Το να είσαι καλλιτέχνης, σημαίνει να κάνεις εσύ το πρώτο βήμα και να σε ακολουθούν, σημαίνει να αφουγκράζεσαι την εποχή και να παίρνεις το τιμόνι για να οδηγήσεις τα πράγματα σε μια σωστή και ωφέλιμη για όλους κατεύθυνση. Ο Νίκος Βέρτης, αν και ένας από τους πιο επιτυχημένους τραγουδιστές εδώ και χρόνια στην αθηναϊκή νύχτα, δεν φαίνεται να έχει την ψυχή του καλλιτέχνη, αν κρίνω από αυτό που κάνει και φέτος στο νυχτερινό κέντρο όπου τραγουδάει.
Πριν λίγες ημέρες ο δήμος Αθηναίων ανακοίνωνε πως θα χρησιμοποιήσει αθόρυβα πυροτεχνήματα. Πολλοί καλλιτέχνες στο εξωτερικό, μεγάλα συγκροτήματα, ανακοινώνουν τρόπος βίωσιμης λειτουργίας των συναυλιών τους και της περιοδείας τους. Δεν θέλει και πολύ για να ανοίξεις λίγο τα αυτιά σου και τα μάτια σου και να καταλάβεις πως κάποια πράγματα πρέπει να αλλάξουν διότι κάνουν κακό.
Ο Νίκος Βέρτης, που είναι το αφεντικό στο YTON, αυτός καθορίζει όλο το αποτέλεσμα επί σκηνής, εξακολουθεί να έχει ένα τραγικό σόου με πυροτεχνήματα στη διάρκεια του προγράμματος του, γιατί «εντυπωσιάζει» τους θαμώνες που, κουτοί κι αυτοί, το απολαμβάνουν και κάνουν και στόρι. Μηδέν ενσυναίσθηση και ο Βέρτης και αυτοί.
Σε όλα τα υπόλοιπα μπουζούκια που χρησιμοποιούν εντυπωσιακά γραφικά στον τοίχο και όχι πυροτεχνήματα, δεν διασκεδάζει εξίσου ο κόσμος μάλλον, δεν εντυπωσιάζεται, μόνο ο Βέρτης το κάνει σωστά…
Θα αναρωτηθεί κάποιος και πολύ λογικά: «από τον Βέρτη και τα μπουζούκια περίμενες εσύ να κάνουν την αλλαγή;». Τι να κάνουμε, είμαι αθεράπευτα ρομαντικός και παλεύω να πιστέψω πως ακόμα κι αυτοί που τους διαφεντεύει το χρήμα, μπορεί κάποια στιγμή να τραβήξουν μια γραμμή και να πουν «ρε παιδιά, τι κάνουμε εδώ; Γιατί το συνεχίζουμε αυτό ενώ είναι τόσο επιζήμιο;». Πιθανότατα θα πεθάνω με αυτόν τον ρομαντισμό, αλλά δεν θα σταματήσω και να ανοίγω τα μυαλά κάποιων που, θέλω να πιστεύω, απλά έχουν άγνοια κι όχι αδιαφορία προς τη γνώση.
Ο Βέρτης θα έπρεπε να κάνει τη διαφορά
Αφού όπως φαίνεται, ο κ. Βέρτης δεν γνωρίζει τι προκαλούν τα πυροτεχνήματα, αφού δεν έχει διαβάσει ή ακούσει πουθενά τις προηγούμενες ημέρες για τη χρήση των drones και τη σταδιακή αντικατάσταση των πυροτεχνημάτων, ας του τα πω αναλυτικά εγώ.
Τα πυροτεχνήματα, εκτός του θορύβου που προκαλεί τρόμο στα ζώα, είναι επικίνδυνα για το περιβάλλον, διότι φορτώνουν την ατμόσφαιρα με έξτρα και απόλυτα περιττά τοξικά αέρια, με πλεόνασμα διοξειδίου του άνθρακα. Τώρα, ο κ. Βέρτης και όσοι διαβάζουν, θα σκεφτούν «έλα μωρέ που ένα μικρό σόου με πυροτεχνήματα κάνει ζημιά». Ναι, την κάνει.
Ας σκεφτεί ο κ. Βέρτης ότι έτσι σκέφτεται ο μισός, αν όχι ολόκληρος, πλανήτης, σε πολλά επιζήμια για το περιβάλλον ζητήματα. Έλα μωρέ, ένα σκουπιδάκι πέταξα στη θάλασσα. Έλα μωρέ, μια μικρή φωτιά άναψα. Έλα μωρέ, ένα τσιγάρο πέταξα στο δάσος.
Αν κάτσει να μετρήσει ο κ. Βέρτης πόσα πυροτεχνήματα ρίχνει στο YTON όλα αυτά τα χρόνια για 2 και 3 φορές την εβδομάδα, θα αντιληφθεί πόσο μεγάλος ρυπαντής της ατμόσφαιρας είναι.
Ο Βέρτης, αν ήθελε να λέγεται καλλιτέχνης, θα έπρεπε να κάνει τη διαφορά, όχι να ακολουθεί τον όχλο. Βλέπουμε και στις συναυλίες του και σε πολλούς άλλους δήθεν καλλιτέχνες, ειδικά τους έντεχνους τύπου Θανάση Παπακωνσταντίνου, που πουλάνε και ακτιβισμό, πόσο αντιδρούν σε καπνογόνα και πυροτεχνήματα. Αυτό θέλετε να είστε; Υπηρέτες της καταστροφής στο όνομα του σόου και της διασκέδασης;
Θέλετε κι άλλη ανάλυση; Η Google είναι ελεύθερη, οι επιστημονικές έρευνες επίσης, του αφήνω ένα μόνο link εδώ για να μάθει και κάτι, αν τυχόν διαβάσει.