Από χθες το βράδυ γίνεται μια προσπάθεια από ιστοσελίδες και social media να αναδειχθεί ένας ορυμαγδός σχολίων, επικριτικών, εις βάρος του Ηλία Ψινάκη, γιατί άπλωσε τα χέρια του και κοίταξε το στήθος της Κατερίνας Λιόλιου, ενώ στη συνέχεια προσπάθησε να της το κατεβάσει στα πλαίσια της τηλεοπτικής πλάκας. Ναι, υπήρξε μια κάποια κριτική. Όχι κανένας ορυμαγδός. Οι περισσότεροι δεν μπήκαν καν στον κόπο να το σχολιάσουν, κι ας είναι λαλίστατοι σε άλλες περιπτώσεις. «Έτσι είναι ο Ηλίας Ψινάκης, τώρα θα τον μάθουμε;», είπαν κάποιοι.
Ας ξεκινήσουμε από τα σχετικά αυτονόητα. Το ότι κάποιος έχει έναν συγκεκριμένο χαρακτήρα, δε σημαίνει πως θα γίνεται αποδεκτός σε κάθε εποχή. Όπως αλλάζουν οι εποχές, έτσι πρέπει και οι άνθρωποι να αφουγκράζονται, όποια κι αν είναι η ηλικία τους, και να προσαρμόζονται σε αυτό που συμβαίνει. Όχι να φιμώνονται ή να καταπιέζονται, απλώς να αντιλαμβάνονται που ξεπερνούν τα όρια και που όχι.
Πάμε και σε κάτι όχι και τόσο αυτονόητο. Δεν είναι όλα όσα συμβαίνουν δημόσια ευκαιρία να ασχοληθούμε μαζί τους. Δεν είναι όλα για να αναχθούν σε πρότυπα κι ότι περνάνε μηνύματα. Αν κάποιος θέλει να εκλάβει ένα μήνυμα με κάποιον τρόπο, θα το κάνει no matter what. Είτε εσύ συμπεριφερθείς με πολλή προσοχή είτε πράξεις ασυναίσθητα.
Αυτό δεν έχει γίνει και τόσο κατανοητό γι΄αυτό και όλοι όσοι σχολίασαν το συμβάν στο X-Factor, επιχείρησαν να ερμηνεύσουν το πώς ένιωσε η Κατερίνα Λιόλιου, χωρίς καν να της δώσουν τον χώρο της ίδιας να πει αν ήταν άβολο και όλα τα σχετικά.
Ναι, ο Ηλίας Ψινάκης είναι μια πολύ ιδιαίτερη περίπτωση ανθρώπου και προέρχεται από μια παντελώς άλλη εποχή. Άλλωστε, κι ο ίδιος το λέει στον τίτλο της εκπομπής του στο Youtube. Στο Γηροκομείο. Μια εκπομπή που κάνει κάτι αναπάντεχο και πρωτοφανές για τα ελληνικά δεδομένα στο Youtube. Είτε με πληρωμένη προώθηση είτε όχι, μιλάμε για βίντεο που υπερβαίνουν τη μιάμιση ώρα και παρόλα αυτά έχουν από 700.000 μέχρι 1.7 εκατομμύρια προβολές. Κανένας youtuber δεν το καταφέρνει αυτό σε 5 μήνες και δη με όλα εκείνα τα στοιχεία που συνοδεύουν τον Ηλία Ψινάκη (Μάτι κλπ). Ίσως μόνο οι Δημόσιες Κατακραυγές του Κοψιάλη.
Στο MEGA και στην παραγωγή του X-Factor, αφού είδαν πως μετά τις οντισιόν τα νούμερα δεν είναι τα επιθυμητά, αποφάσισαν πως ο Ηλίας Ψινάκης είναι ένα πρόσωπο που θα τους δώσει την ώθηση. Μπορεί να βγουν λάθος, μπορεί και όχι. Νομίζω όμως πως δεν πρέπει να κάνουμε την τρίχα τριχιά. Πρέπει να κρίνουμε αυτή την επιλογή τηλεοπτικά και όχι με ηθικολογία.
Για τον λόγο πως η τηλεόραση αυτή ήταν και πάντα θα είναι. Κι όσο εμείς επιχειρούμε να της δίνουμε χαρακτήρα προτύπου, τόσο ενισχύουμε αυτό ακριβώς. Πετυχαίνουμε δηλαδή το αντίθετο αποτέλεσμα απ΄αυτό που θέλουμε. Δηλαδή τι θα συνέβαινε αν στο χθεσινό σκηνικό, η μόνη αντίδραση ήταν «οκ, κανουν πάλι χαζομάρες στην τηλεόραση…ας αλλάξω κανάλι ή ας την κλείσω να δω Stranger Things».
Έχουν περάσει τόσες ώρες και η ίδια η Λιόλιου δεν μπήκε καν στη διαδικασία να το σχολιάσει. Λέμε ως θεατές ότι παλεύουμε πια για να έχουν όλοι τον χώρο να αντιδράσουν, να υπερασπιστούν τον εαυτό τους και σπεύδουμε να το παίξουμε αστυνομία ηθικής πριν καν επιτρέψουμε στον άλλον να μιλήσει.
Είναι αυτό ακριβώς που είπε ο Ricky Gervais στο special του στο Netflix. Θεωρούμε a priori πώς θα νιώσει κάποιος με έναν συγκεκριμένο τρόπο, καθοδηγούμε το πώς πρέπει να νιώσει και δεν του έχουμε καν αφήσει τον χώρο να εκφράσει αν κάτι τον προσέβαλε ή αν το βρήκε αστείο, άβολο κλπ.
Η τόση μανία και εμμονή με την σοβαρότητα μας κάνει να το αμελούμε αυτό. Ναι, προφανώς δεν λέω να πάνε όλη στην τηλεόραση και να κοιτάνε τα βυζιά της κάθε κοπέλας. Αλλά ας αφήσουμε την κάθε κοπέλα να θέσει τα όρια της και μετά ας μιλήσουμε κι εμείς.
Διαβάστε ακόμη στο intronews.gr:
Οι 7 βασισμένες σε βιβλία ελληνικές σειρές που θα δούμε την επόμενη τηλεοπτική σεζόν
Τι σύμβαινει πίσω από τα χαμόγελα και τις «λυκοφιλίες» του GNTM; Αιχμές από τον Δημήτρη Σκουλό
Survivor: Η κίνηση της Βρισηίδας προς τον Ταλάντσεβ που απέφυγαν όλοι να σχολιάσουν ανοιχτά