Η Εύη Αντωνιάδη είναι από τις γυναίκες που ξέρουν και τι θέλουν και πόσο πολύ πρέπει να δουλέψουν για να το αποκτήσουν. Δυναμική, οραματίστρια, υποστηρικτική με τις άλλες γυναίκες, με καλή αισθητική και εμπειρία στον χώρο της μόδας και των πωλήσεων, θέλει να φέρει το διαφορετικό και το μοναδικό.

Μεγάλωσε με μία μητέρα που είχε έντονη προσωπικότητα και ιδιαίτερο στυλ ενώ η ίδια πέρασε από μία διαδρομή προσωπικών αναζητήσεων μέχρι να βρει τελικά την δική της στυλιστική ταυτότητα. Όταν είναι χαρούμενη επιλέγει χρώματα και prints. Τα ρούχα για εκείνη είναι ο καθρέφτης της ψυχής μας και η διάθεση της αντανακλάται σε αυτά.

Ένα πρωινό Παρασκευής, την συνάντησα στο showroom της στο Χαλάνδρι και κάπου ανάμεσα σε ρούχα, μεταξωτά μαντήλια, υφαντά, παπούτσια και κοσμήματα βρεθήκαμε να μιλάμε για εκείνη και για την ζωή της, για όσα κατάφερε και για όλα όσα θέλει να δημιουργήσει. Μαζί με την ομάδα της, πάντα μαζί με εκείνες γιατί για την Εύη το ADE είναι προσωπικό στοίχημα αλλά και οικογένεια μαζί.

-Ήσουν από τις γυναίκες που έλεγαν από μικρές ότι θέλουν να κάνουν κάτι σχετικό με την μόδα;
Νομίζω ότι ήταν μονόδρομος, θα σου έλεγα ότι ήταν οι συγκυρίες και οι συμπτώσεις αλλά δεν πιστεύω ότι είναι όλα τόσο τυχαία στην ζωή μας.

-Είχες όμως αντίστοιχες προσλαμβάνουσες ως παιδί; Υπήρχε η αγάπη για την μόδα στο σπίτι;
Η μαμά μου είχε πολύ μεγάλη αγάπη στην μόδα και την ομορφιά. Τότε υπήρχε ένα περιοδικό από το οποίο έβγαζε μόνη της πατρόν, έπαιρνε και έκοβε υφάσματα και έκανε στο σπίτι τα δικά της ρούχα. Μάλιστα, άρχισε να κάνει μόνη της εισαγωγές από την Τουρκία. Ξεκίνησε από κάτι υπέροχα δερμάτινα για τα οποία ερχόντουσαν διάφοροι καλλιτέχνες στο σπίτι μας στην Θεσσαλονίκη και τα αγόραζαν.

-Άρα, είχες καλλιεργήσει την αισθητική σου από πολύ μικρή. Το στυλ της μαμάς σου πως ήταν;
Ήταν καλόγουστο αλλά πολύ υπερβολικό για τα δικά μου δεδομένα που προτιμώ την πιο minimal αισθητική. Επίσης, θεωρώ ότι η αισθητική δουλεύεται και για εμένα είναι πρώτα από όλα θέμα επικοινωνίας, έτσι επικοινωνώ και με τους πελάτες πρώτα τίθεται θέμα αισθητικής και μετά πάμε παρακάτω.

-Εξελίσσεται λοιπόν η αισθητική.
Υπάρχει μία βάση, είναι σαν ταλέντο στην μουσική, κάπως ξέρεις να παίζεις τα πλήκτρα στο πιάνο και μετά το απογειώνεις. Αν φυσικά έχεις διάθεση να το δουλέψεις.

-Ήσουν από τα κοριτσάκια που ντυνόντουσαν μόνα τους;
Ναι αλλά είχα κάτι περίεργα, έκανα ακρότητες και η μαμά μου με κορόιδευε. Έχω αλλάξει πάρα πολλά στυλ , μπορώ να πω ότι τολμώ.

-Πηγαίνεις με την μόδα ή επιλογές σου έχουν να κάνουν με το πως είσαι ψυχολογικά;
Μόνο ψυχολογικά. Δηλαδή αν με γνωρίζεις και με δεις όπως είμαι ντυμένη καταλαβαίνεις την διάθεση μου, για εμένα το ντύσιμο λειτουργεί όπως η παλέτα ζωγραφικής για τον ζωγράφο.

-Τι φοράει η Εύη όταν είναι χαρούμενη;
Τι φοράει; Χρωματιστά και πιο θηλυκά ρούχα. Αντίθετα στις κακές μέρες προτιμώ μονοχρωμίες και αθλητικά. Επιτέλους έχει γυρίσει η θηλυκότητα, τα μοτίβα, τα κεντήματα και τα χαρούμενα, έντονα χρώματα. Μου αρέσει να νιώθουμε καλά μέσα σε αυτά που φοράμε.

μόδα
-Υπάρχει κάτι που σε ενοχλεί στις Ελληνίδες;                                                                                                                                                                   Αυτό που με ενοχλεί, είναι ότι δεν υπάρχει καθόλου αισθητική. Με τρομάζει. Πέφτουν στην αντίληψη μου εκπομπές μόδας που μοιάζουν σαν να έχουν γυριστεί 30 χρόνια πριν. Δεν συνάδει η μόδα που προβάλλεται, με την μόδα που εξάγουμε αυτή την στιγμή μέσω των σχεδιαστών μας. Επίσης, οι άντρες στην Ελλάδα ασχολούνται ελάχιστα με το στυλ τους. Είναι βέβαια οι πιο καλοί και εύκολοι πελάτες.

-Κάποια στιγμή μετά από πολλά χρόνια στις πωλήσεις περνάς από τα ξένα brands στους Έλληνες σχεδιαστές. Γιατί έκανες αυτή την μετάβαση;
Ήρθε μία περίοδος όπου συνέβησαν πράγματα απίστευτα, έκλειναν οι εταιρείες η μία μετά την άλλη και εγώ εκεί κλήθηκα να πάρω αποφάσεις ζωής. Αγαπώ πάρα πολύ την δουλειά μου και τις πωλήσεις και όλο αυτό κόντεψε να με οδηγήσει στην κατάθλιψη. Έτσι, πήρα την απόφαση να κάνω κάτι δικό μου. Στο πλαίσιο αυτό, προσπάθησα να διευρύνω το πελατολόγιο μου ξεκινώντας από τα νησιά που ήταν σε άνθιση. Θυμάμαι μου είπαν «Έλληνες έχετε»; Την τρίτη φορά έκλεισα το τηλέφωνο και συνειδητοποίησα ότι κάτι μου ζητάει η αγορά και εγώ δεν έχω ιδέα. Άρχισα να κάνω έρευνα και εκεί άλλαξε όλη μου η φιλοσοφία. Άρα όλη αυτή η στροφή ήρθε όταν οι τουρίστες άρχισαν να ζητούν ελληνικά προϊόντα τότε το made in Greece είχε μία ραγδαία αύξηση και άρχισαν να ξεχωρίζουν νέοι άνθρωποι και νέα ταλέντα.

-Βέβαια, υπήρχε μεγάλη απαξίωση για χρόνια προς τους Έλληνες σχεδιαστές.
Σίγουρα υπήρχε αυτός ο σνομπισμός γιατί ως λαός αυτό το έχουμε εκ φύσεως. Πρέπει να διαπρέψουμε αλλού για να μας δεχτούν εδώ. Ουσιαστικά αναγκάστηκε η αγορά, ήταν μία επιτακτική ανάγκη που προέκυψε από τους ξένους τουρίστες.

-Τι πρέπει να έχει ένα brand/σχεδιαστής για να ενταχθεί στο δυναμικό του ADE;
Θέλω να συνεργάζομαι με ανθρώπους με όραμα, με διάθεση, ταλέντο και όρεξη για δημιουργία. Εδώ, είμαστε κυρίως γυναίκες και έχουμε θέσει ως στόχο την επιτυχία προσπαθώντας να βοηθήσουμε και να στηρίξουμε η μία την άλλη. Είναι ωραίο που τα νέα παιδιά έχουν και φρέσκα μυαλά με νέες ιδέες αυτό μας εξελίσσει όλους. Ο έρωτας είναι με την πρώτη ματιά. Όλα ξεκινούν με την αισθητική αν επικοινωνήσουμε εκεί μετά πάμε σε πιο πρακτικά πράγματα. Θεωρώ ότι είμαστε μία οικογένεια. Οι γυναίκες όταν ενωθούν είναι πολύ υποστηρικτικές.

μόδα
-Τι απαιτεί η επιτυχία;
Θέλει έναν συνδυασμό πραγμάτων για να πετύχεις. Για εμένα είναι εμμονή και μονόδρομος. Θέλει υπομονή, επιμονή και πείσμα.

-Ποιες θεωρείς ως τις μεγαλύτερες δυσκολίες που έχει να αντιμετωπίσει ένα ελληνικό brand;
Είναι πολλά τα εμπόδια γιατί είναι πολλοί οι μεσάζοντας. Για να παραχθεί ένα ρούχο εμπλέκονται πολλοί άνθρωποι οι οποίοι αλληλοεξαρτώνται μεταξύ τους. Εμείς εδώ έχουμε μικρές παραγωγές από μοδίστρες και μικρά ατελιέ.

-Θεωρείς τις τιμές μας ανταγωνιστικές;
Οι τιμές με την Κίνα δεν θα είναι ποτέ ανταγωνιστικές. Σε σχέση όμως με την υπόλοιπη Ευρώπη όμως είναι value for money. To one by one θεωρώ ότι το δίνουμε σε πολύ καλή τιμή.

-Ποιο είναι το πλεονέκτημα που έχει το ADE;
Διαχρονικότητα και limited edition συλλογές. Για παράδειγμα τα Artians έχουν δικά τους prints εμπνεόμενα από την Αρχαία Ελλάδα η The Omni αντίστοιχα έχει πιο ethnic prints. Τα κοσμήματα της Charalampia, επίσης είναι κεντημένα στο χέρι.

-Τρεις λέξεις που σας χαρακτηρίζουν.
Αυθεντικότητα, sustainability, διαφορετικότητα. Είμαι κάθετη με την αντιγραφή.

-Προς ποια κατεύθυνση σε ενδιαφέρει να εξελιχθεί αυτό που έχετε δημιουργήσει;
Θα ήθελα να ανοιχτούμε ακόμα περισσότερο προς το εξωτερικό . Αλλά είναι ένα μεταβατικό στάδιο κάποτε πήγαινες σε εκθέσεις και έβρισκες πελάτες πλέον αυτό έχει αλλάξει. Συνεργαζόμαστε ήδη με Αμερική, Ευρώπη και Σαουδική Αραβία αλλά θέλουμε να το αναπτύξουμε κι άλλο γιατί έχουμε σπουδαία ταλέντα που τους αξίζει να αναδειχθεί η δουλειά τους και πέρα των ορίων της Ελλάδας.

Φωτογραφίες: Θανάσης Καρατζάς

Διαβάστε ακόμα στο intronews.gr

Ήθη κι Έθιμα: Ξετυλίγοντας τον Μίτο της ελληνικής γης με τον φωτογράφο Μιχάλη Παππά

Ξυπόλυτα στο χώμα, παίζουν μουσική με τενεκέδες: Τα πιτσιρίκια Masaka Kids Africana σαρώνουν στα social media

Ο Che Guevara ζει στο Κάστρο της Σίφνου