Στο φινάλε της περσινής σεζόν, στις 5 Ιουλίου, η Φαίη Σκορδά και το Fay’s Time στον ΣΚΑΪ, είχε τηλεθέαση 8% στο δυναμικό και 9,9% στο γενικό κοινό. Κι αυτό το νούμερα ήταν από τα season high που είχε η εκπομπή. Τις περισσότερες φορές τα ποσοστά ήταν πιο κοντά στο 5-6%. Μετά από μια 12ετία σχετικής κυριαρχίας στην πρωινή ψυχαγωγία, η Φαίη Σκορδά βίωσε μια δύσκολη διετία, με βάση πάντα την τηλεθέαση, στον ΣΚΑΪ.
Συνήθως, η πρώτη σκέψη που κάνει το κοινό σε τέτοιες περιπτώσεις, είναι ότι μάλλον ήρθε το φινάλε και πρέπει να πάρει ένα μεγάλο διάλειμμα. Είδαμε, εξάλλου, και η Ελένη Μενεγάκη πόσο πεσμένη ήταν στην τηλεθέαση σε αυτή την τριετία της στο MEGA.
Δεν θα κρυφτώ, κι εγώ έτσι σκέφτηκα για τη Φαίη Σκορδά, ότι ίσως ο τρόπος της, που δεν απέχει πολύ από αυτόν της Μενεγάκη, έχουν αρκετά κοντινή φιλοσοφία, να μην έχει πια πέραση στο κοινό.
Κι οι παρουσιαστές όμως, όλοι βασικά οι άνθρωποι, δεν μπορούν να ταιριάξουν με κάθε περιβάλλον. Και το περιβάλλον του ΣΚΑΪ φαίνεται πως δεν ήταν ταιριαστό με τη Φαίη Σκορδά ώστε να της επιτρέψει να πάει καλύτερα.
Αυτό δεν είναι μια αυθαίρετη εκτίμηση, αλλά επιβεβαιώνεται από την τηλεθέαση που κάνει το Buongiorno στο MEGA σε αυτή την πρώτη εβδομάδα εκπομπών. Και δεν είναι απλά μια ελαφρά ανεβασμένη τηλεθέαση, αλλά ένας υπερδιπλασιασμός για τη Φαίη Σκορδά που σημειώνει πρωτιές στο δυναμικό κοινό και κρατάει γερά στο γενικό, όπου κυριαρχούν οι Αταίριαστοι και ο Λιάγκας.
Είναι χαρακτηριστικό πως από τις 6 ημέρες εκπομπών, στις 5 η Φαίη Σκορδά ήταν είτε με διαφορά πρώτη στο δυναμικό είτε με μικρή απόσταση, μα πρώτη. Χθες για παράδειγμα, άγγιξε το 19% στο δυναμικό και ήταν τρίτη με 14,4% στο γενικό κοινό. Μιλάμε για χαοτική απόσταση σε σχέση με αυτά που έκανε τις 2 σεζόν της στον ΣΚΑΪ.
Από το ναδίρ στο ζενίθ, μέσα σε 2 μήνες η Φαίη Σκορδά
Και το πιο ιδιαίτερο είναι πως το Buongiorno δεν είναι μια εκπομπή με θεμελιώδεις διαφορές από το Fay’s Time. Δεν έχει κάποια δραματική αλλαγή φιλοσοφίας η Φαίη Σκορδά. Η ομάδα της είναι διαφορετική, αλλά δε μπορώ να πιστέψω ότι εξηγείται από αυτό η τόσο μεγάλη διαφορά, διότι ο Ουγγαρέζος για παράδειγμα, ήταν μια τριετία στη Μενεγάκη και δεν είδαμε την εκπομπή να κάνει ποτέ διψήφια τηλεθέαση. Ο Μικρούτσικος ήταν πέρσι στην Καινούργιου σε μια χρονιά φθίνουσα για τα δεδομένα της εκπομπής.
Τείνω να το ερμηνεύσω μόνο μέσα από την αλλαγή τηλεοπτικού περιβάλλοντος. Ο ΣΚΑΪ δεν έχει καταφέρει να πείσει το κοινό για την ψυχαγωγία του στην πρωινή ζώνη, είδαμε και τι έκανε δύο χρονιές η Μαλέσκου, ήταν ένα σκληρό περιβάλλον με την προηγούμενη διευθύντρια προγράμματος, και καταλήγω να πιστέψω πως η Φαίη Σκορδά δε θα μπορούσε να κάνει κάτι παραπάνω όσο κι αν προσπαθούσε, γιατί δεν ήταν δικό της το φταίξιμο, όπως αποδεικνύεται.
Ναι, είναι νωρίς για συμπεράσματα μετά από μια βδομάδα, αλλά δεν είναι κι ότι στα 2 χρόνια της στον ΣΚΑΪ ξεκινούσε με 15άρια και μετά έπεφτε. Από την αρχή ήταν στα μονοψήφια. Εκτιμώ πως δύσκολα θα υπάρξει κάποια δραματική αλλαγή και πως η Φαίη Σκορδά θα βρίσκεται εκεί γύρω σε ποσοστά, από 13 μέχρι 18% σε δυναμικό και γενικό και θα διεκδικεί πολύ συχνά πρωτιές, δίνοντας και μια απάντηση και σε μένα και σε όσους πιστέψαμε ότι δεν είχε πια να δώσει.
Βιαστική, αποδεικνύεται, η κρίση μου και σίγουρα η πορεία της σεζόν θα έχει πολύ ενδιαφέρον, διότι, νομίζω, δεν το περίμεναν αυτό ο Λιάγκας και η Καινούργιου, γι’ αυτό άλλωστε και ο Λιάγκας από την 2η κιόλας μέρα έσπευσε να τονίσει πως το γενικό σύνολο είναι αυτό που μετράει πάντα, επειδή σε αυτό έχει ένα προβάδισμα. Και δεν έχει κάποιο άδικο, οι επιμερισμοί είναι, συνήθως, τεχνάσματα των καναλιών.
Συχνά λαμβάνουμε δελτία τύπου που λένε για μια εκπομπή ότι έπιασε ως και 50% στην τηλεθέαση και στη συνέχεια αναφέρονται στις γυναίκες 25-44 για παράδειγμα. Για την Φαίη Σκορδά πάντως, αφήνοντας στην άκρη το αν αρέσει ποιοτικά ή όχι η εκπομπή της στον καθένα μας, τα νούμερα αποτυπώνουν μιαν αλήθεια, ότι έχει ακόμα να δώσει πράγματα στο κανάλι που την επέλεξε πρωτίστως και μετά και στο τηλεοπτικό κοινό.