Περιεχόμενα
Μισή Βρετανίδα, μισή Αργεντίνα, γεννημένη στις ΗΠΑ, με ρίζες αν το σκαλίσεις πιο βαθιά και από Ζάμπια, Ισπανία, Σκωτία. Από αυτήν και μόνο την πρόταση καταλαβαίνει κανείς πως η Άνια Τέιλορ-Τζόι δεν είναι καθόλου συνηθισμένη περίπτωση. Όταν δε, τη βλέπεις, σιγουρεύεσαι. Αυτό το κορίτσι μοιάζει με ξωτικό, δεν φαίνεται να ανήκει στη… μέση γη.
«Ήμουν πολύ Αγγλίδα για να είμαι Αργεντίνα, πολύ Αργεντίνα για να ‘μαι Αγγλίδα, πολύ Αμερικανίδα για να ‘μαι το οτιδήποτε», όπως τόσο εύγλωττα η ίδια το έχει ορίσει (;). Αν και περισσότερο η κάτωθι ατάκα της μας βρίσκει σύμφωνους: «Νιώθω συχνά πως είμαι εξωγήινη!». Με την καλή την έννοια…
Αρχικά, ήταν και οι ρόλοι που έπαιζε ανάλογοι του physic. Το δίχως άλλο, κατανοητό. Αυτή η spooky πλευρά της έπρεπε να αξιοποιηθεί, το ζητούσε το σύστημα. Μην παρεξηγηθούμε. Δεν σχολιάζουμε κάτι αρνητικά για την εξωτερική της εμφάνιση – σοβαροί να ‘μαστε. Απλώς τονίζουμε πως δεν είναι συνηθισμένη. Κάτι πολύτιμο για έναν ηθοποιό, μην κρυβόμαστε.
Αλλεπάλληλες δουλείες, ποικιλία ρόλων
Αυτή βέβαια είναι απλώς η βάση. Αυτό που πραγματικά κάνει τη διαφορά είναι το ταλέντο. Και η 26χρονη ηθοποιός έχει περίσσευμα από δαύτο. Όταν για παράδειγμα γυρνούσε το Emma, είχε ματώσει η μύτη της από την ένταση σε μια σκηνή, στο πλατό φοβήθηκαν, αλλά εκείνη τους έκανε σήμα να μη διανοηθούν να σταματήσουν, δεν ήθελε να χάσει τίποτα από τη στιγμή.
Ένας ηθοποιός πρέπει να είναι σε θέση να παίξει πολλούς ρόλους. Για να μην μπει σε καλούπια, για να μην ταυτιστεί με κάτι. Χαμαιλέοντας; Τρόπον τινά. Κι αυτό η Άνια Τέιλορ-Τζόι το καταφέρνει με αξιοθαύμαστη επιτυχία. Μέσα από μια φρενήρη πορεία, αλλεπάλληλες δουλειές. Πραγματικά κάποια στιγμή πρέπει να πίστευε πως το ρεπό είναι… μέρος της Γαλλίας.
Η σειρά που την απογείωσε, πώς το χειρίστηκε
Με το Queen’s Gambit του Netflix την έμαθαν και οι πέτρες. Την εποχή του (δεύτερου) lockdown, θα το θυμάστε, όλοι αυτό έβλεπαν. Με ένα πρόσωπο σαν αστέρι του βωβού κινηματογράφου της δεκαετίας του ’30, ήταν αδύνατον να μην καρφώσεις το βλέμμα σου πάνω της.
Την τρόμαξε κάπως το μέγεθος της επιτυχίας. Προτίμησε λοιπόν να το βάλει σε κουτάκι. Να σκεφτεί πως δεν έχει πια να κάνει με αυτή και ότι είναι κάτι που ανήκει σε όλους. Την απόλαυσε πολύ επί συνόλω εκείνη την εμπειρία, έμαθε να παίζει και σκάκι – στους συμβούλους της τότε ήταν ο θρυλικός Γκάρι Κασπάροφ. Έπρεπε να είναι απολύτως πιστευτή ως ιδιοφυία του είδους, χρειαζόταν άρα καθοδήγηση από (γκραν) μετρ.
Το πώς ξεπερνάς τους προσωπικούς σου δαίμονες και βρίσκεις ηρεμία και ειρήνη με το ποιος είσαι. Το πόσο σπουδαίο πράγμα είναι να συνεργάζεσαι, να καταπολεμάς τη μοναξιά και τον εγωισμό. Αυτά θεωρεί ως τα μαθήματα που αποκόμισε από εκείνο τον εμβληματικό για την πορεία της ρόλο.
Η Άνια Τέιλορ-Τζόι βλέπει το φως στο σκοτάδι
Γενικά προσπαθεί να «τσιμπάει» ό,τι μπορεί από τους χαρακτήρες που υποδύεται. Ακόμα και τους πιο σκοτεινούς, που συνήθιζε στα πρώτα της βήματα. Όπως στο Witch ή στο Split του Νάιτ Σιάμαλαν. Αγαπάει άλλωστε τα παραμύθια, μεγάλωσε με αυτά του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν στο προσκεφάλι της και με τον Πίτερ Παν, ενώ πιστεύει ότι υπάρχει κάτι το βαθιά ανθρώπινο στο σκοτάδι και στον πόνο.
Το απότομο break λόγω του κορονοϊού την έκανε αναγκαστικά να κόψει ταχύτητα, τότε μπόρεσε και σκέφτηκε πραγματικά, για πρώτη φορά ίσως, τις ως τότε εμπειρίες της και το πώς θα ήθελε να είναι το μέλλον της. Είναι δουλευταρού και είναι ευτυχής που ζει καλά κάνοντας αυτό που της αρέσει – αντιλαμβάνεται πόσο τυχερή είναι. Κι όμως δηλώνει εσωστρεφής και ότι της αρέσει η ιδέα της ανωνυμίας.
«Πάντα λέω πως έχω ένα πολύ συγκεκριμένο σετ ικανοτήτων που θα με έκανε εντελώς άχρηστη αν δεν ήμουν ηθοποιός», έχει πει, αλλά μόνο έτσι δεν είναι, θα μας επιτρέψει να πούμε. Είναι απλώς, θα λέγαμε, ο τρόπος που βρίσκει να «προσγειώνει» την οξυδέρκεια και τα ταλέντα της σε τούτο εδώ τον κόσμο.
Τα παιδικά χρόνια που σφυρηλάτησαν ένα δυνατό χαρακτήρα
Ήταν μοναχική σχετικά ως παιδί, εν πολλοίς επειδή αναγκάστηκε να αφήσει την Αργεντινή, όπου ζούσε ευτυχισμένη σε ειδυλλιακό τοπίο δίπλα στην εξοχή για να πάει στο μουντό και βροχερό Λονδίνο. Για σχεδόν δύο χρόνια αρνιόταν να μάθει καλά τα αγγλικά, για να αναγκάσει τους γονείς της να γυρίσουν στη Λατινική Αμερική.
Δεν της έλειπαν τα λεφτά, προέρχεται από πλούσια οικογένεια. Τη ζεστασιά. Αυτήν ποθούσε. Στο σχολείο, δεχόταν συχνά bullying για την εμφάνισή της, για τα μεγάλα μάτια της. Δεν τους έκανε τη χάρη να λυγίσει. Ατσαλώθηκε και βρίσκοντας τους κατάλληλους ανθρώπους για φίλους, στηρίχτηκε στα πόδια της, κυνήγησε τα όνειρά της και δεν κοίταξε ποτέ ξανά πίσω με φόβο.
Κάνει πάντα πολύ καλά μελετημένες κινήσεις. Κάπως έτσι βρίσκεται μέσα από μερικές από τις πιο δυνατές ταινίες των τελευταίων ετών. Στο βιογραφικό της συναντάμε μεταξύ άλλων Χ-Men: The Next Generation, Last Night in Soho, The Northman, The Menu, Amsterdam, ενώ είναι η φωνή της Princess Peach στο The Super Mario Bros που βγήκε αυτές τις μέρες στις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες.
Ζει το πεπρωμένο της. Ήξερε από 6 χρονών πως αυτή τη δουλειά θα κάνε, ναι, αυτό απαντούσε όταν τη ρωτούσαν για το τι θέλει να γίνει όταν μεγαλώσει. Την εντόπισε ένας ατζέντης μοντέλων όταν ήταν έφηβη και είχε βγάλει βόλτα το σκύλο της στο Λονδίνο, πέρασε την τρομάρα της ζωής της μέχρι να καταλάβει πως δεν ήταν κάποιος που ήθελε να της κάνει κακό και από εκεί στρώθηκε ο δρόμος που την οδήγησε ως την υποκριτική.
Η διάδοχος της Σαρλίζ Θερόν, ο έρωτας και το τσιγάρο
Στην προσωπική της ζωή, της αρέσει να αφήνει το συναίσθημα για οδηγό. Λατρεύει άλλωστε το χορό, το κρασί και τις αγκαλιές. Τούτο τον καιρό είναι η χαρά (joy) προσωποποιημένη, έχοντας στο πλάι της τον Μάλκολμ ΜακΡάε, σύμφωνα με ορισμένες φήμες έχουν μάλιστα κάνει μυστικό γάμο.
Δεν έχει επιβεβαιωθεί. Αυτό που ξέρουμε στα σίγουρα είναι πως θα πρωταγωνιστήσει στο πρίκουελ του «Mad Max: Fury Road» με τίτλο «Furiosa», θα παίξει τη νεότερη έκδοση του χαρακτήρα της Σαρλίζ Θερόν. Σωστό το scouting…
«Είναι ό,τι πιο βρώμικο και αιματηρό έχω ζήσει ποτέ μου» δήλωσε μετά την ολοκλήρωση των γυρισμάτων. Και άναψε ένα τσιγάρο για να… ηρεμήσει. Μια κακιά συνήθεια που δεν έχει ακόμα μπορέσει να κατανικήσει. Για δες, καπνίζουν τελικά και τα ξωτικά…