Τα πάντα στη ζωή είναι ζήτημα οπτικής. Όχι μόνο από ποια πλευρά θα δεις εσύ μια κατάσταση, αλλά και πώς βλέπει την ίδια κατάσταση ένας άλλος. Για παράδειγμα, η Eurovision, η Μαρίνα Σάττι στη Eurovision για την ακρίβεια, μπορεί να κριθεί ως αποτυχημένη επιλογή από έναν απλό θεατή. Μπορεί να κριθεί ως αποτυχημένη επιλογή με βάση την 11η θέση. Αλλά αν αντί του απλού θεατή ρωτήσουμε την δισκογραφική της ή την ίδια, τότε θα πάρουμε μια εντελώς διαφορετική απάντηση.
Μερικές εβδομάδες πριν τη Eurovision, έγραφα εδώ ότι αυτό που γίνεται σε επίπεδο μάρκετινγκ και προώθησης της Μαρίνας Σάττι και του τραγουδιού της, δεν το έχουμε ξαναδεί με ελληνική συμμετοχή στη Eurovision.
Αυτό θα πω και τώρα για τη διαχείριση του aftermath. Μπορεί η 11η θέση να μην επιβεβαιώνει το πόσο καλό μάρκετινγκ έγινε, αλλά δεν μπορείς να παρέμβεις στις επιτροπές. Τα νούμερα στα social, στις πλατφόρμες, λένε κάτι πολύ διαφορετικό από την 11η θέση.
Κατ’ αρχάς, η Μαρίνα Σάττι και η δισκογραφική που ανήκει, η Golden Records μαζί με τη Minos EMI/Universal, έκαναν κάτι που δεν έχει γίνει επίσης ποτέ ξανά με καλλιτέχνιδα ή καλλιτέχνη που στείλαμε στη Eurovision. Δεν περίμεναν το κύμα να φτάσει στην ακτή και να «σβήσει». Όσο ήταν πάνω στο κύμα, έκαναν το άλμα για να πάνε στο επόμενο κύμα που ερχόταν.
Έβγαλαν λοιπόν άλμπουμ με νέα τραγούδια+το Zari+το Tucutum που είχε κυκλοφορήσει πριν 10 μήνες, και εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο την επίγευση που άφησε η Eurovision και το hype που έχει ακόμα το Zari.
Ο κόσμος αγαπάει τη Μαρίνα Σάττι περισσότερο μετά την 11η θέση
Και κατάφεραν το απίθανο, ένα άλλο τραγούδι να επισκιάσει το Zari. Το La La La La σαρώνει τα τελευταία δύο 24ωρα, το βλέπεις σχεδόν σε κάθε στόρι και σε Youtube-Spotify γίνεται χαμός. Ήταν πολύ καλή κίνηση να βγει και videoclip για το πιο viral τραγούδι στο άλμπουμ, οπότε τώρα η Μαρίνα Σάττι είναι στο Νο1 και το Νο2 στις τάσεις στο Youtube, με το La La La La και το βίντεο της εμφάνισης της στον τελικό της Eurovision, έχει 3 θέσεις στο top-10 των music trends και έχει πάει στους 2.5 εκατομμύρια ακροατές στο Spotify, αύξηση 200% σε σχέση με τον Απρίλιο. Κι είναι η μόνη Ελληνίδα τραγουδίστρια με τέτοιο μέγεθος ακροατών!
Σε μια οποιαδήποτε άλλη εποχή, με μια οποιαδήποτε άλλη καλλιτέχνιδα, το αποτέλεσμα της Eurovision θα ήταν ως και καταδικαστικό και θα κάναμε καιρό να την ακούσουμε, θα τον/την βλέπαμε να προσπαθεί να κρυφτεί. Δείτε τι έπαθαν η Τσαγκρινού και η Ανδρομάχη που εκπροσώπησαν την Κύπρο μάλιστα, στους μήνες μετά τη Eurovision και θα καταλάβετε διαφορά.
Η Μαρίνα Σάττι ως όνομα, ως μορφή, ως παρουσία, όχι μόνο δεν «βυθίστηκε» από την 11η θέση και από τις κατηγορίες για το χασμουρητό της, αλλά αποδεικνύεται ένα rising star, όχι μουσικά προφανώς, αφού η κοπέλα βγάζει τραγούδια κοντά 7 χρόνια τώρα, αλλά ως μουσικό brand.
Στο Spotify, το πόσο επιβλητική είναι, φαίνεται και από το ότι το τραγούδι La La La La είναι πρώτο στην εβδομαδιαία λίστα New Music Friday, με εξώφυλλο της playlist τη Μαρίνα Σάττι.
Ξέρετε, στη σημερινή εποχή, ποτέ κανένας καλλιτέχνης δεν έκανε κάτι μόνος του. Η ίδια η Σάττι δεν είχε βιώσει ποτέ ως σήμερα αυτό το μέγεθος της αποδοχής και της επιτυχίας, αν το δούμε με βάση τους αριθμούς. Προφανώς, η κοπέλα μια χαρά πολύ καλή τραγουδίστρια ήταν και πριν, είχε κοινό, ακουγόταν, αλλά αν το κρίνουμε ξερά, με αριθμούς, αυτό που κάνει τώρα, δεν το είχε πριν. Και το κάνει παρά την 11η θέση.
Εκτός, επομένως, από την ίδια, τα εύσημα πάνε και στους ανθρώπους που τη μανατζάρουν, που διαχειρίζονται την εικόνα της, που έχουν την διορατικότητα να πουν ότι τώρα, δηλαδή το βράδυ της Τρίτης, είναι η στιγμή να βγει το άλμπουμ, να μην προλάβει να κάτσει η σκόνη και να πάμε όλο το καλοκαίρι με Μαρίνα Σάττι να παίζει σε όλες τις dj playlists με το La La La La. Εδώ έχει κομμάτι 10 λεπτών στο άλμπουμ, το Mixtape, που παίζει πολύ. Κι έχει και το ακριβώς αντίθετο, τραγούδι 53 δευτερολέπτων, στο οποίο μάλιστα δεν συμμετέχει καν η ίδια. Απλά ακούγεται η γνωστή κυρία του TikTok που λέει «Αξίζω, αξίζω, αξίζω» με ένα beat.
Όλο δηλαδή το μείγμα του πρωτοφανούς ενισχύεται κι από το ότι μιλάμε για ένα άλμπουμ που πρακτικά έχει 3 νέα τραγούδια της, 1 της Eurovision, 1 που πια θεωρείται παλιό και 2 που αγγίζουν την περιοχή του τρολ.
Η Μαρίνα Σάττι είναι ένα μάθημα διαχείρισης για όποιον ασχοληθεί με το music management.