Ένα άκρως διαφωτιστικό επεισόδιο ήταν το χθεσινό του GNTM 4, κυρίως για όσους δεν έχουν αποδεχτεί ακόμα ότι μιλάμε για τηλεοπτικά προϊόντα και εξυπακούεται πως υπάρχει ένας προγραμματισμός κι ένα σενάριο. Όπως υπάρχουν και φιλοδοξίες από τους συμμετέχοντες, οι οποίες δεν αφορούν το αντικείμενο του ριάλιτι. Κι αυτό το ομολόγησε ξεκάθαρα ο Αντρέας, ο φιναλίστ της περσινής σεζόν.
Κατά τη διάρκεια της οντισιόν που περνούσε μια κοπέλα ονόματι Κατερίνα, ο Αντρέας θέλησε να την κατευθύνει στο να ασχοληθεί με το μόντελινγκ στο Instagram κι όχι με την πασαρέλα, το οποίο είναι και ο αντικειμενικός στόχος του GNTM, σύμφωνα με την «διακήρυξή» του.
Στα λεγόμενα του Αντρέα συμφώνησαν και οι κριτές, με τον Σκουλό να είναι πιο ένθερμος κι ίσως δεν υπάρχει πιο ξεκάθαρη δήλωση και για τους σκοπούς των παικτών που στις προηγούμενες σεζόν έφτασαν κοντά στον τελικό ή κέρδισαν, αλλά και των επόμενων από δω και πέρα. Κι αυτό δεν είναι μόνο ζήτημα του GNTM.
Το ίδιο ισχύει για κάθε τάλεντ σόου και ριάλιτι, με το Big Brother να είναι η κορωνίδα, αφού δεν υπάρχει κανένα απολύτως κόνσεπτ. Το μόνο κόνσεπτ είναι το «ελάτε να κλειστείτε, να δείξουμε τα πάντα και να πάρετε 10-15 χιλιάρικα ακόλουθους στο Instagram στη χειρότερη».
Το GNTM είναι παιχνίδι, όχι διαγωνισμός
Η αρχή που έκανε το Survivor του 2017, δημιούργησε μια ολόκληρη κουλτούρα σε γενιές από τα 35 και κάτω, αλλά κυρίως από τα 25 και κάτω, που σε συνδυασμό με την κυριαρχία του Instagram και της τραπ, έχουν συνθέσει μια ολόκληρη φιλοσοφία. Αν κάποιος έχει την ευκαιρία να πάρει 50.000 ακόλουθους και να κάνει giveaways, θα το κάνει. Και θα το κάνει γιατί στο μυαλό του είναι το πιο εύκολο χρήμα.
Αυτή την κουλτούρα καλλιεργούν πια τα ριάλιτι στην τηλεόραση, το εύκολο χρήμα με αντάλλαγμα ακόμα και την ίδια την αξιοπρέπεια των ανθρώπων. Όταν για παράδειγμα βγαίνουν τα παιδιά του Survivor και λένε ότι η παραγωγή τους έβαλε να κάνουν γυμνοί μπάνιο ή να κοροϊδέψουν τον Τριαντάφυλλο, κάτι που τους εξέθεσε ως προσωπικότητες, πώς αλλιώς να περιγραφεί αυτή η δοσοληψία..;
Βλέπει ο καθένας άλλωστε πως διαχειρίζονται οι άσημοι παίκτες των ριάλιτι την μετέπειτα πορεία τους και πώς δημιουργούν trusts, συνέργειες για να αποκομίσουν το μεγαλύτερο οικονομικό όφελος και να διατηρήσουν το όνομα τους ψηλά στη λίστα των διαφημιστικών.
Κι έρχεται μετά απ΄όλο αυτό η Ζενεβιέβ να ενοχληθεί που κάποιος αποκάλεσε το GNTM παιχνίδι και όχι διαγωνισμό. Διαγωνιστικό κομμάτι μπορεί να έχει, αλλά σίγουρα δεν είναι αυτό που υπερισχύει. Η έννοια «παιχνίδι», με την ουσία που έχει πάρει η λέξη όταν αφορά τηλεοπτικά προϊόντα, είναι ξεκάθαρα αυτό με το οποίο χαρακτηρίζεται το κάθε GNTM. Και σίγουρα οι κριτές δεν έχουν καμία μα καμία ψευδαίσθηση ότι πρόκειται για παιχνίδι. Ακόμα κι αν υποδύονται τους ενοχλημένους.
Είναι παιχνίδι και όπως όλα τα παιχνίδια, έχει την κλεψιά, έχει το στήσιμο, έχει την στρατηγική, έχει την προσπάθεια να εμποδίσεις την πρόοδο του αντιπάλου σου περισσότερο από το να προοδεύσεις εσύ. Πάνω σε αυτούς τους όρους φτιάχνεται κάθε ριάλιτι στην ελληνική τηλεόραση και ίσως ακόμα να μην έχουμε δει την πλήρη επίδραση τους, αφού σε γενιές από 20 και κάτω, τώρα διαμορφώνεται μια ιδεολογία η οποία μπορεί μελλοντικά να οδηγήσει σε επαγγελματική αδράνεια ή σε απόρριψη της εκπαίδευσης.