Περιεχόμενα
Τα τελευταία 24ωρα, ένα από τα πράγματα που σχολιάστηκαν στα social media και πήραν έκταση μέσω αναρτήσεων σε ιστοσελίδες, είναι η κακή εκτέλεση του τραγουδιού Διθέσιο από την Κατερίνα Λιόλιου, σε μια συναυλία της. Όπως ξέρουμε, δεν θέλουν πολύ οι ιστοσελίδες για να κάνουν την τρίχα τριχιά και να μεγεθύνουν ένα ζήτημα περισσότερο απ’ όσο του αξίζει. Κι όταν γίνεται αυτό, τελικά το ζήτημα αποκτά το μέγεθος που αποτύπωναν εκ των προτέρων οι ιστοσελίδες.
Στην περίπτωση της Λιόλιου, δεν ήταν και τόσα πολλά τα αρνητικά σχόλια για την ερμηνεία της, μέχρι που ένα σάιτ έκανε την αρχή, μίλησε για καταιγισμό αρνητικών σχολίων, το πήρε ένα άλλο, ένα τρίτο, μετά το έκαναν πολλοί και ο κόσμος που το διάβαζε, βρήκε το αρχικό βίντεο και αύξησε τον αριθμό σχολίων, με αποτέλεσμα να είναι όντως καταιγισμός.
Η ίδια η Κατερίνα Λιόλιου πάντως, έδειξε πως επηρεάστηκε από τα σχόλια και σε ανάρτησή της χθες το βράδυ, έδωσε εμμέσως πλην σαφώς την απάντησή της, με ένα βίντεο από άλλη συναυλία, όπου η ερμηνεία της στο Διθέσιο είναι πολύ διαφορετική. Κι ο κόσμος στα σχόλια της λέει «μη μασάς, προχώρα» και τα σχετικά.
Στο παρελθόν έχουμε δει πολλές τέτοιες περιπτώσεις, όπου ένας τραγουδιστής ή μια τραγουδίστρια «σκοτώνουν» ένα τραγούδι. Το θέμα είναι κάποια στιγμή να μπορούμε να κρίνουμε το γιατί συμβαίνει αυτό. Όντως, σε αυτό το βίντεο, με αυτόν τον ήχο που έχουμε, η Κατερίνα Λιόλιου δεν έχει ερμηνεία τραγουδίστριας. Και;
Άδικα τα περισσότερα σχόλια για την Κατερίνα Λιόλιου
Ναι, είναι τραγουδίστρια η Κατερίνα Λιόλιου και είναι η δουλειά της να μπορεί να το πει σωστά, αλλά ξέρετε εσείς κανέναν σε οποιοδήποτε επάγγελμα που να μην έχει μια κακή μέρα στη δουλειά; Βασικά όχι μόνο μία, αλλά κάμποσες μες στον χρόνο.
Εγώ αν κάτσω να μετρήσω τις δικές μου κακές μέρες, μέσα στο μήνα θα έχω σίγουρα 4-5. Και αν πούμε ότι καλούμαι μέσα στην κάθε μέρα μου να πάρω 10 αποφάσεις, στις καλές μου μέρες θα έχω σίγουρα 1 λανθασμένη, στις κακές μου μέρες θα είμαι στο 5-5 ή και στο 8-2.
Εγώ στο βίντεο αυτό που έγινε viral, είδα μια πολύ κουρασμένη από την περιοδεία της Κατερίνα Λιόλιου που δεν έλεγε φάλτσα το τραγούδι, το έλεγε όμως με τόση κούραση, που δεν είχε κουράγιο ο εγκέφαλος της να της υποδείξει πώς να το πει, πώς να τοποθετήσει τη φωνή της σε κάθε νότα. Ούτως ή άλλως, είναι ένα τραγούδι που δεν θα έλεγα ότι είναι ταμάμ για τη φωνή της, αλλά μπορεί να το πει αξιοπρεπώς.
Πώς μπορούμε να πηγαίνουμε όμως από την μια κακή στιγμή στο «από φωνή κορμάρα» ή στο «πωπω άφωνη που είναι», δεν μπορώ να το καταλάβω. Δεν θα υποστηρίξω ότι η Κατερίνα Λιόλιου είναι η Μαρινέλλα ή η Άννα Βίσση. Θεωρώ πως είναι όμως μια καλή τραγούδιστρια που στα τραγούδια της, που ταιριάζουν στη φωνή της, αλλά και σε μερικά άλλα που τα έχει δουλέψει πολύ στο πώς θα τα ερμηνεύσει, είναι πάρα πολύ καλή. Και αυτό, μην το ξεχνάμε, φέρνει καταπόνηση στη φωνή. Αν πω 10 τραγούδια που έχουν διαφορετικές απαιτήσεις στην τοποθέτηση, το πιθανότερο είναι πως το 11ο θα το τσαλαπατήσω.
Ειρήσθω εν παρόδω, να πω ότι πάντοτε θεωρούσα πως η Κατερίνα Λιόλιου φωνητικά είναι ταμάμ σε πιο ξένα τραγούδια και έχει κάνει πολύ μεγάλη διαδρομή και δουλειά για να είναι τώρα μια από τις πολύ δυνατές λαϊκές τραγουδίστριες του σήμερα. Την είχα ακούσει όμως πέρσι στο Madwalk να τραγουδάει το Show Must Go On και όποιος την άκουγε, έμενε με ανοιχτό το στόμα. Το ακριβώς αντίθετο του Διθέσιου.
Μια κακή στιγμή, δεν μπορεί να μένει περισσότερο από τις τόσες καλές
Το αναφέρω αυτό το παράδειγμα, για να καταλήξω πως δεν είναι κακή μια τραγούδιστρια επειδή κάποιος απομόνωση και ανέδειξε μια κακή της στιγμή, μια κακή της ερμηνεία, που είναι εμφανές πως είναι προϊόν κούρασης. Φέτος το καλοκαίρι, η Κατερίνα Λιόλιου πρέπει να έχει ταξιδέψει σε 25-26 μέρη, ενώ και τον χειμώνα και την άνοιξη τις έκανε τις μικρές περιοδείες της. Αυτό φέρνει καταπόνηση.
Από την άλλη, όταν είσαι πελάτης και έχεις πληρώσει να δεις μια τραγουδίστρια, έναν τραγουδιστή, δεν σε νοιάζει η κακή του μέρα ή στιγμή. Εσύ πλήρωσες για να τον ακούσεις καλά και να πάρεις πίσω σε απόλαυση τα λεφτά σου. Κατανοητό. Αλλά, στο τέλος της ημέρας, είμαστε όλοι άνθρωποι, όχι ρομπότ, οπότε ο θεατής, ακροατής, θα πρέπει να έχει πάντα στο νου του πως θα υπάρξουν και τέτοιες στιγμές.
Η Κατερίνα Λιόλιου και η κάθε Λιόλιου που έχει τέτοια προβολή και αναγνωρισιμότητα, θα πέφτει θύμα της προβολής του επαγγέλματος. Αν ήταν υδραυλικός, κανείς δεν θα της έλεγε κάτι για μια κακή δουλειά που έκανε σε μια βρύση, παρά μόνο ο πελάτης που έχει τη βρύση. Είναι όμως τραγουδίστρια, που έχει χιλιάδες κόσμου να τη βλέπουν σε κάθε συναυλία και η κακή της στιγμή, δυστυχώς, θα μεταφραστεί ως κανόνας και θα την κυνηγάει περισσότερο από τις πολλές και πολύ καλές ερμηνείες της.
Μακάρι να άλλαζε αύριο η ευκολία με την οποία κρίνουμε τους ανθρώπους για μια στιγμή στην οποία δεν απέδωσαν σωστά. Τώρα, φαντάζει ουτοπικό!