Είναι η στιγμή που πάγωσε ένα ολόκληρο αμφιθέατρο. Κοιτιόντουσαν όλοι μεταξύ τους και προσπαθούσαν να καταλάβουν αν αυτό που έβλεπαν είναι αληθινό ή κάποια πλάκα που έστησαν μεταξύ τους. Αν κάποιος δει τη γλώσσα του σώματος εκείνη τη στιγμή, θα πιστέψει ότι ήταν ένα κόλπο. Αν όμως δει το τι ακολούθησε, τότε μάλλον θα πιστέψει ότι όντως ο Will Smith βγήκε εκτός εαυτού εκείνη τη στιγμή και δε μπόρεσε να συγκρατήσει τον θυμό του.
Κανείς όμως στο Χόλιγουντ δεν ασχολείται με τον ελέφαντα στο δωμάτιο. Δύο για την ακρίβεια είναι αυτοί οι ελέφαντες. Ο ένας, ο προφανής, αφορά στα όρια της σάτιρας, της κωμωδίας. Ο Chris Rock έθιξε ένα πρόβλημα υγείας που όσο σοβαρό ή μη σοβαρό κι αν είναι, δεν ξέρεις ποτέ πώς επηρεάζει τον άλλον. Η Jada Pinkett Smith έχει αλωπεκία και γι΄αυτό το κεφάλι της δεν έχει μαλλιά. Η αντίδρασή της έδειξε ότι την πείραξε και δεν ένιωσε ιδιαίτερα άνετα που η κάμερα ήταν πάνω της εκείνη τη στιγμή.
Ας αφήσουμε όμως τα της σάτιρας στην άκρη και ας εστιάσουμε εκεί που κανείς δεν εστιάζει στο Χόλιγουντ. Γιατί; Μα γιατί είναι η Γη της Υποκρισίας. Βγήκαν όλοι οι άνθρωποι που παρέλαβαν το βραβείο και θέλησαν να δώσουν μια πολιτική χροιά. Να δείξουν σε όλους πως ο δικός τους αγώνας τους έφερε σε αυτή τη στιγμή, άρα όλοι μπορούν να πάρουν το δικό τους Oscar.
Βγήκε και ο Will Smith και μίλησε για την προστασία της οικογένειας και για την πατρική φιγούρα που ήταν ο μπαμπάς των αδερφών Williams. Λίγο νωρίτερα ο Smith είχε τραβήξει ένα σκαμπήλι στον Chris Rock και του φώναζε σε live μετάδοση να «μην ξαναπιάσεις το όνομα της γυναίκας μου στο γαμ… στόμα σου».
Εκεί στην Αμερική λοιπόν, αλλά και στα διάφορα εύθικτα γκρουπ ανθρώπων, δεν τους ενόχλησε η εικόνα ενός ηθοποιού να χρησιμοποιεί τη βία απέναντι σε έναν άλλον; Ήταν μάλλον αποδεκτή επειδή ήταν η αντίδραση σε ένα προσβλητικό αστείο και ο Will Smith θέλησε να προστατεύσει τη γυναίκα του. Η Jada δικό της στόμα δεν έχει; Δε θα μπορούσε να σηκωθεί και να υπερασπιστεί τον εαυτό της; Ας δεχτώ ότι από το σοκ της στιγμής δεν ήθελε να δώσει συνέχεια γιατί ήδη ένιωθε άβολα.
Ο Will Smith χτύπησε επομένως τον Chris Rock και ανέβηκε μετά να πάρει το Oscar Ά Ανδρικού εν μέσω αποθέωσης. Θα τον χειροκροτούσαν όλοι τόσο πολύ αν το ίδιο ακριβώς αστείο δεν το είχε πει ο Rock, αλλά το είχε πει η Wanda Sykes, μια από τις παρουσιάστριες της απονομής; Ή μήπως αν ο Smith είχε χτυπήσει μια γυναίκα, θα τον είχαν πάρει σηκωτό και θα αντιμετώπιζε ως και καταγγελία ή θα είχε πάει στο αστυνομικό τμήμα για να ανοίξει φάκελος για επίθεση;
Γιατί τυγχάνει τέτοιας προνομιακής συμπεριφοράς ο Will Smith;
Θα πει κάποιος τώρα: το ίδιο είναι να χτυπάνε έναν άντρα και το ίδιο μια γυναίκα; Δεν ξέρω. Τελευταία φορά που κοίταξα, υποτίθεται ότι μιλούσαμε για έναν κόσμο ισότητας. Αν κάνω κάπου λάθος, τότε my bad.
Σε αυτό το περιστατικό με τον Will Smith υπάρχει και ένα ακόμα υποθετικό ερώτημα: τι θα συνέβαινε αν ο Will Smith ήταν λευκός και όχι μαύρος;
Κι αν αναρωτιέστε τι εξυπηρετούν αυτά τα υποθετικά ερωτήματα, τότε να το εξηγήσω. Θέλουν να αναδείξουν αυτή την υπερπροσπάθεια του Χόλιγουντ να τα μετατρέψει όλα σε ζήτημα πολιτικής και να καταργεί τον σκοπό του που είναι η τέχνη. Προφανώς και τα κοινωνικά προβλήματα δε γίνεται να μην επηρεάζουν τη βιομηχανία και να μην την αφορούν, αλλά δε χρειάζεται σώνει και ντε όλα τα περιστατικά να ανάγονται σε μια εκστρατεία ή να μεταδίδονται ως καθολικά.
Όχι, δεν μπορεί να γίνει πρότυπο η Chastain ή ο Will Smith για κανέναν εκτός Λος Άντζελες. Απευθύνονται σε μια πολύ μικρή κοινωνία και παίρνουν το feedback αυτής της κοινωνίας.
Και δε γίνεται να ξεπλένεται η πράξη του Will Smith με ένα Oscar παρά το ότι θα ήταν υπερβολικό να δοθεί παραπάνω σημασία στο περιστατικό. Ναι, εμείς κατανοούμε ότι ο Will Smith θέλησε να υποστηρίξει τη γυναίκα και μητέρα των παιδιών του. Αλλά δεν θα έπρεπε αυτή η κατανόηση να υπάρχει στο Χόλιγουντ σε γενικό πλαίσιο κι όχι κατά περίπτωση;
Διαβάστε ακόμη στο intronews.gr:
Oscar 2022: Πανωλεθρία για το The Power of The Dog, το CODA έκανε την έκπληξη της βραδιάς
Beyonce: «Έλαμψε» στην σκηνή των Oscars 2022 – Την συνόδεψε η κόρη της Blue Ivy