Από τις 13 Σεπτεμβρίου οι ανεμβολίαστοι θα δουν εαυτούς να αποκλείονται από τους εσωτερικούς χώρους, ενώ οι εμβολιασμένοι και οι νοσήσαντες από κορωνοϊό, θα μπορούν να μπαίνουν παντού. Επιπλέον, ο υποχρεωτικός εμβολιασμός σε συγκεκριμένες επαγγελματικές κατηγορίες, κυρίως του δημοσίου τομέα, δημιουργούν δημόσιο και ιδιωτικό προσωπικό δύο ταχυτήτων, ενώ δίνουν το ελεύθερο στους εργοδότες να γνωρίζουν ποιοι υπάλληλοι τους έχουν εμβολιαστεί.

Όλα καλά και όλα σωστά. Έτσι πρέπει. Οι εμβολιασμένοι και οι ανεμβολίαστοι να έρθουν ενώπιον των πράξεων τους και να δεχτούν τις συνέπειες. Θετικές για τους μεν, αρνητικές και αναγκαίες για τους δε. Κοινωνική ευθύνη λέγεται αυτό. Και αυτό, για την ακρίβεια. Δε θες να εμβολιαστείς; Τότε θα φροντίσει το κράτος να συναναστρέφεσαι λιγότερο τους εμβολιασμένους, οι οποίοι συνέβαλλαν με την προθυμία τους στο να χτιστεί ένα ανοσολογικό τείχος.

Καλά ως εδώ. Μόνο που στα όσα ανακοίνωσε η κυβέρνηση διά στόματος υπουργού Υγείας, του κ. Κικίλια, υπάρχει μια έλλειψη που δε γνωρίζουμε αν είναι απλώς παράβλεψη ή δεν υπάρχει όντως πρόβλεψη και πρόκειται για περίπτωση διάκρισης.

Η εκκλησία είναι ένα μέρος όπου υπάρχει συνωστισμός, είναι μια επιχείρηση από τη στιγμή που υπάρχουν οικονομικές δοσοληψίες, η οποία ως θεσμός δεν είναι υπό την εποπτεία του κράτους απόλυτα, αλλά υπόκειται στα αρμόδια δικά της όργανα. Μόνο που και η εκκλησία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την κοινωνία και οφείλει κι αυτή να αναλάβει την κοινωνική της ευθύνη.

https://www.intronews.gr/3810-2-ta-gia-anemvoliastous-ypochreotikos-o-emvoliasmos

Γιατί δεν είναι δυνατόν να δεχτούμε ότι δε θα βρίσκονται εμβολιασμένοι με ανεμβολίαστους σε ένα μπαρ, αλλά την ίδια στιγμή θα τους συναντούν στην εκκλησία και ίσως να μεταλάβουν από το ίδιο κουτάλι… Δε μπορεί να υπάρχει το ένα και το άλλο ταυτόχρονα.

Αν η κυβέρνηση δεν έχει δικαιοδοσία να καθαιρέσει ή να παύσει παπάδες που δεν έχουν εμβολιαστεί, έχει σίγουρα τη δικαιοδοσία να απαγορεύσει σε πιστούς που δεν έχουν εμβολιαστεί να μπουν σε κλειστό χώρο και να βρεθούν δίπλα δίπλα με εμβολιασμένους.

Κάτι που βέβαια θα ήταν επίσης παράλογο, γιατί θα είχε το σωστό επιχείρημα ο ανεμβολίαστος πιστός ότι επιτρέπεται στον ανεμβολίαστο παπά να είναι μέσα στην εκκλησία και απαγορεύεται στον ίδιο.

Επομένως, πρέπει να υπάρξει μια συνεννόηση με την αρμόδια εκκλησιαστική αρχή, σε μορφή απαίτησης από το κράτος, ώστε μέσα στις εκκλησίες να μην υπάρχουν ανεμβολίαστοι, είτε κληρικοί, είτε ψάλτες, είτε πιστοί, είτε οποιαδήποτε άλλη ιδιότητα σχετίζεται με την εκκλησία.

Ας ελπίσουμε πως η μη αναφορά στους χώρους λατρείας εν γένει, δεν ήταν αποτέλεσμα διάκρισης, αλλά προϊόν μιας διακριτικότητας της κυβέρνησης, με την προοπτική ότι βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις με την Εκκλησία για να διευθετηθεί αυτό το ζήτημα. Ειδάλλως, τα μέτρα που ανακοινώθηκαν δε θα έχουν καμία αξία, δεδομένου ότι οι εκκλησίες έχουν το χειμώνα περισσότερο κόσμο στα ηπειρωτικά της χώρας, όπου οι επιστήμονες λένε ότι μεταφέρουν τον ιό όσοι ήταν σε διακοπές, άρα από Σεπτέμβριο κιόλας το φορτίο θα είναι αυξημένο και η εκκλησία είναι ένας τόπος που διευκολύνει την υπερμετάδοση.

* Φωτογραφία: Unsplash/John Towner