Η Κύπρος έμεινε εκτός Eurovision 2022 και κύμα αντιδράσεων προκλήθηκε στα social media. Πολλοί ήταν αυτοί που υποστήριξαν ότι ήταν άδικο που έμεινε εκτός τελικού, λέγοντας ότι η Ανδρομάχη διαγωνίστηκε σε έναν πιο δύσκολο ημιτελικό, με πολλά καλά τραγούδια και και και… Βέβαια, κι άλλες χώρες από τον Α ημιτελικό τα έριξαν στην διοργάνωση και στα λεγόμενα φαβορί που είχαν να αντιμετωπίσουν.

Άρα το επιχείρημα ότι η Κύπρος βρέθηκε με δύσκολους αντιπάλους ακυρώνεται. Άσε που μειώνεται η προσπάθεια και η αξία των υπόλοιπων χωρών με αυτόν τον τρόπο. Καλύτερα θα ήταν ο καθένας να κοιτάει την «καμπούρα» του, γιατί τίποτε δεν μένει ποτέ εκτός τυχαία.

Τι έφταιγε, λοιπόν, που δεν «πήγε» το τραγούδι «Ela», στην Eurovision, παρότι θα μπορούσε να γίνει επιτυχία στην Ελλάδα και να ακούγεται παντού το καλοκαίρι; Σίγουρα, είναι ένα τραγούδι με ρυθμό που σου μένει και μπορεί να ξεχωρίσει ανάμεσα σε εκατοντάδες μπαλάντες και ροκ κομμάτια (φέτος). Ωστόσο, η επιλογή είναι παρωχημένη και ξεπερασμένη, καθώς θυμίζει τραγούδια που ακούγονταν στην Eurovision πριν από δεκαετίες. Την λεγόμενη χρυσή εποχή της Eurovision για εμάς.

Ήταν ένα throwback στο παρελθόν, μια μείξη Έλενας Παπαρίζου, Καλομοίρας και λίγο Ελευθερία Ελευθερίου. Η ιστορία έχει δείξει ότι αυτά τα τραγούδια δεν έχουν πια την ίδια απήχηση στην Ευρώπη – με εξαίρεση πάντα την Ελένη Φουρέιρα που κέρδισε το κοινό με την εκρηκτική της παρουσία-. Η παρουσία της Ανδρομάχης δεν είχε την ίδια δυναμική, και δεν απογειώθηκε όπως η Φουρέιρα, η οποία ήταν η απόλυτη dominant. Τους είχε «εξαφανίσει» όλους, διαψεύδοντας τα στοιχήματα που την έδιναν χαμηλά.

Από την άλλη, κάποιες κινήσεις της Ανδρομάχης φάνηκαν ρομποτικές, μηχανικές, σαν να σκεφτόταν συνεχώς τι πρέπει να κάνει. Έλειπε αυτό το κάτι, η τσαχπινία, ο αυθορμητισμός και η χάρη, προφανώς λόγω στρες.

Η τόσο στατική σκηνική παρουσία της Ανδρομάχης, το άγχος και ενδεχομένως μερικά προβλήματα με τον ήχο που έπρεπε να αντιμετωπίσει ήταν η πραγματική αιτία που την άφησε εκτός διαγωνισμού. Δεν φταίνε ούτε οι υπόλοιπες χώρες που βρέθηκαν απέναντί της, ούτε το ότι δεν βρισκόταν η Ελλάδα στον Β Ημιτελικό για να την ψηφίσει (μόνο χώρες από τον ίδιο ημιτελικό μπορούν να αλληλοψηφιστούν).

Στην Eurovision έχει αποδειχθεί ότι τις ψήφους της κριτικής επιτροπής τραβούν κυρίως μπαλάντες και ποιοτικά τραγούδια, που απαιτούν από τους καλλιτέχνες να έχουν εξασκήσει τις φωνητικές του χορδές ιδιαίτερα. Δεν είναι πάντα οι νικητές, αφού και πέρυσι γίναμε μάρτυρες της δυναμικής του κοινού, που ανέδειξε νικητές τους Maneskin έναντι του Σουηδού και της Γαλλίας – οι αγαπημένοι των κριτών-.

Η Αμάντα Γεωργιάδη βγήκε δεύτερη στον Β’ ημιτελικό από τις ψήφους της κριτικής επιτροπής, οπότε καταλαβαίνουμε ότι σαν Ελλάδα, βρισκόμαστε φέτος στους ευνοημένους. Τι έπρεπε να κάνει, λοιπόν, η Κύπρος για να κερδίσει; Ίσως να είχε πατήσει καλύτερα πάνω στις νότες και βέβαια να είχε μια πιο ενεργητική παρουσία επί σκηνής για να κερδίσει και το κοινό.

Το ότι δεν πήγε καλά δεν σημαίνει ότι η Ανδρομάχη δεν αξίζει σαν καλλιτέχνης

Ο Ανδρέας Μικρούτσικος με την πολυετή εμπειρία του παρατήρησε και είπε αυτό που σκεφτήκαμε οι περισσότεροι όταν είδαμε την Ανδρομάχη στην σκηνή. Βέβαια, το είπε με έναν πιο ωμό τρόπο, που μπορεί να παρερμηνευτεί. «Η Ανδρομάχη είναι μια πολύ όμορφη κοπέλα, αλλά η φωνή παίζει το δεσπόζοντα ρόλο, το τραγούδι, η ερμηνεία. Χθες της έκανα ερώτηση αν ακούει καλά γιατί άκουσα μερικά στοναρισματάκια.

Το είπα διακριτικά, δεν ήταν στοναρισματάκια, ήταν πολλά και πολλές φορές είναι αυτό που λέμε ότι φαλτσάρει. Το συγκεκριμένο κορίτσι ήταν σε όλο το τραγούδι στονάτη! Στο τέλος έφτασε να είναι στο φάλτσο. Εκείνος ο αμανές, μας σκότωσε τα αυτιά. Όταν το άκουσα είπα ότι δεν υπάρχει περίπτωση να περάσουμε» είπε χαρακτηριστικά.

Το τραγούδι με λίγα λόγια δεν εκτελέστηκε όπως πρέπει και όπως το ακούγαμε στο promo της Κύπρου στα social. Λογικό ήταν να μην δημιουργήσει τον ίδιο ντόρο και οι Eurofans να απογοητευτούν. Η κακή εκτέλεση του που μπορεί να οφείλεται σε πολλούς λόγους δεν αναιρεί, ωστόσο, το ταλέντο της τραγουδίστριας, ούτε τον κόπο που έχει ρίξει για να φτάσει μέχρι εκεί.

Απλά δεν χρειάζεται το κοινό – και η ίδια η αποστολή βασικά- να επιρρίπτει αλλού τις ευθύνες, να φανατίζεται και να εθελοτυφλεί. Από την άλλη, δεν χρειάζεται για ακόμα μια φορά να μειώνεται η προσπάθεια του καλλιτέχνη και να ξεκινάει ένα νέο κύμα μίσους στο Twitter. Όλα ας γίνονται με ένα μέτρο.

Το «Ela» είναι ένα ελαφρο-λαϊκό pop τραγούδι που το ακούς ευχάριστα και ίσως να παίξει πολύ περισσότερο από το «Die Together» της Αμάντας. Όπως και το Sekret της Αλβανίας, που επίσης δεν πέρασε. Παρότι είναι δύο ξεσηκώτικα τραγούδια δεν ανταποκρίθηκαν στις αυξημένες πλέον απαιτήσεις της Eurovision.

Διαβάστε επίσης στο intronews.gr:

Kendrick Lamar: Το νέο του άλμπουμ αποδεικνύει γιατί είναι έτη φωτός μπροστά από τους υπόλοιπους ράπερ

Eurovision 2022: Ο εκπρόσωπος του Ισραήλ παντρεύτηκε τον σύντροφό του πριν τον Β’ ημιτελικό

Eurovision: Το τραγούδι της Ιταλίας που θα μπορούσε να είχε «εξαφανίσει» τους Maneskin