά τη δύση του ήλιου, ενώ βασικό πρόβλημα ήταν να κρατηθεί ο Πάουελ πάνω στο σταυρό. Στα κοντινά πλάνα, ο πρωταγωνιστής ήταν δεμένος με σχοινιά στη μέση, ενώ στα μακρινά, τον έδεναν και στα χέρια.
«Έκανε απόλυτη παγωνιά! Και, αντί να με κατεβάζουν από το σταυρό μεταξύ των γυρισμάτων, με άφηναν εκεί πάνω, δίνοντάς μου μια ρόμπα και ένα ζευγάρι παντόφλες. Θυμάμαι ότι ερχόταν που και που η σύζυγος μου και μου έδινε μια τζούρα τσιγάρο. Επίσης, θυμάμαι κάποιον από την παραγωγή να μου ανεβάζει και ένα σφηνάκι μπράντι», εξομολογήθηκε μετά από χρόνια ο ηθοποιός.
Φανταστείτε πόσα μπράντι θα χρειάστηκε βλέποντας την αγαπημένη του Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ να χάνει με 7-0 φέτος στο Λίβερπουλ…
Photo credits: Twitter