Είθιστε τους καλοκαιρινούς μήνες τα social media να είναι ένα ημερολόγιο διακοπών για τους περισσότερους, ανεβάζοντας καθημερινά φωτογραφίες και stories από καταγάλανες θάλασσες και ρομαντικά ηλιοβασιλέματα, αλλά και ένα ψηφιακό μέρος που αρκετοί επιλέγουν να αφήσουν στην άκρη.
Είναι η καλύτερη περίοδος για να κάνει κάποιος ένα break από τα social media. Έστω και για λίγες εβδομάδες. Δεν ειναι τυχαίο που διάσημοι Χολιγουντιανοί αστέρες δεν έχουν καθόλου λογαριασμό ή τον έχουν κλείσει μέχρις ότου επανέλθουν. Ακόμα και οι influencers, που καθημερινά δείχνουν μέχρι και τι τρώνε, νιώθουν πως αυτό η υπερβολική χρήση μπορεί να γίνει πολύ κουραστικό για την ψυχική τους υγεία.
Κι αυτό είναι κάτι που επέλεξαν να κάνουν Βίκυ Καγιά και Χριστίνα Μπόμπα. Να διαφυλάξουν την ψυχική τους υγεία. Με διαφορά λίγων ωρών, ανακοίνωσαν πως θα κάνουν ένα διάλειμμα από τα social media. Και οι δύο είναι πολύ ενεργές στο Instagram, κυρίως η δεύτερη, με καθημερινές αναρτήσεις από τη ζωή τους.
Η Βίκυ Καγιά έγραψε μέσα από το προφίλ της πως θα επανέλθει τον Σεπτέμβριο. «Less perfection, more authenticity! Η αυθεντικότητα είναι μια σπάνια και αναγκαία αρετή! Δεν χρειάζεται να είμαστε τέλειοι, παρότι η καθημερινότητα συχνά το προστάζει, αλλά αληθινοί και ειλικρινείς με τον εαυτό μας.
Χαρείτε ο ένας την αγκαλιά του άλλου, απολαύστε μια όμορφη συζήτηση, βιώσετε στιγμές με ουσία και χαρά, μακριά από τα social media – έστω και για λίγο. Θυμηθείτε πως ήταν όταν ήμασταν παιδιά και σταμάταγε ο χρόνος στις καλοκαιρινές διακοπές! Αυτό ακριβώς θα κάνω κι εγώ! Ραντεβού τον Σεπτέμβρη!».
Στο ίδιο μήκος κύματος, η Χριστίνα Μπόμπα έγραψε στη δική της ανακοίνωση: «Social Media Break! Καλημέρα σε όλους! Ήρθε για μένα η στιγμή να κάνω ένα διάλειμμα από τα social media, όσο κι αν σας λατρεύω όλους και τη σχέση μας εδώ. Τα τελευταία χρόνια η ζωή ήταν σαν ένας ανεμοστρόβιλος χαράς, αγάπης και δημιουργικότητας, που συνοδευόταν βέβαια από πολλές αλλαγές και απαιτήσεις.
Έτσι, αποφάσισα να κάνω μια μικρή παύση από τα social media για να συγκεντρωθώ στη στιγμή, να γεμίσω μπαταρίες και να επαναφέρω τη δημιουργικότητα μου. Θα επιστρέψω, αλλά εντωμεταξύ σας στέλνω όλη μου την αγάπη και θετική ενέργεια! Να προσέχετε και να φροντίζετε τον εαυτό σας».
Έχουν διαλείμματα τα social media όταν είναι ο εργασιακός σου χώρος;
Το ερώτημα που προκύπτει είναι αν οι influencers ή, εν πάση περιπτώσει, πρόσωπα με τέτοια αναγνωρισιμότητα όπως η Καγιά και η Μπόμπα, παίρνουν όντως απόσταση από τα social media. Είναι εξάλλου αυτή η ανακοίνωση της αποχής ένα γνωστό κόλπο για να τραβήξει κάποιος παραπάνω προσοχή, για να ακούσει μπράβο, για να προβάλλει και μια εικόνα πιο προσιτή προς το κοινό, ότι είναι κανονικός άνθρωπος και έχει ανάγκη να αφοσιωθεί στον εαυτό του.
Επιπλέον, θέλουν αρκετές φορές να περάσουν και το μήνυμα πως αυτά που βλέπει το κοινό στα social media δεν είναι όλη τους η ζωή, παρά μόνο ένα πολύ μικρό κομμάτι. Θέλουν να δείξουν πως υπάρχει ένας κόσμος της προσωπικής τους ζωής που τον έχουν κρατήσει για τον εαυτό τους, μακριά από τους…παρείσακτους εισβολείς.
Το πιο σημαντικό όμως με αυτή την ανακοίνωση περί αποχής, είναι ο αλγόριθμος. Όταν κάποιος έχει τέτοια δραστηριότητα με διαρκή posts και stories, η αποχή, όσο κρατήσει, προσφέρει μια ευκαιρία για να γίνουν 2 βήματα πίσω και να υπάρξει μια νέα ώθηση. Δεν επιλέγουν τον Αύγουστο να το κάνουν επειδή είναι καλοκαίρι και θα είναι σε διακοπές.
Επιλέγουν τον Αύγουστο γιατί το κοινό βρίσκεται σε διακοπές, γιατί οι συνεργασίες τους είναι σε παύση τον Αύγουστο, οι διαφημιστικές έχουν 3 εβδομάδες κενό και ξέρουν πως θα υπάρχει μια πτώση στην απήχηση των αναρτήσεων τους. Και αν σε μια ακολουθία αναρτήσεων με Χ αριθμό απήχησης εμφανιστούν μερικές με Χ-Ν αριθμό απήχησης, αυτό ρίχνει το reach.
Είναι εξάλλου χαρακτηριστικό πως οι infuencers συνηθίζουν να ενημερώνουν πως θα απέχουν, ενώ θα μπορούσαν πολύ εύκολα να το κάνουν σιωπηλά. Να μη δώσουν ραπόρτο ακόμα και γι’ αυτό.
Όλα τα παραπάνω δεν αφορούν σώνει και ντε την Καγιά και τη Μπόμπα, αλλά έδωσαν μια καλή αφορμή για να καταλάβουμε πως τα social media είναι το πιο must επαγγελματικό περιβάλλον της εποχής και το influencing στην κορυφή της πυραμίδας και σε επίπεδο εσόδων, αλλά και σε επίπεδο αποδοχής. Ο influencer απολαμβάνει περισσότερης εκτίμησης απ’ ό,τι ένας γιατρός ή δικηγόρος πριν μια 20ετία!